י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"וְאַל תִּתֵּן נַחֲלָתְךָ לְחֶרְפָּה"

על רקע הלחימה בעזה: יהודים רבים מוכים ומושפלים ברחבי העולם

לא רק בישראל, גם ברחבי העולם היהודים בימים האחרונים מוכים ונרדפים | כמעט בכל יבשת אפשרית 'זוכים' התושבים היהודים למכות, אבנים, סלעים, קללות, ונדליזם וכיו"ב | בנוסף, הרשתות החברתיות רוויות איחולי מוות ושאר קללות נגד יהודים, לצד עקירת מזוזות מדלתות הבתים 

על רקע הלחימה בעזה: יהודים רבים מוכים ומושפלים ברחבי העולם
יהודי מתפלל בבית הכנסת צילום: pixabay

בימים האחרונים יהודים ברחבי העולם מותקפים כמעט בכל דרך אפשרית, ממכות ועד ניסיונות רצח על ידי יידוי אבנים וסלעים, עד כדי כך שיהודים בחג השבועות האחרון לא יצאו מביתם לבית הכנסת בחו"ל מחשש שיוכו או חלילה יירצחו.

כמעט בכל מדינה באירופה יהודים הותקפו, כשהכוונה גם למדינות מובילות. בגרמניה בתי כנסת חוללו, יהודים הוכו, דגלי ישראל נשרפו מחוץ לבתי כנסת, הפגנות אנטישמיות נגד יהודים, אנטוניה ימין, כתבת כאן 11 באירופה, הותקפה בחזיז או רכיב נפיץ אחר על ידי מפגינים פרו פלסטינים.

בבריטניה יהודים הוכו, מזוזות נעקרו מבתים, רב הותקף ואושפז בבית חולים, הפגנות המוניות עם מסרים אנטישמיים נגד יהודים, סיסמאות נוראיות נשמעות ברחובות לונדון נגד יהודים, שוטרת במשטרת לונדון צועקת באמצע הפגנה "תשוחרר פלסטין", וכמובן שריפת דגלי ישראל, מספר יהודים אמרו ל"בחדרי חרדים" כי בחג הם נשארו בבית מתוך פחד, ולא יצאו לבית הכנסת.

בארה"ב יהודים מוכים ברחובות, בתי כנסת חוללו, צלבי קרס וסיסמאות אנטישמיות נוראיות מרוססות על מרכזים קהילתיים יהודיים, יהודים מוכים באמצע שהם סועדים במסעדה, יהודים מוכים לאור יום בבורו פארק ללא שום פחד של הבריונים.

באנטוורפן - בלגיה יהודים מוכים ברחובות, קללות ואיומים נגד יהודים בעיר שנחשבת לבטוחה בקרב יהודי אירופה, צעדות אנטישמיות עדיין מתקיימות ברחובות עם דמויות של יהודים חרדים עושקים כסף לגויים.

בדנמרק ובשוודיה נראו בחודש האחרון מספר אירועים אנטישמיים, חילול בתי קברות, שפיכת צבע אדום עם תמונות של תינוקות שכביכול נהרגו בעזה על ידי ישראל, במדינות הללו לא נראו בימים האחרונים תקיפות יהודים, אך באופן קבוע ישנם גורמים קיצוניים מהימין הקיצוני שמתנכלים ליהודים.

באוסטריה, יהודים הוכו בשבועות שלפני המלחמה בין ישראל לפלסטינים, אך גם בשבוע שעבר התקיימו הפגנות בעיר וינה נגד ישראל, בה השתתפו נציגים מכל ארגון אנטישמי אפשרי, מארגון טורקי שמעליל עלילות על חיילי צה''ל, ועד ארגונים שמייצגים נאצים ואנשי עליונות לבנה.

גם באוסטרליה שונאי ישראל מרימים ראש, תקיפות מילוליות עם איומים נוראיים נגד יהודים נשלחים לדמויות יהודיות מוכרות ברחבי אוסטרליה, אמנם פחות בהיקפים מאירופה, אך הפגנות נגד ישראל בסידני תמיד הופכות להפגנה אנטישמית, כשלחלק מהמפגינים אין מושג על מה ולמה הם מפגינים.

באופן די מפתיע (או שלא) ברוסיה היהודים חיים בשלווה יחסית בהשוואה למערב אירופה, תקיפות נגד יהודים שיש בלונדון, לא תראו ברוסיה, כי הנשיא פוטין עומד לצד היהודים, וברוסיה האנטישמים יודעים כי פוטין לא יבליג על אנטישמיות. גם באוקראינה אפשר להגיד ששקט ורגוע.

אך איפה היהודים בעולם כן מוגנים, במדינות ערביות, וגם באיראן, באיראן אף קיצוני לא יעז לפגוע ביהודים, כי הוא ימצא את עצמו במרתפי הכלא, השלטון האיראני בניסיון להראות כי הוא נגד ישראל ולא נגד יהודים, מגן על היהודים בצורה חזקה.

גם היהודים בבחריין, ובאיחוד האמירויות מוגנים ומרגישים בטוחים, יהודים בדובאי ובאבו דאבי מרגישים בטוחים הרבה יותר מיהודי שמסתובב ברחובות לונדון או ברחובות מנהטן. גם היהודים במרוקו וטוניס, מרגישים בטוחים יותר מיהודים חובשי כיפה בברלין או במאלמו השוודית.

יש לציין כי אנטישמיות קיימת בעולם ללא קשר למלחמה מול ארגון הטרור חמאס, אך כשאלפים מפגינים ברחובות עם דגלי פלסטין נגד ישראל, האנטישמים מרגישים בטוחים לפגוע ביהודים לאור יום, מה שביום אחר הם לא היו עושים.

אנטישמיות בעולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד