י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברקע הדיווחים על הפסקת אש

חבר הפרלמנט היהודי: "צרפת צריכה ללחוץ על חמאס"

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב התייחס בוועדת החוץ של צרפת למצב בישראל ופנה לשר החוץ הצרפתי בבקשה ללחוץ על חמאס לשחרר את השבויים והנעדרים הישראלים מרצועת עזה

חבר הפרלמנט היהודי: "צרפת צריכה ללחוץ על חמאס"
חבר הפרלמנט מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

חבר הפרלמנט היהודי הצרפתי, מאיר חביב, הסביר כי הסימטריה שעושה צרפת בין החמאס לישראל לא מאפשרת לה להיות שחקן מפייס בין הצדדים כיוון שמראש היא מביעה את עמדתה נגד ישראל ואם צרפת רוצה באמת לקדם את הפסקת האש בין ישראל לחמאס, עליה ללחוץ על חמאס כמו שצרפת אז פעלה לשחרור גלעד שליט.

"אדוני השר" אמר חביב, "כאשר הותקפה בזיליקת ניס באוקטובר האחרון, תל אביב ונתניה הביעו הזדהות מוחלטת וצבעו את העיר בצבעי צרפת. אני לא מבקש כל כך הרבה. רק הייתי מצפה, אם לא אמפתיה, אז לפחות צלילות, צדק והזדהות עם בני בריתנו. ולא גינויים" אמר חבר הפרלמנט והוסיף: "אגב, ישראל תמיד תעדיף את הגינויים שלנו על תנחומינו. צרפת רוצה להיות שחקן לטובת פיוס, אבל אנחנו פוסלים את עצמו מראש צרפת יכולה לעזור לקידום הפסקת האש. בשביל זה עלינו לבקש מחמאס לשחרר את הנעדרים הישראליים. אם זה יקרה, הפסקת האש עם ישראל תהיה מיידית".

עוד התייחס חבר הפרלמנט חביב למצב ואמר: "היום, 20,000 מחבלים משתמשים בשני מיליון עזתים כמגן אנושי. כאשר מותקפת מדינה דמוקרטית, על אחת כמה וכמה, בעלת ברית, אין אפשרות לסימטריה, מה היה קורה, אם לישראל לא הייתה את המערכת המדהימה של כיפת ברזל? במקום 12 הרוגים ו-300 פצועים, היו אלפי נפגעים אזרחיים! החמאס והג'יהאד האיסלאמי לא רוצים מדינה לצד ישראל אלא במקומה, בהתמודדות שלה מול התגלמותה המתקדמת של האיסלאמיזם בעזה, ישראל תורמת לתבוסתו של האיסלאם הקיצוני שמשתולל גם בשטחנו".

ארגון חמאס מאיר חביב צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד