י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת הפסקת אש

לייבל'ה מסכם: חג השבועות בצל המלחמה

והשבוע בלייבל'ה: קבלת התורה בבני ברק, מי הח"כ ששהה ליד החומות בעיר העתיקה? היכן נפגשו השר לשעבר וסגן השר? הח"כ שנצפה רוכש זר פרחים קודם החג; העיתונאי והסופר החרדי שגנז מסמך תמיכה מח"כים למועמדותו לנשיאות; ואיש התקשורת שניצל מטיל שנחת סמוך לביתו

לייבל'ה מסכם: חג השבועות בצל המלחמה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

את חג השבועות האחרון עשה לייבל'ה בעיר התורה והחסידות בני ברק, עיר הולדתו. לייבל'ה יודע שתמיד עדיף לקבל את התורה בבני ברק בעת הזו עת צרה היא ליעקב לנוכח הטילים שהתעופפו לאזור המרכז בשבת שקדמה לחג, שתפסו את לייבל'ה מיד אחרי סיום הטשולנט, אך בעיר בני ברק יש הבטחה שלא יפול - אז לא יפול - ולכן לייבל'ה אפילו לא נכנס לממ"ד.

לייבל'ה נכנס לחג מתן תורה כשהוא מודאג נורא וגם עצוב לנוכח האסון שהגיע מחצר חסידות קרלין בגבעת זאב. לייבל'ה סגר את מכשיר הטלפון דקות לפני השקיעה, ואז נתן לרב סרן שמועתי לעבוד שעות נוספות.

במהלך כל החג שמע לייבל'ה עשרות שמועות מעניינות, החל מכך שאין אישור לבניין, על כך שיש ל"ע עשרה הרוגים באסון, וגם שערבים חיבלו בטריבונות ומה לא. אך לייבל'ה לא האמין.

במקום זאת, לייבל'ה ישב ולמד כל הלילה בבית המדרש של חסידי ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון שם שמע את שיעורו הנלהב של הרב הגאון רבי חיים משה כץ, הנודע במתיקות לשונו, כשבאמצע נכנס לייבל'ה לטבילה בעלות במקווה של חסידות ביאלא הסמוכה.

בחג השבועות נצפו ח"כ אוריאל בוסו והאיש והגנים ליאור גבאי, כשהם מתארחים בסמוך סמוך ונראה לחומות העיר העתיקה בירושלים, שם קיבלו את התורה תוך שמירה על כל הוראות הבטיחות.

מי שנצפה מתכונן לחג מתן תורה הוא ח"כ יעקב אשר שבערב החג נצפה בבני ברק בוחר זר פרחים ססגוני לחג להביא הביתה, גם לחג וגם לאירוסי בתו שנחגגו השבוע באופן צנוע.

השבוע ראה לייבל'ה את סגן השר פרוש בשכונת עזרת תורה בירושלים משוחח עם השר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס ביציאה מכתיבת אותיות במעונו של הגר"ש אליטוב, בספר שכתב בנו עורך 'משפחה' יוסי אליטוב.

ראש העיר משה ליאון הגיע השבוע לגבעה הצרפתית בירושלים בכדי לעקוב מקרוב אחרי סבלם של תושבי השכונה מהפרעות האחרונות. ראש העיר הגיע עם המ"מ רואכברגר ומי שהסביר וייצג את השכונה בכבוד היה העיתונאי אבי רבינא מרדיו 'קול חי' שהודה לראש העיר על פעילותו למען התושבים והריבונות.

אפרופו ירושלים, מ"מ וסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן שלא נח לרגע מהעשייה למען הציבור, נצפה השבוע כותב אות בס"ת יחד עם האסיר המפורסם ביותר יונתן פולארד.

בכנסת ישראל ראה לייבל'ה את הסופר יצחק פלדמן שהטריל את הטוויטר לאחר שאסף עשר חתימות להתמודד לנשיאות ובסוף גנז את המסמך שייזכר לדורות.

בכנסת הוא פגש את השחקן עודד מנשה שאסף חתימות לזמר הישראלי יהורם גאון שלבסוף לא הצליח במשימה. פלדמן סיפר על הח"כים שחתמו לו והבטיח כי בעוד שבע שנים אולי ייפגשו שוב.

האדמו"ר מויז'ניץ-ירושלים לייקווד שהגיע לחג השבועות לישראל, התאכסן בבית בתו לבית טווערסקי, הנכדים ששמחו שהסבא הגדול מגיע לארץ תלו שלט של ברוכים הבאים עם ציור של מטוס.

ומירושלים לבני ברק, לאחר 24 שנים כחבר מועצה בעיריית בני ברק מונה השבוע שלמה קוסטליץ לסגן ראש העיר מטעם שלומי אמונים. מי שקיים את הרוטציה היה הסגן מנחם שפירא מדגל התורה שמונה לשמש כמשנה לראש העיר לצד תפקידו כיו"ר המחלקה המוניציפלית של דגל התורה.

במסיבה שנערכה בעירייה הגיעו כל החברים לאכול וכמובן לאחל מזל טוב לקוסטליץ, איש חסידות נדבורנה, שהחזיק בשלל תפקידים נוספים אותם עזב לטובת התפקיד החדש בעיר התורה והחסידות.

בבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק ראה לייבל'ה בערב חג השבועות את איש התקשורת נתן משי מחדשות הסקופים מתכונן לתפילה תוך כדי כמובן שלפני התפילה נאמרו כל העדכונים השוטפים כדי לא להיות שקוע בהם בתפילה.

את הרבי הצעיר מלעלוב בני ברק ראה לייבל'ה השבוע סועד במסעדה היהודית לאחר שחזר ממסע מפרך בארה"ב לקראת חג מתן, תורה שם חילק מברכותיו וגייס את נדיבי העם למען המוסדות והכוללים.

לייבל'ה שפתח את עיתוני הבוקר לאחר האסון בקרלין ראה כרגיל טורי דעה וחיזוק כפי שרגילים באסונות. ביתד נאמן לייבל'ה חזה באחדות, כשכתב העיתון ישראל רוזנר חסיד פינסק קרלין מדווח על האסון בחצר קרלין סטולין.

בעיתון 'המבשר' התפלא לייבל'ה לראות כותב דעה בשם "מ. דף" מי שיודע בזמנים כאלו דף הוא ועוד בשם שמתחיל ב- מ. הוא האדם מבוקש מספר 1 בישראל.

ובמלחמה על הדרום מי שניצל מפגיעה ישירה היה איש התקשורת אריאל אלחרר שלא עוזב את הממ"ד לרגע ומדווח על מה שצריך בטוויטר. היום הוא ניצל מטיל שצנח ליד ביתו. לאריאל שלום והוא אף הצטלם עם השרידים שפונו מהמקום.

בבית החולים 'הדסה עין כרם' ראה לייבל'ה את ח"כ אורי מקלב מצטרף לחלוקה של ארגון 'חסדי אי"ש' של חסידי באיאן בביתר שחילקו אוכל חינם לכל משפחות הפצועים בבית החולים וכן בבתים. מי שנרתם לשנע את הכול היה המתנדב חיים רבינוביץ.

מי שהצפין למירון כהרגלו הוא ראש עיריית אלעד ישראל פרוש שפגש היום (חמישי) במירון את הגר"ש בעדני זקן חברי מועצת חכמי התורה. פרוש ליווה את הרב ואף קיבל את ברכתו.

היועץ האסטרטגי גואל ועקנין חגג בהכנסת ס"ת שנתרם ע"י משפחת אזרזר בשכונת רמות בירושלים וכובד בנשיאת הספר.

לייבל'ה בא לערוץ 7 להתעדכן בחדשות של הדתי לאומי ופגש שם את דודי רובינשטיין, האיש וחו"ל מהודר, שכבר מכוון את המטוסים בנתב"ג ליעדים נבחרים.

את איש העסקים אלחנן ליזרוביץ ראה לייבל'ה בערב חג השבועות בכתיבת ס"ת אצל גדולי ישראל שיוכנס לבית מדרש של חסידות ראחוב ברמת גן בעוד שבועיים. 

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לעיתונאי אריה ארליך עורך מגזין 'משפחה' לרגל שמחת הולדת בתו שרה מלכה בשבת האחרונה. לייבל'ה מאחל הרבה נחת לארליך.

ברכת מזל טוב לרב המרכז הרפואי הדסה הרב משה קליין, לרגל שמחת אירוסי הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לבני הקר יועץ סגן השר מאיר פרוש, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה ביום רביעי השבוע באולם ברחוב פישל בירושלים. לייבל'ה הגיע לשמחה וראה ראשי ערים, סגני ראשי ערים, עשרות חברי מועצה של שלומי אמונים ומנהלי מוסדות, עסקנים לצד משפחות שנעזרו על ידו בשנת הקורונה. מזל טוב ואסאך נחת.

בחסידות ביאלא אליה משתייך הקר, פינקו בקרוסלה עם מיטב המשקאות לרווחת המשתתפים בשמחה. 

ברכת מזל טוב ליועץ שבי רפפורט לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. ברכה אחת גם לסבא נחמן וידיסלבסקי, לשעבר מנכ"ל האיחוד של גור. הקידוש נערך בשבת האחרונה ברחוב ישא ברכה בירושלים.

ברכת מזל טוב לדוד ולדר ממנהלי אגף לנוער מתמודד בעיריית בני ברק, לרגל שמחת הברית לבנו, נכד לסופר ואיש החינוך הרב חיים ולדר. 

ברכת מזל טוב לשמעון קלר מעסקני חסידות תולדות אהרן ומנהל כוללי ליל שישי ערב שבת בחסידות, לרגל הולדת הבת בשעה טובה. הקידוש נערך בשבת האחרונה בבית המדרש ספינקא ברחוב סלנט בירושלים.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן והגראמן הנודע משה צבי וינטרוב לרגל שמחת נישואי בתו הערב.

ולסיום, ברכת מזל טוב לישראל גפנר יו"ר איגוד אולמות המהדרין בארץ, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה שנערכה ביום רביעי באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק, כמובן תחת כשרות הרב לנדא.

לייבל'ה חג השבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד