י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברקע הפתיחה הבוקר

הדרישה והסערה • הח"כים הסרוגים נגד גפני: מבקש להיכנע לחמאס

בקשתו של יו"ר יהדות התורה משה גפני מראש הממשלה שלא לאפשר עליית יהודים להר הבית מעוררת סערה • בן גביר כינה את הדרישה: "כניעה לטרור", חה"כ אורבך טוען כי הבקשה מוכיחה "שהפסדנו במבצע", וגם בתוך יהדות התורה יש מי שמבקר • הבוקר נפתח ההר ליהודים

הדרישה והסערה • הח"כים הסרוגים נגד גפני: מבקש להיכנע לחמאס
עיר ציון צילום: pixabay

אמש מסרו מלשכת חבר הכנסת משה גפני העומד בראש סיעת יהדות התורה כי בשם הסיעה כולה הוא ביקש מראש הממשלה שלא לאפשר עלית יהודים לתפילה בהר הבית, הבקשה עוררה סערה וזעם בקרב הח"כים הסרוגים ולא רק.

גפני לנתניהו: להשאיר את הר הבית סגור ליהודים

אך למרות בקשתו של יו"ר יהדות התורה, הבוקר, אחרי 19 יום שהיה סגור - ופתוח למוסלמים בלבד, הר הבית נפתח שוב לכניסת יהודים.

בשל הפתיחה המחודשת נרשמו עימותים קשים בשעות הלילה המאוחרות סמוך להר הבית זאת לאחר שאלפי צעירים פלסטינים הגיעו כדי להיכנס להר הבית ולהתבצר בפנים ולמנוע את כניסת היהודים הבוקר להר הבית. כשבכל אותן שעות המשטרה הפכה את הכניסה להר הבית לשטח משטרתי סגור כך על פי הערבים.

חבר הכנסת איתמר בן גביר ניצל תחילה את הודעת גפני לאתגר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר אמש, "‏עושה רושם שגפני יודע על הסכם שכולו כניעה והתקפלות של רוה"מ בירושלים", בן גביר הוסיף כי התשובה למבחן נתניהו היא "מחר בשבע בבוקר ההר צריך להיפתח ליהודים".

בן גביר תקף את בקשתו של חבר הכנסת גפני וטען בדבריו כי דרישתו של גפני מראש הממשלה היא כניעה לחמאס שהחל את ההסלמה בעקבות המהומות בהר הבית, "סגירה של ההר פירושה שישראל נכנעה לחמאס", אמר אמש בתגובה לבקשת גפני.

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה תקף אף הוא את בקשתו של גפני, "הר הבית בידנו?", תהה, וציין כי "המהלך היהודי-ציוני יושלם רק כשיהודים יוכלו לעלות ולהתפלל בהר הבית בחופשיות".

עוד הוסיף אורבך ותקף את בקשת גפני מראש הממשלה, והבהיר את החשיבות לאפשר ליהודים לעלות להר הבית, "כל אמירה אחרת היא ביטוי למדיניות גלותית מכילה ופחדנית. והיא הוכחה שהפסדנו במבצע", אורבך ציטט את האימרה הידועה: "מי ששולט בהר הבית, שולט בירושלים. מי ששולט בירושלים שולט בארץ־ישראל".

חבר הכנסת אופיר סופר מהציונות הדתית הגיב אף הוא לבקשת חבר הכנסת גפני: "מצער לראות שיהודים ממשיכים להאשים את עצמם בפרעות הערבים. הר הבית הוא מקום המקודש ליהודים. גם אם יש מחלוקת הלכתית סביב עליה ותפילה בהר, אסור בשום פנים ואופן למנוע עליית יהודים להר".

אמירתו של גפני עוררה ביקרות גם בתוך סיעתו של גפני, סיעת יהדות התורה, בכיר בסיעה האשים את גפני כמי שמנסה להתסיס את השטח וטען כי ההודעה שהוצגה בשם הסיעה כולה לא תואמה עם כולם למרות שעמדתם ברורה.

"אנחנו בעד שיהודים לא יעלו להר הבית, כי זו הדעה של גדולי ישראל. אבל המטרה של חבר הכנסת גפני כעת היא לקרוץ לערבים. מה שיתן להם לגיטימציה להמשיך בהשתוללות שלהם בירושלים", כך על פי דברי בכיר בסיעתו של גפני".

כאמור, הבוקר לאחר 19 יום שהיה סגור, נפתח הר הבית שוב למתפללים יהודיים, בתגובה לפתיחת הר הבית הבוקר גם לעליית יהודים מסר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "מדובר בצעד חשוב שמוביל ראש הממשלה ומראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה. יחד עם זאת בשים לב למצב בהר, לאפליה הבלתי פוסקת, לעובדה שליהודים אסור להתפלל במניין פומבי, לאפשרות לעלות רק בקבוצות של 20 ולשעות העלייה המקוצרות של יהודים להר קורא לראש הממשלה להשוות המצב בין יהודים לערבים בהר ולמנוע גזענות וחוסר שוויון. לא ייתכן שבמדינת היהודים תהיה פגיעה גזענית בזכויות על רקע גזע." 

משה גפני הר הבית ניר אורבך איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד