ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המזימה סוכלה

חייל תכנן להתנקש בשר החוץ האוהד את ישראל

חייל בצבא גרמניה התחזה לפליט סורי ותכנן להתנקש בחיי פוליטיקאים, ביניהם שר החוץ הייקו מאס, הידוע כתומך נלהב של ישראל

חייל תכנן להתנקש בשר החוץ האוהד את ישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חייל גרמני מואשם כי תכנן להתנקש בחייהם של שרי הממשלה בעת שהתחזה לפליט סורי, החייל הופיע אתמול (חמישי) לדיון ראשון בבית המשפט, שם הואשם כי תכנן להתנקש בשר המשפטים דאז, הייקו מאס, כיום שר החוץ, הידוע כאחד מגדולי אוהדי ישראל בעולם.

פרנקו אלברכט בן ה-32, חי חיים כפולים במשך יותר משנה כשהתחזה למבקש מקלט, הוא התאפר וגידל זקן כשנסע מאות קילומטרים בכל שבוע בין בסיס הצבאי בו שירת לעבר מקלט לפליטים, שם הוא היה מוכר בשם דייוויד בנג'מין, מוכר פירות נוצרי מסוריה.

התובעים טוענים כי אלברכט גנב אמצעי לחימה וחומרי נפץ מהבסיס, ותכנן להרוג פוליטיקאים, כולל את שר המשפטים דאז הייקו מאס, כיום שר החוץ. עוד עולה מהחקירה, כי אלברכט רצה לעורר מהומות נגד פליטים סורים, ולכן התחפש לפליט כדי לעורר מלחמת אזרחים נגד ממשלתה של אנגלה מרקל. החייל מכחיש את אישומי הטרור וטוען כי ערך מחקר פרטי כדי לחשוף פגמים במערכת המקלט ואת הקלות בה ניתן לנצל אותה.

הייקו מאס עם מקבילו הישראלי גבי אשכנזי. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

אם יורשע, הוא עלול לספוג עד 10 שנות מאסר. משפטו אמור להימשך עד אוגוסט, פתיחת המשפט כבר התעכבה מספר פעמים בשאלה איזה בית משפט מוסמך לדון בתיק מאחר והוא חייל. כך דווח בתקשורת הגרמנית.

החייל הוא בן לאם גרמנית ואב מהגר איטלקי, הוא הסתיר את עמדות הימין הקיצוני שלו. על פי פסק דין של בית המשפט משנת 2019, נראה כי הוא החזיק בעותק של ספרו של היטלר 'מיין קאמפף' והאמין כי הגירה איסלאמית לגרמניה היא סוג של רצח עם. בניסיון לחשוף מערכת שלדעתו פוגעת בביטחון המדינה, התחזה לפליט לבקש מקלט במדינתו שלו.

באמצעות איפור כבד ותחפושת, היא העמיד פנים שהוא מוכר פירות נוצרי מדמשק, הוא נרשם אצל הרשויות בשם 'דייוויד בנג'מין, למרות שלא דיבר ערבית. הוא השיג מקום במקלט לפליטים והטבות חודשיות של כ-400 יורו, זהותו הכפולה נחשפה רק בשנת 2017 לאחר שנעצר כשניסה להבריח אקדח מתקופת הנאצים שהסתיר בשדה התעופה הבינלאומי של וינה. כך דווח ה'דיילי מייל' הבריטי.

גרמניה ניסיון התנקשות פליטים מסוריה הייקו מאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד