כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

בשטחי 'פרוייקט הולילנד' נמצאה הבוקר בת יענה כשראשה טמון עמוק בחול

לא תאמינו מה מצא יצחק נחשוני מתחת למפלצות הנדל"ן בפרויקט הולילנד הירושלמי: בת יענה בעל שלושה ראשים • כיצד לקו רבבות חרדים במחלת אלצהיימר קשה? • וגם: איך התייצבו חברי הליכוד נגד האשה הראשונה מקיסריה? • טורו של יצחק נחשוני

פרויקט הולילנד. צילום: יעקב נחומי
פרויקט הולילנד. צילום: יעקב נחומי



מדיניות בת היענה

"בשטחי 'פרוייקט הולילנד' נמצאה הבוקר בת יענה כשראשה טמון עמוק בחול" - זוהי הכותרת שהיינו נותנים לסטנדרטים החדשים שנקבעים היום בעיתונות החרדית.

בכותרת המשנה היינו עוד מגבירים את הסקרנות שלכם ומציינים כי אותה בת יענה החזיקה בין אצבעותיה את חינמון יום ג' של 'יתד נאמן' ואת מוסף 'מדורים', המצורף היום ל'המודיע', ובמקורה את 'המבשר' - והיתה שקועה עמוק בקריאת עמוד 2 הפנימי שלו.

העיתונות הישראלית כולה פינתה היום שטחים נרחבים לדווח על 'המלצת' המשטרה להגיש כתבי אישום נגד אהוד אולמרט ועמו עוד 13 מהנחקרים הידועים שלה, באשמת נטילת ונתינת 'שוחד' מבעלי 'פרוייקט הולילנד'.

ברשימת ה'מומלצים' נמצאים, כמה צפוי, גם אורי לופוליאנסקי, יהושע פולק ואלי שמחיוף שנעצרו בקול רעש גדול. חקירת ה'פרשה' ומהלך מעצרם וחקירתם לווה בדיווח שוטף, גם בעיתונות החרדית.

אלא שהלילה החליטו, משום מה, בכל מערכות העיתונים החרדים, שציבור קוראי העיתונים החרדים כולו נתקף, מאז פרצה הפרשה ב'אלצהיימר', לא עלינו, ושכח הכל. כך, יצרו להם סטנדרטים חדשים של דיווח בעיתונים אלה, לא בהסתרה מלאה של עובדות כפי שקורה מפעם לפעם, גם לא של פירסום מלא ללא מגע יד אדם, אפילו לא של 'גזור והדבק' אלא של חצאי דיווחים.

בעיתונות החרדית היום המשטרה לא המליצה להעמיד לדין אלא את ראש הממשלה לשעבר אולמרט בלבד או לכל היותר כמה 'חשודים' אנונימיים איתו. אף שם חרדי לא הופיע בהם.

'המודיע': "המשטרה המליצה להעמיד את אולמרט למשפט בפרשת הולילנד".

'המבשר': "פרשת הולילנד: המשטרה המליצה להעמיד את אולמרט לדין בעבירת שוחד'...

ורק 'יתד נאמן' 'משוחרר' ומדויק הרבה יותר אבל גם הוא מדווח רק כי: "המשטרה המליצה להעמיד לדין 14 חשודים בפרשת 'הולילנד".

בכל מקרה באף לא אחד מהם, אין, לא בכותרת ולא בגוף הידיעה, זכר ל'המלצה' משוללת ההיגיון והסמכות של המשטרה להמליץ על הגשת כתבי אישום גם נגד אישים חרדים.

למה אנחנו נתפסים לקטנות? משתי סיבות. ראשית- מדיניות ההסתרה מונעת מהציבור לתת גיבוי מלא לאישים מתוכנו, כמו זה שניתן עם כל הלב, על ידינו ועל ידי הקהל הרחב, לאיש החסד אורי לופוליאנסקי, שאין משפחה במדינת ישראל שלא נעזרה בכספי ה'שוחד' שניתנו ל'יד שרה' ושהמשטרה 'ממליצה' להעמידו בגינם לדין. אזכרת שמו כ'מומלץ', מעל דפי העיתונות החרדית, אינה אות קלון לר' אורי, אלא לממליצים. ויתכן בהחלט שאלה הם פני הדברים גם באשר לפולק ושמחיוף.

ושנית - משום שהיינו מאוד רוצים שמה שכותב היום משה גורלי, הפרשן הכלכלי של 'כלכליסט', על תוקפה של 'המלצת' המשטרה, יחול גם עליהם ולא רק על אולמרט ושולה זקן. אם על פי העיתונים החרדים הם אינם בין ה'מומלצים' של המשטרה להעמדה לדין, איך זה יקרה?

כותב גורלי: "התוצאה ב'גוגל' לשרשרת החיפוש 'משטרה ממליצה להעמיד לדין' מציפה רשימה ארוכה: עמרי וגלעד שרון, חבר הכנסת משה שרוני והרבה ראשי עיר - שלמה לחיאני מבת ים, יצחק ראוכברגר מרמת השרון, צבי בר מרמת גן ועוד ועוד. גם אביגדור ליברמן הוא מומלץ בכיר ומוכר.

"היום אגב, המשטרה כבר אינה ממליצה, אלא קובעת אם יש תשתית ראייתית להעמדה לדין...שתי האפשרויות אינן במסגרת תפקיד המשטרה"...

גורלי מזכיר כי לפני שלוש שנים היתה פניה לבג"צ בדרישה שתפסיק את נוהל 'השכן הממליץ' של הפרקליטות המחליטה, משום שמי שהומלץ על-ידי המשטרה לכתב אישום, יישא את הכתם כל חייו, גם אם בסופו של דבר תחליט הפרקליטות שאין תשתית להעמדתו לדין.

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר בתשובה לאותה עתירה, שאין מקום בסיכום החקירה המשטרתית ל'המלצה', אבל אפשר לפרט בקצרה נגד מי מהחשודים יש ראיות, לדעתה, להוכחת אשמה. אלא שהשופט אליעזר ריבלין התקשה להבחין בהבדל.

ובכל זאת המשטרה עברה אתמול על עמדת הבג"צ ו...'המליצה'.

טוב היו עושים העיתונים של הציבור החרדי, שרק לפני כמה שבועות הושלכו כמה מהנמנים על קוראיהם לכלא באשמת בזיון הבג"צ, אם במקום לנהוג כ'בת יענה' ולהסתיר את לופוליאנסקי, פולק ושימחיוף, היו 'ממליצים' הבוקר לפרקליטות לנהוג באותה דרך במי שאחראי לפרסום 'המלצת' המשטרה בניגוד לעמדת הבג"צ. זהו בזיון לא רק של בית המשפט העליון, אלא למערכת החוק כולה בישראל.

שלנו קודמים. ילדי זריםצילום: שלנו קודמים. ילדי זרים
שלנו קודמים. ילדי זרים


ילדי 'עניי עירך - קודמים'

השר אלי ישי, המושמץ התורן של 'יפי הנפש', אולי לא מקבל מספיק תמיכה בנושא ילדי הזרים מהנציגות הציבורית-חרדית שלנו, וגם לא מהציבור עצמו, אבל הוא קיבל אותה מכיוון אחר ובלתי צפוי לגמרי.

עשרות תושבים, רבני שכונות, מתווכי דירות וגם שלמה מסלוואי, חבר מועצת העיר תל אביב מטעם הליכוד, שיגרו מכתב לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שבו קראו לה לצאת "מהבית המוגן בקיסריה" ולבוא ולראות את הנעשה בדרום תל אביב, שם מרוכזת אוכלוסיית העובדים הזרים.

כידוע, נפגשה הגב' נתניהו לפגישה מתוקשרת ומצולמת עם השר ישי, שנפל ברשת שפרשו לו בעניין זה, והביעה את דעתה ה'הומנית' נגד החזרת הזרים על ילדיהם לארצות מוצאיהם.

במכתב, מגיבים תושבי, רבני ופרנסי דרום תל-אביב ליוזמתה וכותבים: "אנו מרגישים שמדינת ישראל זנחה אותנו. חוסר אכיפת חוקי ההגירה הביא את שכונות דרום העיר למצב של אנרכיה ואלימות. אנו וילדינו פוחדים לצאת לרחוב מחשש שמא ניפגע על ידי שיכור מזדמן. אלפי המסתננים הגרים בשכונותינו יצרו מציאות חדשה של הפקרות בלתי נסבלת.

הופתענו לראות שאת, המתגוררת בקיסריה המוגנת, הזדרזת לתקוע את המסמר האחרון בארון הקבורה של השכונות שבהן אנו גרים. איננו מבינים למה ילדינו לא יכולים לגור במקום שבו הם נולדו, במדינתם, בלי לפחד לצאת לרחוב? אנו מזמינים אותך לבוא לסייר בשכונות ולראות במו עיניך את האנרכיה שנוצרה. אנו תקווה כי אכן תיעני לבקשתנו ותגיעי לבקר אותנו".

אולי אם היו מזמינים את הגב' הראשונה לצפות ב strangers in the nighe היא היתה נענית, אבל מי מתושביו המסתננים של דרום תל-אביב יודע מה זה?

המכתב עשה טוב לאלי ישי, לא רק בגלל שנתן לו רוח גבית, אלא משום שהאש הוסטה מעט ממנו והופנתה ל...שלמה מסלאוי שאינו שסניק אלא דווקא... ליכודניק.

"כחבר ליכוד אתה לא בבעיה? מה יגיד על זה ראש הממשלה?" - מציק לו כתב mynet בשאלה ומקבל תשובה גזעית: "כמו ששרה נתניהו רוצה לסייע לילדי העובדים הזרים, אנו, נציגי השכונות, רוצים לסייע קודם כל לילדינו. זה בבחינת עניי עירך קודמים".

אלא שגם את הכלל הזה שכחו נבחרינו ונשותיהם. עובדה שהגב' נתניהו לא ביקשה פגישה עם שר העבודה והרווחה כדי לבדוק כיצד ניתן לסייע לילדי 'עניי עירך' לקראת החגים, כפי שהיא דואגת לילדי הזרים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד