י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התפתחות מעניינת

לאחר החרם: בחמאס מנסים לחדש את היחסים עם הרודן

לאחר החרם: בעקבות חשש של ארגון חמאס שמדינות המערב ומדינות ערב המתונות יציבו להם תנאי לשיקום הרצועה: הפסקת ייצור הרקטות, בחמאס מנסים לחדש את היחסים עם משטר אסד אותו החרימו מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011

לאחר החרם: בחמאס מנסים לחדש את היחסים עם הרודן
אנשי חמאס ברצועה צילום: Atia Mohammed/Flash90

עם סיום מבצע 'שומר החומות' בחמאס מתפנים לעסוק בענייני פנים. הנושא הבוער כעת ברצועה הוא שיקומן של אלפי יחידות דיור שהופגזו במהלך 11 ימי הלחימה ע"י צה"ל, אך ישנם חששות נוספות שמעיקים על ארגון הטרור.

לפי דיווח של פרשן 'חדשות 12' אהוד יערי, אחד החששות המרכזיים של ארגון חמאס הוא מפני תנאי שיציבו בפניהם מדינות המערב ומדינות ערב המתונות: שיקום הרצועה בתמורה להפסקת ייצור הרקטות בעזה. 

לפי יערי, המשוואה הזאת מאוד מטרידה את חמאס מפני שבארגון מבינים שהם לא יוכלו לסמוך על תמיכה גדולה מבחוץ, כשהם מאוכזבים גם מנשיא טורקיה, ארדואן.

בחמאס הגיעו למסקנה כי עליהם למצוא בעלי ברית חדשים ולפי הדיווח, בארגון הטרור כבר פתחו במגעים עם ממשל אסד בסוריה במטרה לחדש את נוכחות אנשיהם על אדמת סוריה.

מדובר בהתפתחות מעניינת שכן בחמאס החרימו מאז מלחמת האזרחים ב-2011 את אסד ומשטרו וכעת, מחשש לקשיים מול שאר המדינות, בארגון מנסים לחדש את היחסים עם המשטר הסורי.

חמאס סוריה בשאר אל אסד שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד