י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משחזר את רגעי האימה

חובש כיפה שעבר לינץ' במנהטן: "הם פוצצו אותי עם כל מה שהיה להם ביד"

בחסות המבצע הצבאי בעזה, יהודי חובש כיפה הותקף קשות ביום חמישי האחרון בלב מנהטן על ידי מפגינים מוסלמים שהסתובבו עם דגלי פלסטין וקראו קריאות אנטישמיות קשות נגד יהודים | בראיון לתקשורת שיחזר את רגעי האימה שחווה | "הם היכו אותי וגרמו לי חבלות קשות" • צפו

חובש כיפה שעבר לינץ' במנהטן: "הם פוצצו אותי עם כל מה שהיה להם ביד"
ג'וזף בורגן צילום: צילום מסך

ג'וזף בורגן, צעיר יהודי חובש כיפה, בן 29, נפל קורבן ללינץ' אכזרי בטיימס סקוור שבמנהטן, ניו יורק. מוסלמים שהפגינו במקום נגד ישראל בעקבות מבצע 'שומר החומות', זיהו אותו כיהודי ככל הנראה בשל הכיפה שלראשו, הם התנפלו עליו והיכו אותו נמרצות לאור יום עם כל חפץ שהיה בידם. יחידת המשטרה הפועלת נגד פשעי שנאה ברחבי ניו יורק, מסרה - "אנחנו חוקרים את תקיפתו של הצעיר היהודי בכיכר טיימס ביום חמישי בערב".

הצעיר היהודי, שמהתיעודים נראה כי ספג מכות נמרצות וחבלות קשות, סיפר בראיון לרשת 'פוקס ניוז': "הם היכו אותי קשות עם כל מיני חפצים, מה שהיה להם ביד, הכל בכל מכל כל, זרקו היכו, קיללו, סתם ללא סיבה".

לאחר שהתיעוד הפך לויראלי, אחד מהפורעים נעצר, המשטרה הודיעה כי היא מחפשת את שאר המחבלים ופרסמה לשם כך את תמונותיהם של מי שהשתתפו בלינץ' האכזרי בעובר האורח התמים רק בשל יהדותו. בראיון נוסף שהעניק בורגן ל'ניו יורק פוסט' אמר כי הוא שוקל להפסיק ללכת עם כיפה ברחוב. "הרגשתי שנשפך נוזל על הפנים שלי כשהם תקפו אותי, הם ריססו אותי עם גז פלפל. הפנים שלי בערו. הכאב הזה היה גרוע יותר מזעזוע המוח וכל הדברים האחרים שבאו בעקבותיו".

משתתפי הלינץ' שהמשטרה מחפשת אחריהם. 

לדברי המשטרה, ההמון השמיע הצהרות אנטישמיות במהלך ההתקפה ואחד מהם השתמש בקביים כדי להכות את בורגן.

ראש עיריית ניו יורק דה בלאזיו, מושל ניו יורק, אנדרו קומואו, והמועמד לראשות העיר ניו יורק, אריק אדמס גינו את התקיפה במילים חריפות.

שניים מהחשודים בלינץ'.

לצד זאת, ביום שישי האחרון התקיימה פגישה בין ראשי ארגונים החרדים; השומרים, מתעסקים, חברים, יחד עם מנהיגי קהילות ועסקנים בכירים עם מפקדי המשטרה ועם בכירים בעיריית ניו יורק. כמו כן ראשי אגודת ישראל באמריקה קיימו מסיבת עיתונאים מחוץ לבית העירייה, כולם יחד העלו דרישה מהמשטרה לוודא כי היהודים יהיו מוגנים מהמפגינים המוסלמים. הפגישה המשותפת נערכה במשרדי ארגון "מתעסקים" בבורו פארק.

בנוסף ראש העיר ניו יורק קיים ישיבה נפרדת עם מנהיגי ארגונים יהודיים גדולים וראשי קהילות, בפגישה העלו המשתתפים טענות רבות על אוזלת היד של המשטרה ושל גורמי אכיפת החוק, לטענת התושבים היהודים, האלימות מצד מוסלמים עם דגלי פלסטין, עברה כל גבול, והם דרשו מראש העיר לטפל במצב בצורה יותר אפקטיבית.

לינץ טיימס סקוור אנטישמיות בארצות הברית חובש כיפה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד