י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מילכד את מכוניתו

מ-3 מדינות: מאות חיילים מחפשים אחר חייל חמוש בטילים

צריף צבאי קטן התגלה ביער מוסווה בעת חיפוש אחר חייל בלגי, 400 חיילים מכוחות מיוחדים מחפשים אחר צלף מאומן שנשבע להילחם בסגרים של קורונה "עד מוות" | בחיפושים נוטלים חלק כוחות משלוש מדינות

מ-3 מדינות: מאות חיילים מחפשים אחר חייל חמוש בטילים
חמוש מסתתר. אילוסטרציה צילום: pixabay

מחנה צבאי מאולתר התגלה במהלך מצוד, שנכנס ליומו הרביעי ביום שישי, אחר חייל מצבא בלגיה.

הרשויות משלוש מדינות מחפשות אחר יורגן קונינגס, חייל חמוש בכבדות שנטש את בסיסו בבלגיה ביום שני כשהוא חמוש בארבע משגרי רקטות, מקלע ואקדח לאחר שאיים על מארק ואן ראנסט, הווירולוג שמנהל את המאבק של בלגיה בכל הנוגע לנגיף הקורונה.

יותר מ-400 חיילים בלגיים עם סיוע של כוחות מיוחדים גרמנים והולנדים, סורקים את הפארק הלאומי הוגה קמפן, הנמצא בין צרפת להולנד, שם הם מאמינים קונינגס בן ה-46 מסתתר, החיפושים מתבצעים באמצעות מצלמות תרמיות במטרה לאתר את החייל המסוכן.

מדיווחים בתקשורת הבלגית עולה כי מעיל גשם ואוהל הסוואה התגלו ביום חמישי בפארק בן 12,000 הדונם. בתוך המבנה שהיה בנוי גם מענפים וברזנטים מפלסטיק, היו בקבוקי מים וסודה, כמו גם מה שנראה כקופסת קירור.

הרשויות לא אישרו כי המבנה שייך לקונינגס, צלף מאומן שהצטרף לצבא בשנת 1992 ושירת ביוגוסלביה, לבנון, עירק ואפגניסטן. הרשויות מאמינות כי קונינגס מצא מסתור בפארק לאחר שמכוניתו התגלתה בסמוך לפארק ביום שלישי עם ארבעת משגרי הטילים ותחמושת בפנים. החייל גם חמוש במקלעים שונים.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי קונינגס מילכד את מכוניתו, והשאיר רימון בתוכו עם חוט המקשר את הרימון לדלתות המכונית כדי שיתפוצץ כשייפתח. למרות הנוכחות המשטרתית והסיוע העצום של גרמניה והולנד - הגובלות גבולות משותפות עם אזור החיפוש - לא היה שום סימן לקונינגס ביום שישי בבוקר.

החייל נחשב למנוסה ביערות, הוא גנב ארבעה משגרי רקטות, מקלע ורובה מאחד המחסנים להם היה לו גישה. הוא השאיר כמה פתקים, וכתב באחד מהם למשפחתו שהוא "לא יכול עוד לחיות בחברה שבה פוליטיקאים ווירולוגים לקחו לנו הכול".

הפשיטה על היער הגיעה בעקבות הגילוי ביום שלישי בלילה כי ברכבו של קונינגס שנמצא ביער, היו ארבעת משגרי טילים, יחד עם תחמושת ומקלע אוטומטי. הפארק ננעל ביום רביעי ומספר מסגדים במחוז לימבורג נותרו סגורים ביום חמישי כאמצעי זהירות.

משטרת הולנד מסרה כי היא עוקבת אחר המצב אך אין לה שום סיבה להאמין שקונינגס עבר את הגבול. הוא התייחס לסוגיות פוליטיות וחברתיות ברשתות החברתיות והתמודד עם ביקורת קשה מצד הקהילה היהודית בבלגיה ובמקומות אחרים בגין האשמת ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך צוק איתן בשנת 2014.

טרור בלגיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד