ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ואם פרידה

משמורת ומזונות ילדים עם עורך דין גירושים

כאשר שני הורים מחליטים להתגרש, ההחלטה משפיעה על הילדים יותר מעל כל גורם אחר: מעבר לקושי המתבטא בפירוק בית המשפחה, הילדים מוצאים את עצמם באמצע בין אימא לאבא ומתחבטים בקשיים נפשיים ומנטאליים רבים

משמורת ומזונות ילדים עם עורך דין גירושים
פסקי דין חשובים צילום: FREEPIK

ככל שהמאבק ממושך יותר, כך הילדים חשים עמוק יותר בתוך מערבולת, לכן חשוב לנסות ולהביא להליך גירושים מהיר וידידותי, עם עורך דין גירושים מקצועי שביכולתו להביא את התהליך לסיומו על הצד הטוב ביותר.

כאשר ילדים מעורבים בתמונה, ישנם שני נושאים רגישים במיוחד הזוכים להתייחסות: נושא חלוקת המשמורת, ונושא מזונות הילדים.

אופן חלוקת המשמורת

המאבק המשפטי הקשה ביותר בעולם הגירושים בדרך-כלל מתייחס לאופן שבו ההורים בוחרים לחלק את הזמן בין ילדיהם: בעוד שישנם הורים המעדיפים לוותר על המשמורת שלהם לחלוטין ולהעניק לבני זוגם משמורת יחידה, הורים מסוימים "נלחמים בשיניים" על כל דקה ודקה לצד ילדיהם לקבלה של משמורת משותפת או מלאה, והדבר עשוי להפוך לסוגיה של ממש שבסופה חייבת להתקבל קביעה.

ההורים יודעים שההחלטה הסופית תשפיע על ילדיהם באופן משמעותי, ותקבע את החינוך המרכזי שלהם, את הבית ה"ראשון" שלהם ואת אופי מערכת היחסים בינם לבין הילדים. הדבר מלהיט את הוויכוח ולעיתים עשוי לעורר צדדים לא נעימים בהורים הנלחמים.

במקרים חריפים, בהם אחד מן ההורים פועל בצורה אלימה או שאינה חוקית, הוא מורחק מן הילדים ומותר לו לבלות זמן בחברתם אך ורק תחת השגחה.

ככל שהילדים בוגרים יותר, כך כוח ההשפעה שלהם הוא גדול יותר ובגיל ההתבגרות פעמים רבות הילד יכול להחליט לבד מיהו ההורה עמו הוא מעוניין לגור.

מזונות ילדים

אם הילדים עדיין קטינים, על אחד מן ההורים לשלם מזונות ילדים להורה האחראי על הילד באופן בלעדי, לפי ההחלטה שנקבעה באופן חלוקת המשמורת.

מטרת מזונות הילדים היא להבטיח שהילדים ממשיכים לקבל מכל מה שהם זקוקים לו מבחינה חומרית גם לאחר הגירושים, לרבות ממזון, ביגוד, מגורים, חינוך ועוד. יש התחשבות רבה בבעל המשמורת על הילדים, שכן ההוצאות של על הילדים הן נכבדות יותר, ועל כן רוב הפעמים בית המשפט ממליץ שבן הזוג עם המשמורת הפחותה יותר ישלם מזונות בעבור הילדים.

רוב הפעמים, נושא תשלום מזונות הילדים נופל על כתפיו של הגבר, אך כיום, עקב מבני המשפחה המיוחדים וסוגי המשמורות המגוונים, המשפט האזרחי מנסה לקבל את ההחלטה בצורה יותר אובייקטיבית המותאמת לכל מקרה בפני עצמו.

עורך דין גירושים מסייע להציג בפני השופט את כל העובדות, במטרה להביא להכרעה הוגנת באשר למשלם המזונות, סכום המזונות, מועד התשלום ואופן ההעברה שלהם. אי-עמידה בהכרעתו של השופט עשויה למנוע מבן הזוג משלם המזונות את היכולת לראות את ילדיו.

עורך דין גירושים זיו בייטל מסייע להביא כל הליך משפטי, לרבות חלוקת משמורת, רכוש ומזונות, להליך רגוע ומתוכנן בקפידה ככל האפשר, בכדי להצליח ולהתחשב בילדים ולהביא לתוצאה שבסופה כולם מרוצים וניתן לשמור על אחוות התא המשפחתי. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

 

 

 

גירושין הסכם גירושין הליך גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד