י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מה שמגיע, מגיע

החזרי מס לשכירים הישר אל חשבון הבנק עם אינדיגו פיננסים

המורכבות והסרבול הרב הכרוכים בהגשת בקשה להחזרי מס בארץ, מובילות ישראלים רבים לוותר מראש על זכותם לקבלת סכומי כסף משמעותיים שמגיעים להם על פי החוק. לכן את המדריך שלהלן בחרנו להקדיש להסבר על התהליך של קבלת החזר מס לשכירים, והדרך ליעל אותו בעזרת סיוע של חברה מקצועית כמו אינדיגו פיננסים – חברה להחזרי מס

החזרי מס לשכירים הישר אל חשבון הבנק עם אינדיגו פיננסים
נאור אזולאי מנכל אינדיגו צילום: יח"צ

איך מקבלים החזרי מס לשכירים?

ככלל, קבלת החזר מס לשכירים או לעצמאים, כרוך במילוי דוח שנתי ושליחתו ליחידת מס הכנסה הקרובה למקום מגוריכם. הדוח השנתי הוא טופס שבו העובד (בין אם מדובר בעובד שכיר ובין אם מדובר בעצמאי או בעל חברה) נדרש למלא את כלל ההכנסות וההוצאות שלו בשנת המס הנתונה. על סמך ההכנסות וההוצאות הללו, לצד פרמטרים שונים שעשויים לזכות את אותו אדם בנקודות זיכוי במס הכנסה, מתבצע חישוב של הסכום אותו ידרש הנישום לשלם למס הכנסה בתום שנת המס. ככלל, כאשר שיעור המיסים שנגבה מהעובד במהלך שנת המס, גבוה מכפי שאמור היה לשלם על פי הכנסותיו בפועל, מוחזר ההפרש לחשבונו של הנישום בתצורה של החזרי מס.

אבל איך מגישים את הדוח השנתי בכלל?

למרות ששכירים רבים אינם מודעים לכך, פקודת מס הכנסה קובעת כי כל אזרח במדינת ישראל, שמלאו לו 18 ויותר, חייב בהגשת דוח שנתי לרשות המיסים אחת לשנה. ייתכן שלא הייתם מודעים

לכך עד היום, משום שבאופן עקרוני, קיים פטור מהגשת הדוח השנתי לשכירים שהכנסתם החודשית ממשכורת אינה חורגת מסכום של 649 אלף ש"ח.

אם אתם נמנים על ציבור השכירים שטווח המשכורות שלהם חסך מהם את הצורך בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה עד כה, אך מעוניינים בהגשת הדוח השנתי למטרת קבלת החזר מס, תוכלו לעשות זאת באופן עצמאי על ידי מילוי של טופס דין וחשבון שנתי (טופס 135 - דו"ח שנתי מקוצר למס הכנסה), המפרט את מכלול ההכנסות שלכם בשנת המס המדוברת, לצד טפסי 106 מכל המעסיקים שהועסקתם תחתיהם כשכירים בשנת מס זו. את הטפסים הללו תידרשו להגיש בעצמכם לפקיד השומה במשרדי מס הכנסה הקרובים למקום מגוריכם, או באמצעות רואה חשבון או חברת מייצגת כדוגמת אינדיגו פיננסים, שיוכלו להסדיר את הנושא באופן מקוון למענכם (שירות הכרוך בתשלום של שכר טרחה).

אולם חשוב לדעת שהגשת הדוח השנתי בכוחות עצמכם, תחייב אתכם להבין כיצד חישוב המס מתבצע ואילו נסיבות עשויות לזכות אתכם בהחזרי מס. על כך בשורות הבאות.

האם מומלץ להגיש בקשה להחזר מס לשכירים לבד?

למרות שברמת העיקרון אפשרי להגיש לבד בקשה להחזרי מס לשכירים, יש להיות מודעים לעובדה שחוקי המס במדינת ישראל הם עולם תוכן סבוך ומורכב, וכי תקנות המיסוי נתונות לשינויים תמידיים. משמעותו של דבר היא שכדי שניתן יהיה לקבל את מכלול הכספים שאתם עשויים להיות זכאים להם כחוק, עליכם "לחיות את התחום" ולהתעדכן באופן שוטף בהוראות המובאות במסגרת פקודת מס הכנסה ונספחיה. יתר על כן, עליכם להיות מודעים לכך שאינכם היחידים שמגישים בקשה לקבלת החזרי מס לפקיד השומה במשרדי מס הכנסה. למעשה, מדי שנה בשנה מגיעות ללשכות של רשות המיסים המוני פניות מסוג זה. מה שאומר, הלכה למעשה, שהטיפול בבקשתכם עלול לארוך זמן רב מהמצופה ואף להידחות על הסף מטעמים בירוקרטיים. זוהי למעשה הסיבה המרכזית לכך ששכירים רבים נוהגים להסתייע בחברות מקצועיות כדוגמת אינדיגו פיננסים - חברת רואי חשבון בהובלת נאור אזולאי, המספקות החזרי מס לשכירים הישר אל חשבון הבנק.

על הנסיבות שעשויות לזכות אתכם בהחזרי מס לשכירים

במדינת ישראל, קיים מגוון בלתי מבוטל של מצבים, אשר בהם עובד שכיר עשוי להיות זכאי לקבלת החזרי מס. להלן מספר דוגמאות קלאסיות למצבים מהסוג הזה:

החלפת מקומות עבודה

הסיבה השכיחה מכולן לקבלת החזר מס, הינה שינוי מקום עבודה במהלך שנת המס. כאשר קיים פער בשכרו של עובד שכיר בין מקומות העבודה שהעסיקו אותו בשנת המס הנתונה, הוא עשוי להיות זכאי לקבל החזר מס בשל כך. זאת לאור העובדה שמדרגת המס שלפיה המעסיק מנכה מיסים משכרו של העובד, מחושבת על פי משכורתו של העובד בארגון שלו. אולם במידה והעובד עבר למקום עבודה אחר באמצע שנת המס, שם משולמת לו משכורת שונה - אפשרי כי מדרגת המס לפיה המעסיק ינכה ממשכורתו מיסים, תהיה שונה.

מאחר ואחוז המס ששכירים משלמים מחושב באופן שנתי, ייתכן בהחלט מצב שבו בחישוב כולל של סך הכנסותיו משני מקומות העבודה, לאורך כל שנת המס, יתברר כי מדרגת המס שלפיה היה אמור לשלם היא נמוכה יותר. במצב כזה סביר שהעובד השכיר ששילם מס ביתר, יהיה זכאי על פי חוק לקבלת החזרי מס ממס הכנסה.

עבודה במספר מקומות עבודה

כאשר עובד שכיר מועסק ביותר ממקום עבודה אחד, הוא נדרש על פי חוק לבצע תיאום מס.
אולם במקרים רבים, שכירים שאינם בקיאים בהגשת הטפסים הרלוונטיים, ממלאים אותם באופן שגוי וכתוצאה מכך, ממוסים בסכומים גבוהים מכפי שהם אמורים לשלם בפועל. גם כאשר העובד השכיר מדווח לאחר ממעסיקיו על העסקתו אצל מעסיק נוסף, עלולה להתבצע גביית מס ביתר, וזאת כאשר העובד אינו דואג לספק למעסיקו אישור תיאום מס כמתחייב בחוק. במצב כזה, המעסיק נדרש לנכות ממשכורת העובד את אחוז המס המקסימלי שהחוק מאפשר העומד על 47 אחוזים.
זהו, אם כן, תרחיש נוסף שבו תיתכן זכאות לקבלת החזר מס לשכירים.

אי מימוש של נקודות זיכוי במס הכנסה

נקודות זיכוי במס הינן הטבות מיסוי שהמדינה מעניק לעובדים שכירים, במטרה לצמצם את חבות המס שהעובד נדרש לשלם. גובה המס שעובד שכיר נדרש לשלם נקבע בראש ובראשונה על סמך גובה הכנסותיו ממשכורת, המביא אותו למדרגת מס מסוימת. בשלב הבא, נבחנות מגוון הקלות המיסוי שהעובד עשוי להיות זכאי להן, מתוקף עמידתו בתנאים מסוימים. הקלות מיסוי אלו מקנות לעובד נקודות מס המעניקות לו הנחה בתשלום המיסים, ובכללן: נקודות זיכוי בגין הורות, סיום לימודים אקדמיים, גירושים, מגורים באזורי פיתוח וכיוצא באלו. במקרים מסוימים, העובד או מעסיקו טועים בעת מילוי הטפסים המוגשים למס הכנסה, וכתוצאה מכך העובד לא זוכה ליהנות מסך הטבות המס שהוא זכאי להן על פי חוק. אולם על ידי הגשת דוח שנתי למס הכנסה, ניתן בהחלט לקבל החזר מס בגין הנקודות שלא נוצלו.

החזרי מס לשכירים עם אינדיגו פיננסים - איך זה עובד?
תהליך הטיפול בהחזרי מס לשכירים באמצעות חברה מקצועית כמו אינדיגו פיננסים, מתבצע בגדול, בשלושה שלבים עיקריים:

  1. בדיקת זכאות:
    זהו השלב שבו צוות רואי החשבון המוסמכים של אינדיגו פיננסים בודק את זכאותכם להחזרי מס על סמך נתונים אישיים ותעסוקתיים שמילאתם בשאלון קצר באמצעות טופס מקוון.
    שלב זה מתבצע ללא עלות וללא התחייבות מצידכם. במידה ותימצאו זכאים לקבלת החזרי מס, יפתח עבורכם תיק לקוח ותידרשו לספק טפסים שונים כגון טפסי 106 מהמעסיקים שלכם, וטופס ייפוי כוח שיאפשר למומחים של אינדיגו להגיש את הבקשה להחזר מס בשמכם.
  2. הגשת הבקשה לקבלת החזר המס:

בשלב זה, צוות המומחים של אינדיגו פיננסים ידאגו למלא עבורכם את הדוח השנתי בהתאם למסמכים שסיפקתם ולהגישו למס הכנסה.

  1. קבלת הכסף לחשבונכם:
    בתום ההליך, יועברו החזרי המס ישירות לחשבון הבנק שלכם. מסכום ההחזר, תנוכה עמלת טיפול בהתאם לשכר הטרחה שנקבע מולכם מראש.

בשורה התחתונה

אנו בחברת אינדיגו פיננסים מובילים כבר מעל לעשור את תחום החזרי המס לשכירים בישראל.
בזכות השירות האמין, המקצועי, והיעיל שאנו מציעים, אלפי שכירים בישראל מקבלים מדי שנה החזרי מס בסכומים משמעותיים, ישירות לחשבונם. נאור אזולאי - מנכ"ל אינדיגו פיננסים, מזמין אתכם להצטרף ללקוחותינו הרבים שכבר מימשו את זכאותם לקבלת החזרי מס לשכירים במינימום טרחה ובנוחות מקסימלית.
הכנסו לאתר אינדיגו פיננסים בהקדם לבדיקת זכאותכם להחזרי מס לשכירים, בחינם וללא התחייבות מצדכם.

החזר מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד