י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עשינו דברים נועזים"

נתניהו על המבצע: "לא הכול ידוע לציבור ולא הכול ידוע לחמאס"

ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ נתנו הצהרה מיוחדת מהקריה בתל אביב לאחר סיום מבצע 'שומר החומות' והדגיש את ההישגים של צה"ל ומערכת הביטחון | נתניהו: "אם היה צורך להיכנס קרקעית היינו עושים זאת" | "חמאס לא יכול להתחבא יותר"

נתניהו על המבצע: "לא הכול ידוע לציבור ולא הכול ידוע לחמאס"
נתניהו, גנץ, כוכבי וארגמן צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה בקריה בתל אביב ביחד עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן. בהצהרה הם התייחסו למבצע שהסתיים אמש, מנו את ההצלחות והציגו את היעדים העתידיים.

ראש הממשלה פתח ואמר: "ראשית אני מודה לאזרחי ישראל על העמידה האיתנה בימי המבצע". לדבריו, "זה איפשר לנו להשיג את יעדי המבצע. אני מבקש להודות לשר הביטחון ולרמטכ"ל ולכל לוחמי הצהל". כבר מדברי הפתיחה של נתניהו ניתן למצוא משמעות פוליטית ביחס לגנץ. 

על ההסמכה להפסקת אש הסביר ראש הממשלה: "במבצע כזה יש תמיד לחצים בין לאומיים, הפעם קיבלנו תמיכה בן לאומית". נתניהו הודה לנשיא ארה״ב ג'ו ביידן, "אמרנו לו שנעצור הלחימה כשנשיג את היעדים וכך עשינו".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "כראש ממשלת ישראל הדבר היחיד שמנחה אותי בעת מבחן הוא שמירת ביטחונה של ישראל, הגדרתי בהתחלה יעד לפגוע בחמאס ולהחזיר את השקט ולבסוף את ההרתעה. וכך עשינו", ציין ראש הממשלה ורמז, "לא הכול ידוע לציבור ולא הכול ידוע לחמאס, בשלב הזה אני אומר שעשינו דברים נועזים".

ראש הממשלה הסביר כי לא היה נדרש כניסה קרקעית לעזה: "אם היה צורך להיכנס קרקעית היינו עושים זאת אבל חשבתי שאפשר להשיג המטרות בדרכים אחרות בדרכים בטוחות יותר", לדבריו, "גרמנו נזק מרבי לחמאס במינימום נפגעים לישראל, בתחילת המבצע אמרתי שיספוג מכות שלא חלם עליהם וכך עשינו".

"החמאס לא יכול להתחבא יותר", הדגיש נתניהו, "יותר ממאה קמ"ש של המנהרות נפגעו, זה הישג עצום לצבא ההגנה לישראל, זה הישג ששום צבא לא יכול להשיג". נתניהו מוסיף ואיים על בכירי ארגון הטרור: "מי שלא חוסל יודע שידינו הארוכה יכולה להשיג אותו בכל מקום, מעל הקרקע ומתחת לקרקע".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "השגנו את כל היעדים המבצעיים שהצבנו, גבינו מחיר כבד מאוד מהחמאס. החזרנו את יכולתיו שנים לאחור", לדבריו, "בחמאס הופתעו- והם מתחרטים ויתחרטו קשות על מה שהם בחרו לעשות. אבל ההפתעה שלהם אינה הפתעה שלנו".

על פעילות המצבע ציין גנץ שכל התוכניות הוכנו במשך שנים, והוא התייחס לעתיר והבהיר כי "בשלב זה, תם המעשה הצבאי - והגיעה שעת המעשה המדיני. על חורבות בתיהם של בכירי החמאס והריסות של למעלה מ-100 קילומטר של מנהרות הטרור- חובה עלינו לבנות מציאות אחרת. מעשה מדיני אין משמעו הסכמי בזק- אלא התנעת מהלכים ארוכי טווח שיחלישו את הקיצוניים ויחזקו ויחברו בין המתונים".

שר הביטחון הזהיר את החמאס מהפרת הסכם הפסקת האש: "אני מבהיר לחמאס שמחיר הפרת השקט- יהיה כבד, כבד מאד. ועדיין, עירנות, הקשבה להנחיות ואחריות נדרשות בעת הזו".

בנימין נתניהו בני גנץ אביב כוכבי שומר החומות נדב ארגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד