י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דאגה גדולה

עליה בתקריות האנטישמיות המתקשרות לאלימות במזרח התיכון

עשרות הפגנות אנטי ישראליות, מעל ל-17,000 ציוצים של "היטלר צדק" ועלייה בדיווחים על אירועים אנטישמיים. הליגה נגד השמצה מפרסמת נתונים ראשוניים של המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה, על תקריות אנטישמיות ברשת ומחוצה לה ברחבי ארה"ב, מאז סבב האלימות האחרון בין ישראל וחמאס

עליה בתקריות האנטישמיות המתקשרות לאלימות במזרח התיכון
כיפות, אילוסטרציה צילום: pixabay

"בעוד האלימות בין ישראל וחמאס ממשיכה להחריף, אנו עדים לעליה דרמטית ומסוכנת בשנאה כנגד יהודים בארה"ב", אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט. "אנחנו עוקבים אחר הטרדות, ונדליזם ואלימות כמו גם אחר השטף של פגיעות ברשת. זה קורה בכל רחבי העולם - מלונדון ועד לוס אנג'לס, מצרפת ועד פלורידה, בערים גדולות כמו ניו יורק, ובערים קטנות ובכל מדיה חברתית", הוסיף. 

הליגה נגד השמצה תיעדה אנטישמיות מטרידה במספר פלטפורמות - מפייסבוק וטוויטר ועד טיק טוק ואינסטגרם - עם מסרים הכוללים שבחים מפורשים להיטלר, וקידום השימוש בדימויים על שליטה יהודית ודמוניזציה לכל היהודים. ניתן למצוא תכנים אנטישמיים ואנטי-ציוניים קיצוניים במגוון רחב של ערוצים הקוראים להשמדת מדינת היהודים, כולל פוסטים הקובעים: " GAS THE KIKES RACE WAR NOW".

ניתוח של טוויטר בימים שלאחר פרוץ האלימות האחרונה הצביע על יותר מ-17,000 ציוצים שהשתמשו בווריאציות של הביטוי "היטלר צדק" בין 7 במאי ל-14 במאי 2021. המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה תיעד עשרות הפגנות נגד ישראל בארה"ב מאז תחילת האלימות בישראל, ועוד מתוכננות.

בעוד שרוב המפגינים נותרו בקווי השיח החופשי והאזרחי, ראינו כמה ביטויים של אנטישמיות ברורה באירועים אלה, כולל: שלטים המעלים את ההאשמה האנטישמית עתיקת היומין כי היהודים אחראים להריגת אותו האיש.

אנלוגיות שואה העורכות דמוניזציה לציונות, לליגה נגד השמצה הגיעו גם דיווחים נוספים על תקריות אנטישמיות אפשריות מאז פרוץ הסכסוך בישראל, עם 193 דיווחים בשבוע לאחר תחילת המשבר, לעומת 131 בשבוע שקדם לו.

כמה דוגמאות כוללות: נראה כי סרטונים שפורסמו בטוויטר מראים לפחות אדם יהודי אחד שהוכה בלוס אנג'לס, ויהודים שמאוימים ברחוב על ידי אנשים במכוניות הנושאות דגלי פלסטין. קבוצה של כעשרים מפגינים פרו-פלסטינים קראו "אינתיפאדה!" ו"מהירדן ועד הים, פלסטין תשוחרר", מול בית כנסת באילינוי .

"לאלה שבוחרים להתמכר לדימויים אנטישמיים עתיקי יומין, טענות מוגזמות ורטוריקה מלבת שנאה, יש לכך השלכות: התקפות בחיים האמיתיים על אנשים אמיתיים המטורגטים ללא כל סיבה אחרת מאשר העובדה כי הם יהודים", אמר גרינבלט. "זו אנטישמיות, פשוטה וחד משמעית. והיא בלתי נסלחת ובלתי ניתנת להצדקה, בכל הקשר", ציין.

"הליגה נגד השמצה נותרה איתנה במחויבותה להילחם באנטישמיות ובשנאה", אמר גרינבלט. "אנו עובדים באופן פעיל עם רשויות בערים ברחבי הארץ כדי לזהות את מבצעי השנאה ולהגן על הקהילה שלנו. אנו קוראים למנהיגים ברחבי ארצנו להתבטא נגד אנטישמיות ולעמוד לצד הקהילה היהודית, אל מול גל השנאה הזה לפני שהוא מחמיר".

 

אנטישמיות המזרח התיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד