י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ניסיון לינץ' שנכשל

לאור יום: יוצאי צה"ל הותקפו במנהטן ולא נשארו חייבים · צפו

על רקע מבצע 'שומר החומות' בישראל, שני צעירים ישראלים בוגרי חטיבת גולני הותקפו במנהטן על ידי מפגינים פלסטינים שאיתו אותם והשליכו לעברם חפצים - אך השנים שהתאמנו בקרב מגע השיבו מלחמה | לאחר מכן סיפרו: "המזל שלנו הוא שהגבנו לסיטואציה באגרסיביות"

לאור יום: יוצאי צה"ל הותקפו במנהטן ולא נשארו חייבים · צפו
יוצאי גולני שהותקפו במנהטן צילום: צילום מסך

הפגנות רבות פרו פלסטיניות התקיימו ברחבי העולם בעקבות מבצע 'שומר החומות', אחת מהן במנהטן שבניו יורק, ארצות הברית, ומאות לקחו בה חלק. במהלך ההפגנה זיהו המפגינים את שניר דיין ועמית סקורניק, בוגרי יחידה קרבית בצה"ל יוצאי חטיבת גולני, אשר מתגוררים בניו יורק, והם החלו לתקוף אותם במהלומות ובהשלכת חפצים לעברם, אולם השניים שהתאמנו בקרב מגע לא נשארו חייבים והשיבו בחזרה עד להגעת שוטרים לזירה שהפרידו בין הניצים ועצרו דווקא את שני המותקפים.

"המזל שלנו הוא שהגבנו לסיטואציה באגרסיביות", סיפר שניר דיין לאתר 'ynet' והמשיך, "עשרה תקפו אותנו כשמאחוריהם יש הפגנה של עוד 500 אנשים שהבינו שמשהו קורה שם החליטו להסתובב ולהפנות אליהם את הגב, זו הייתה הטעות הכי גדולה שיכולנו לעשות".

"החלטנו שנצא לאכול משהו וראינו המון הפגנות פרו-פלסטיניות במיד-טאון איסט במנהטן, שזו השכונה שאנחנו גרים בה. היה נראה לי לגיטימי לחלוטין לצאת עם דגל ישראל ולקשור אותו על האופנוע שלי. היו המון רכבים עם דגלי פלסטין ולא ראיתי בזה שום בעיה", שחזר שניר את השתלשלות הדברים.

הוא המשיך: "פשוט היינו מאוד אגרסיביים בחזרה עד שהמשטרה כביכול השתלטה שם על האירוע. מבחינת המשטרה, להשתלט היה לעצור אותי, לאזוק אותי, לשים אותי בניידת ולקחת אותי למעצר, שם ביליתי בערך שעה עד שלקחו אותי הביתה".

"זה היה יכול להיות לינץ'. חד משמעית, אם לא היינו מגיבים כמו שהיינו מגיבים זה היה נגמר בלינץ'", טענו שני החברים.

שניר ועמית, שהכירו בשירות הצבאי, בעלי ניסיון באמנויות לחימה. עמית סיפר בראיון: "אבא שלי מאמן מאוד מוכר בארץ, גיא סקורניק, הוא אימן אותי מגיל קטן וגם שניר מתאמן מגיל מאוד צעיר וזה פשוט נשאר. אין ספק שזה עזר, כמו שאתה רואה הפנים שלנו הם ללא רבב".

תקיפת חיילים פעילים פרו פלסטינים מנהטן שומר החומות קרב מגע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד