י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בחסות המבצע בישראל

אנטישמיות ללא הפסקה: גבר הוכה, רוססו כתובות נאצה

בן 44, תושב מינכן שבגרמניה, נעצר בגין תקיפת אדם, אותו כינה "חזיר יהודי", אך למעשה הוא לא היה יהודי. בנוסף בית קברות יהודי ליד פרנקפורט הושחת, ועל מצבות רוססו כתובות נאצה נגד יהודים

אנטישמיות ללא הפסקה: גבר הוכה, רוססו כתובות נאצה
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

האנטישמיות בגרמניה מרימה ראש בחסות המתיחות הביטחונית בישראל: במוצאי שבת הותקף בעיר מינכן, גבר שנחשד כיהודי, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים, התוקף היכה באגרוף בפניו של הקורבן, גבר לא יהודי, בן 33 מברלין, תוך שהוא מקלל ומכנה אותו "חזיר יהודי" ו"היפסטר מגעיל". הקורבן נפצע קל.

החשוד, בעל עבר פלילי של תקיפה, הכניס את אצבעותיו לפיו של הקורבן לאחר שהכה אותו באגרופים, כך נכתב בתלונה. חברו של הקורבן הצליח להבריח את התוקף.

המשטרה דיווחה כי עצרה את הגבר האלים בן ה-44, תושב מינכן בגין תקיפה, לאחר שהחזיק כבר באישומים דומים בשנה שעברה.

באירוע אנטישמי נוסף, בית העלמין בהויסנשטאם שליד העיר פרנקפורט בגרמניה, הושחת עם צלבי קרס, סיסמאות אנטישמיות, טלאי צהוב ותיאורים נוראיים צוירו על כמה מצבות, כך דיווחה התקשורת המקומית, ההשחתה אירעה בין שבת לשני, המשטרה מסרה כי עדיין אין חשודים שנעצרו במעשה.

לבית הקברות היהודי, השייך היום לאגודה הממלכתית של הקהילות היהודיות במדינת הסן, יש היסטוריה ארוכה, שליט מקומי העניק את הרכוש ליהודי הויסנשטאם כבר בשנת 1669. קיימות עדויות תיעודיות לקהילה יהודית בכפר באותה תקופה מאז שנת 1450. בנובמבר 1938 חיללו חיילים נאצים את בית העלמין והרסו מצבות רבות. היהודי האחרון שנקבר שם, נפטר באותה שנה. לא היו חיים יהודיים בהויסנשטאם מאז התקופה הנאצית. בית הכנסת נהרס, היום רק שלט מזכיר על חיים יהודיים בעבר.

אנטישמיות בגרמניה צלבי קרס חילול בתי קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד