י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שאלות קשות" | צפו

פינדרוס ליו"ר הכנסת: לחייב את השר להתייחס לעיכוב שחרור חללי מירון

בשבוע שעבר הגיש יו"ר סיעת יהדות התורה שאילתא דחופה בנושא עיכוב שחרור חללי מירון לקבורה. במשרד לביטחון פנים סירבו לענות וטענו כי "הנושא בחקירה במח"ש". פינדרוס ליו"ר הכנסת – יש לחייב את המשרד להגיב |כל הפרטים

פינדרוס ליו"ר הכנסת: לחייב את השר להתייחס לעיכוב שחרור חללי מירון
יצחק פינדרוס צילום: דוברות הכנסת

אסון מירון: בשבוע שעבר הגיש ח"כ יצחק פינדרוס שאילתא דחופה למשרד לביטחון הפנים, בנושא עיכוב בזיהוי ושחרור חללי אסון מירון לקבורה. השאילתא הוגשה, לאחר המאורעות הקשים ביום שישי ל"ג בעומר מחוץ למכון לרפואה המשפטית באבו כביר, שם נאלצו המשפחות להמתין שעות ארוכות בשמש הקופחת, ללא אפשרות לזהות את חלליהם ולהביאם לקבורה לפני שבת.

בשאילתא תהה פינדרוס, מדוע הובאו כלל מ"ה חללי האסון, בעוד שחלק מהחללים ז"ל כבר זוהו בשטח. בנוסף נשאל המשרד לביטחון פנים, מי נתן את ההוראה ומדוע החללים לא הובאו למכון לרפואה משפטית כבר בלילה, אלא רק בשעות הצהריים של יום שישי, שעות ארוכות לאחר האסון.

בשם המשרד עלה להשיב סגן השר ח"כ גדי יברקן, שטען הנושא נמצא בחקירת מח"ש ולכן הוא לא יכול לפרט. פינדרוס סירב לקבל את התשובה, וטען כי החקירה עוסקת באיך קרה האסון ואין שום סיבה שלא יפורט מי קיבל את ההחלטה על טיפול החללים וכיצד? יברקן דבק בעמדת המשרד, כי הנושא נמצא בחקירה וסירב לפרט.

אתמול שיגר פינדרוס מכתב ליו"ר הכנסת, יועמ"שית הכנסת ומזכירת הכנסת, בו ביקש לחייב את המשרד להגיב, לאור העובדה שלפי התקנון משרדי הממשלה מחויבים להשיב על שאילתות דחופות, ותשובה כמו הנושא בחקירה - אינה תשובה.

"אין צורך להכביר במילים על האסון הכבד והקושי הרב של משפחות החללים ז"ל. בפרט חוסר המידע והשאלות הקשות שנותרו ללא מענה", כתב פינדרוס ליריב לוין ושגית אפיק. "אותו יום שישי מר ונמהר נחרט בלבבות המשפחות לנצח, ועל כל זה נוסף אותה התמודדות חסרת פשר מול שחרור גופות יקיריהם לקבורה. ידע לא יחזיר את קרוביהם ז"ל, אך יעניק מעט הקלה עם התמודדות הקשה".

לדבריו, תגובת המשרד אינה עומדת בתקנון הכנסת. בפרט שבמידה והמשרד מסרב להגיב, יש להודיע על כך קודם ליו"ר הכנסת ועליו לעדכן את מגיש השאילתא. בנוסף: "גם לגוף הטענה כי נושא אסון מירון נמצא בחקירה, אין ממש. החקירה בעניין האסון במירון, מתמקדת באחריות הפלילית לאסון, כאשר נושא השאילתה הוא כשל בהתנהלות מנהלית של גורמים במשטרה בזיהוי הנספים לאחר האסון. נושא שאינו פלילי, ומשכך גם אין כל חשש לשיבוש הליכי חקירה, בנושא ספציפי זה."

"מטבע הדברים, חלק גדול מהשאילתות ובעיקר הדחופות שבהם, עוסקות באירועים שמתנהלת בעניינם חקירה כלשהיא, חקירות שבדרך כלל נמשכות חודשים ארוכים ולעיתים שנים רבות. לאור האמור, אבקש להורות לשר לביטחון הפנים להשיב על השאילתה לאלתר".

אסון מירון תשפ"א אמיר אוחנה יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד