י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאורו של מרן הרב עובדיה

בראשות הגר"ד יוסף: מעמד סיום לימוד שבועות במנהגי ספרד

במעמד רווי הוד בראשות חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, רה"ע ירושלים משה ליאון ושורת בכירים, נערך כנס לחיזוק לימוד הלכות ספירת העומר וסיכום תוכנית ’שבועות במנהגי ספרד', בו אלפי אברכים ובחורים למדו בעיון, חיברו תשובות וזכו בספרי הלכה ובכלי כסף יוקרתיים. צפו בסיקור וגלריה של הצלם יעקב כהן 

בראשות הגר"ד יוסף: מעמד סיום לימוד שבועות במנהגי ספרד
סיום לימוד 'שבועות במנהגי ספרד' צילום: יעקב כהן

בתום תקופת הלימוד של אלפי האברכים ובני התורה, בפרויקט "שבועות במנהגי ספרד". נערך מעמד מכונן ומרגש, לחיזוק לימוד ההלכה וסיכום הפרויקט. האירוע נערך במינהל הקהילתי הר נוף בירושלים, במעמד רבנים וגדולי תורה ובראשם חבר מועצת חכמי התורה ובעל ה'הלכה ברורה' הגאון רבי דוד יוסף, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי, סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן,  סגן ראש העיר אברהם בצלאל, ראשי האברכים ונציגי הפרויקט בשכונות, בהשתתפות מאות אברכים ובני תורה.

טרם חג השבועות, הכריז האגף למורשת מן המזרח בעיריית ירושלים העומד בראשות מ"מ וסגן ראש העיר צביקה כהן, על פרויקט הלכתי עיוני ומקיף 'שבועות במנהגי ספרד', במסגרתו חולקו אלפי קונטרסים וחוברות לימוד על הלכות ספירת העומר וחג השבועות, פרי חיבורו של הגאון הרב דוד יוסף. אלפי אברכים ובני ישיבות עמלו שעות ארוכות בכתיבת סיכומים מתוך החוברות, וכן כתיבת תשובות עיוניות לשאלות מקיפות בענייני שבועות. צוות מובחר של מורי הוראה ואברכים חשובים, עברו בעיון מקיף על כל החיבורים תוך הסתרת זהות הכותב בעת הבדיקה, וזאת על מנת לשלול כל קשר בין הבודקים למחברים ובסיום הבדיקה הוכנסו כל השמות להגרלה בפיקוח מלא והדוק של משרד רו"ח ועו"ד.

עשרה המצטיינים שעלו בהגרלה, זכו בערכת כלי כסף יוקרתיים בשווי מאות שקלים. עשרת זוכים אחרים, זכו בסט הספרים המפוארים ’הלכה ברורה’ פרי חיבורו של הגאון הרב דוד יוסף. כמו כן, קיבלו מאות המשתתפים, סט ספרים קיצור שולחן ערוך מנוקד על סדר ההלכה ברורה. ההגרלה נערכה במהלך המעמד הגדול שנערך ברוב רושם והדר, בהשתתפות אברכים ובני ישיבות לפי מתווה הקורונה ולבעלי תו ירוק.

המעמד המרגש, נפתח בדבריו חוצבי הלהבות של הגר"ד יוסף חבר מועצת חכמי התורה, אשר עם פתיחת דבריו ערך ’תפילת רבים’ וקרא את פרק התהילים "שיר מזמור לאסף, ה’ אל דמי לך, אל תחרש ואל תשקוט", ברוב עם ובהשתתפות קהל רב. דמעות נקוו בעיניו וגדשו את דיבורו, בעת שקרא הרב את הפסוק "אמרו לכו ונכחידם מגוי, ולא יזכר שם ישראל עוד". – ’תפילת הרבים’ נערכה בהוראת הרב לאור המצב הקשה השורר בארץ והאסונות הרבים, בנוסף ערך הרב ’מי שברך’ לחיילי צה"ל וזרועות הביטחון, הנלחמים בימים אלו נגד אויבי ישראל. בתום דבריו, שיבח הרב את ראש העיר ירושלים מר משה ליאון אשר נכח באירוע והודה על פועלו, למען בני התורה ובחורי הישיבות בתוכניות המגוונות. בנוסף, הודה הרב ליו"ר סיעת ש"ס ירושלים סגן ומ"מ רה"ע צביקה כהן, שהתוכנית המפוארת והמעמד המושקע נערכו בסיועו וביוזמתו וכן שיבח את סגן רה"ע אברהם בצלאל, העומד על משמר חינוך ילדי ירושלים ומשקיע רבות למען החינוך הטהור בדרכו ולאורו של מרן הגר"ע יוסף זיע"א.

מנחה האירוע, קידם את פני המשתפים באירוע והקהל פצח בשירה בעת שנכנסו לאולם הגאון הרב דוד יוסף וראש העיר משה ליאון יחד עם סגן רה"ע  אברהם בצלאל. המנחה פתח את דבריו בשבח למשתתפי הפרויקט, אשר נושאים בגאווה את לפיד מורשת מרן הגר"ע יוסף זיע"א, שאף בערוב ימיו הפציר באברכים ובני ישיבות לאחוז בשבט סופר ולעלות מפרי עמלם על הכתב. גדולי הזמרים והאמנים הנעימו את המעמד בשירה ובפיוט לכבודה של תורה, והלהיבו את לבבות האברכים ובני הישיבות, להמשיך לשקוד על תלמודם ולחזק את מבצרי היכלי תורה.    

ראשון הדוברים בכנס רב הרושם, כובד ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, אשר קצר שבחים רבים על תרומתו להצלחת הפרויקט. רה"ע ליאון אמר לצד הגר"ד יוסף, כי כבוד הוא לעיריית ירושלים לקחת שותפות פעילה בחיזוק מורשת יהדות ספרד ברוח משנתו של מרן הרב עובדיה יוסף זיע"א, בראשות בנו וממשיך דרכו הגר"ד יוסף - "העם היהודי הפך להיות מאוחד רק כאשר קיבל את מתווה הדרך, תורתנו הקדושה. העם היהודי מחולק למגזרים ושבטים, אך גם לאחר אלפי שנים ומעמד הר סיני התורה ממשיכה לאגד ולאחד את כולנו", אמר ליאון והוסיף: "8 שנים חלפו מאז הסתלק מאיתנו ספר תורה מהלך, מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. אשר איחד וחיבר את כלל ישראל תחת הנהגתו, והנה אנו עומדים במעמד זה, לפני חג מתן התורה מאוגדים יחד במפעל הנפלא של לימוד ההלכות בתורת מרן, שנמסרו מאב לבן מאז מתן תורתנו הקדושה בהר סיני". ראש העיר ירושלים משה ליאון סיים את דבריו לקול תשואות הקהל ואמר כי בעתיד נכונו פרויקטים ותוכניות רבות, לביסוס תור הזהב של יהדות ספרד המעטירה.

סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן, סקר בהרחבה את התוכנית, והעלה על נס את ההיענות הרחבה של אברכים ובני ישיבות מכל שכונות ירושלים להשתתף בפרויקט ולקחת חלק בהאדרת התורה. בנוסף, הודה סגן ראש העיר לגאון רבי דוד יוסף, שנאות להוביל את הפרויקט כולו ביד רמה וליווה כל צעד בו מתוך מטרה לחזק את לימוד ההלכה בקרב עמלי תורה. מ"מ וסגן רה"ע צביקה כהן, ציין בדבריו כי עוד תוכניות נוספות לחיזוק ההלכה, יצאו לדרך בדרכו ובפסיקתו של מרן המאור הגדול הגר"ע יוסף זיע"א.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי אשר התכבד לשאת דברים בשם יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי, שנאלץ להיעדר מהמעמד בעקבות ישיבת קבינט בהולה בצל המלחמה. פתח את דבריו בתפילה להצלחת הלוחמים ואנשי כוחות הביטחון והתבטא כי תוכנית משוקעת זו, מכניסה כל בן תורה לחג השבועות ויום מתן תורה מתוך התרוממות הנפש. ח"כ מלכיאלי הוסיף: "זכינו בהנהגתו של הרב דוד יוסף, אשר מרומם את התורה ולומדיה בכל מקום ברחבי הארץ ובמיוחד בתוכניות מעין אלו המוקירים את עמלי התורה".

סגן ראש העיר אברהם בצלאל, פתח בדבריו בשבח למארגני הפרויקט אשר הובילו את התוכנית בהצלחה רבה, בהשתתפות אלפי בני תורה. בצלאל הוסיף ואמר: "נשיא התוכנית הרב דוד יוסף, דואג לרוחניות והגשמיות של האברכים ובני התורה ועמל לרווחתם". בצלאל הדגיש כי אילולי סיועו של ראש העיר משה ליאון, פרויקטים רבים ומושקעים כעין אלו, לא היו יוצאים לדרך. וסיים בדברי תנחומים למשפחות, אשר איבדו את יקיריהן באסון הנורא במירון וכן במהלך המלחמה הנערכת לצערנו בימים אלו ממש.

הרב דוד יוסף ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד