כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תוקף את נתניהו

בנט שובר שתיקה: "בניכוי החרמות יש מספר אפשרויות לממשלה"

שומר על הקלפים קרוב לחזה: הקרבות הפוליטיים שבים לסדר היום, יו"ר 'ימינה' ממשיך לשמור על עמימות בנושא הרכבת הממשלה, עם שוך הלחימה הוא שובר שתיקה אך לא מחדש כלום, תוקף את נתניהו בחריפות אך מבהיר "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה" | כל הפרטים

בנט שובר שתיקה: "בניכוי החרמות יש מספר אפשרויות לממשלה"
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הדיווח לפני כשבועיים כי הסיר מסדר היום את האפשרות להקמת ממשלת שינוי בעקבות המצב הביטחוני, מאז לא נשמע קולו של יו"ר ימינה - נפתלי בנט.

בנט שלא אישר או הכחיש את הידיעה, שובר הבוקר (ראשון) שתיקה של כשבועיים ואחרי שוך הקרבות וסבב הלחימה הוא מתייחס לסאגה הפוליטית ומנסה להראות שיש אופציות פתוחות כשבמקביל הוא בוחר לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"בזמן הלחימה נמנעתי מלהתבטא נגד הממשלה ומלחלק עצות באולפנים ועל גבי הפייסבוק בעוד החיילים והשוטרים מסכנים את חייהם בשטח", פותח בנט בפוסט, "עם תום הלחימה, כשברור שתם ולא נשלם, ושהחזיתות עדיין לא שקטות - לא בעזה, לא בירושלים ולא בתוך ישראל, אני רוצה לחלוק איתכם את האופן שבו אני רואה את הדברים".

תחילה פותח יו"ר ׳ימינה׳ במתקפה על ראש הממשלה נתניהו, "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תפקוד ומבוכה לאומית", לדבריו, "שנה שלמה, במהלך המגפה, הבטנו בעיניים כלות וזעקנו כנגד ממשלה שפשוט לא תפקדה. אותם סימפטומים שהעדפנו להדחיק ולשכוח: נתניהו ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים", כשהוא מדגיש ומציין כי "תהליך קבלת החלטות עקום. מוכתב על ידי שיקולים אישיים ופוליטיים. וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות".

"בשבועות ובימים האחרונים, אין אזרח שלא חש מועקה נוכח מצבה של המדינה", טוען בנט, "גם תומכי נתניהו המושבעים ביותר, מתחילים להבין שהערצת המנהיג בכל מחיר היא לא תחליף למדיניות. שהביטחון האישי שלהם ושל משפחתם התדרדר לרמה בלתי נסבלת. שההרתעה של המדינה - מול חבורת הטרוריסטים בעזה ומול כנופיות חמושות בתוך ישראל - נמצאת בנקודה הנמוכה ביותר בתולדותיה".

עוד הוא מוסיף למתקפה גם את שאר שרי הממשלה, "בממשלה יושבים שרים שעסוקים יומם ולילה בפוליטיקה, ובורחים ברגעים קשים. כל השררה, עם אפס אחריות. כולל אחרי האסון המופקר במירון. זו ממשלה שעסוקה יומם ולילה בטפיחות עצמיות על השכם, וזריקת הכישלונות על האנשים שהם עצמם מינו לתפקידים. ההיגיון שמנחה אותה הוא דחיית הטיפול בבעיה, כל בעיה, עד לרגע שבו היא מתפוצצת לנו בפנים".

בהתייחסו למצב הפוליטי פותח בנט תחילה ואומר כי "זה לא מקרי שאויבנו מרימים ראש דווקא עכשיו. הפיצול הפנימי וההרס העצמי שלנו מחלישים אותנו. כשהאויב מזהה חולשה, הוא תוקף", לדבריו, "אנחנו אחרי שנתיים וחצי של בחירות אינסופיות, ללא שום תכלית. גם ברגע זה, אין תקציב למדינת ישראל", בנט קורא לחבריו בכנסת להתאחד, "הפוליטיקאים משחקים בונקר, חיים מסקר לסקר ומסרבים להבין שזו עת חרום".

בנט קורא להסיר החרמות ולהקים ממשלה, אך לא מתייחס לאיזה ממשלה הוא חותר, "זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת", הוא מוסיף לתקוף, "מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף - משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי".

גם עכשיו בנט מבקש לשמור את בקלפים קרוב לחזה ולא לומר איזה אופציה הוא מעדיף, "גם היום", מציין בנט, "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה. הפוליטיקאים לא יתעשתו עד שהאזרחים יכריחו אותם להתעשת. עכשיו הזמן לבנות ולתקן, לא להעמיק את הקרע". אך מה שלא בטוח הוא לאיזה אופציות בנט מתכוון בדבריו אחרי שהסיכוי לממשלת שינוי כבר לא באמת אפשרית ויכולה לצאת לפועל.

נפתלי בנט ביבי נתניהו שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד