כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ניצול קרני השמש

התקנת פאנלים סולאריים: למה זה משתלם לנו?

פאנלים סולאריים אשר מותקנים על גגות מבנים וכן במקומות רבים אחרים, הפכו להיות שם דבר בנוף הישראלי ובכלל. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין אותם, מתוך ידיעה שניתן להשתמש בהם באופן אקטיבי לצורך יצירת חשמל באמצעות ניצול קרני השמש

התקנת פאנלים סולאריים: למה זה משתלם לנו?
גג סולארי צילום: pexels

מי שמתבונן על גגות של מבני רבי קומות, פרטיים או עסקיים, בתים פרטיים, מוסדות חינוך, מוסדות בריאות ומבנים רבים אחרים, חדשים וישנים, יכול לראות שינוי שחל בעיצוב של המבנה בקצה החלק העליון שלו.

אם פעם היינו מצפים למצוא שם רעפים או גגות ערומים, היום אנחנו יכולים למצוא שם פאנלים אשר נראים שקופים, אשר מעניקים למבנה מראה מיוחד, מרשים וחדשני. אך כפי שנלמד במאמר זה, זו לא הסיבה מדוע אנשים רבים בוחרים להתקין אותם, אלא בזכות העובדה שאותם פאנלים יכולים לייצר עבורם חשמל בצורה זולה ונקייה.

פאנלים סולאריים אשר מותקנים על גגות מבנים וכן במקומות רבים אחרים, הפכו להיות שם דבר בנוף הישראלי ובכלל. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין אותם, מתוך ידיעה שניתן להשתמש בהם באופן אקטיבי לצורך יצירת חשמל באמצעות ניצול קרני השמש.

מה זה פאנלים סולאריים וכיצד אנחנו יכולים להשתמש בהם

פאנלים סולאריים הם תאים פוטו וולטאיים, אשר יכולים לקלוט את קרני השמש ובעזרת מערכות שנמצאות בתוך הפאנלים, להמיר אותם לחשמל. בצורה כזו, אנחנו יכולים ליהנות מחשמל ישיר מאנרגיית השמש מבלי שיש צורך להשתמש בחומרים מזהמים.

חשוב להדגיש, התקנת פאנלים סולאריים הפכה להיות דבר מקובל ונפוץ, לא רק בישראל אלא בכל העולם, מתוך הבנה שייצור חשמל בצורות רגילות יכול להביא לזיהום ונזק סביבתי עצום. על כן, בוחרים להשתמש באמצעים שיכולים לנצל את אנרגיית השמש, שהיא אנרגיה נקייה, זמינה, אנרגיה שאינה מתכלה, וגם איננה שייכת לאיש. כולם יכולים להשתמש בה בכל עת ובכל מקום.

איך מתקינים פאנלים במבנה

התקנת פאנלים סולאריים בישראל איננה נעשית בצורה רגילה. היא מחייבת קבלת אישורים והיתרים, בין היתר מחברת החשמל. חשוב לומר ישנם רבים שבוחרים להשתמש בפאנלים מסוג זה בשביל למכור חשמל לאחרים ולשם כך יש צורך לקבל היתר מיוחד. בכל מקרה, אם בוחרים להתקין פאנלים סולאריים, אז ניתן גם להתחבר למערכות אשר אינן מחוברות כלל לחשמל.

אחרי שמקבלים את ההיתרים, צריך לעבוד בשיתוף פעולה עם חברה שמתמחה בהתקנת פאנלים סולאריים על מנת לתכן את ההתקנה שלהם בצורה נכונה ומקצועית, זאת על מנת שהם גם יוצבו בצורה בטוחה, גם יהיה ניתן להשתמש בהם באופן איכותי, וכן על מנת שיהיה ניתן לשמור עליהם.

אחרי שמקבלים את האישור ותכנון ההתקנה מסתיים, אז אפשר להתחיל בתהליך התקנת הפאנלים עצמה. התהליך יכול לקחת מספר ימים, תלוי כמובן בסוג המבנה והגודל שלו. ברגע שהתהליך נגמר, אז אפשר להתחיל להשתמש בפאנלים על פי ההוראות ולראות כיצד הם מייצרים חשמל.

לגבי עלויות, חשוב לומר שאין מחיר קבוע להתקנת פאנלים סולאריים. שכן, זה משתנה בהתאם לכמות הפאנלים, גודל וכן בהתאם למבנה הגג והאופן בו בנוי המבנה.

 

 

סולארי תאים סולאריים מערכת סולארית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד