י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"יש לנו חופש דת מוחלט"

הקהילה היהודית בטהראן חנכה מקווה מפואר עם כל ההידורים

שמחה רבה בקהילה היהודית בטהראן בירת איראן לאחר חנוכת מקווה טהרה חדש שישרת את הקהילה | הרב הראשי של איראן שיבח את הרשויות ואמר: "יש לנו חופש דת מוחלט. אנחנו לא מאוימים"

הקהילה היהודית בטהראן חנכה מקווה מפואר עם כל ההידורים
מקווה טהרה בטהראן צילום: באדיבות המצלם

אנשי הקהילה היהודית בטהראן ובראשם הרב הראשי הרב יהודה גראמי, עמלו בשבועות האחרונים לטהר מקוואות טהרה  לקהילה המתגוררת בטהראן. הרב הראשי התפאר בחשבונות המדיה השונות ברשתות החברתיות וכתב "יש לנו חופש דת מוחלט במדינתנו, אנחנו לא מאוימים".

מתקנים לטהרה ופילטרים הותקנו במקוואות, עם כל ההידורים, בור זריעה ובור השקה, הכל לפי ההלכה ללא שום קולא, וזאת עם כל הקשיים שיש לקהילה היהודית בטהראן.

הרב כתב בעבר, כי "ליהודים במדינה יש ביטחון אישי גבוה, האוכלוסייה הערבית לא עוינת את היהודים, אנחנו לא מרגישים מאוימים בדרך כלשהי, ולשכננו המוסלמים יש כבוד רב כלפינו".

יהדות איראן היא אחת הקהילות היהודיות העתיקות ביותר בעולם, ועל פי המסורת הגיעו אליה בגלות שלאחר חורבן בית המקדש הראשון. לפני המהפכה האיראנית ב-1979 חיו במדינה כ-80 אלף יהודים, אולם לאחר השתלטות האייתולות עזבו רובם המוחלט את המדינה לטובת ישראל וארה"ב.

כיום, על פי ההערכות, מתגוררים כ-15,000 יהודים באיראן, רובם המוחלט בערים המרכזיות במדינה, ובהם שיראז וטהרן. זו הקהילה היהודית הגדולה ביותר בארצות ערב.

הרב יהודה גראמי סיפר בחשבון הטוויטר שלו כי "‏שיפוץ המקווה בטהראן עם הרבה הידורים מבחינת הלכה (מי גשמים ובור זריעה והשקה) ורמה גבוהה של היגיינה עם התקנת מטהרים ופילטרים מתקדמים, שלאחר כל טבילה כל מי המקווה מיטהרים תוך כ-10 דקות".

מקווה טהרה חנוכת מקווה טהראן הרב יהודה גראמי יהודים באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד