י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שלום לך ארץ נהדרת

גאון בראיון פרישה: "אם הייתי חרדי; הייתי מחליף מזוזה"

חתן פרס ישראל האמן והיוצר יהורם גאון התייחס בראיון לריצה שלו לתפקיד נשיא המדינה, כמו גם לפרישה המפתיעה, לצד התייחסות לאירועים הפוקדים את מדינת ישראל | וגם: זה המועד לדעתו  המתיחות עם הערבים תיעלם

גאון בראיון פרישה: "אם הייתי חרדי; הייתי מחליף מזוזה"
יהורם גאון צילום: גרשון אלינסון - פלאש 90

בשבוע שעבר נחתמה זהותם של המתמודדים לתפקיד נשיא מדינת ישראל. השניים שנותרו במרוץ הם יו"ר הסוכנות היהודית יו"ר העבודה לשעבר יצחק בוז'י הרצוג, מולו מתמודדת על התפקיד הגברת מרים פרץ. שעות לפני סגירת הרשימה הסיר את עצמו מהמרוץ האמן חתן פרס ישראל יהורם גאון.

בשיחה עם חדשות 12 בסוף השבוע האחרון הסביר גאון: "זה לא משהו שהתעוררתי בלילה וקמתי עם רעיון, שאולי באמת כדאי לי לחשוב על נשיאות. זה לא זה. פשוט הוצע לי. הוצע לי על ידי אנשים מאוד משמעותיים".

"עצם זה שזה בכלל הוצע לי, זאת אחת מן המחמאות המרהיבות שקיבלתי בימי חיי. באמצע הדרך חשתי שהדבר לא מסתייע ואני החלטתי לצאת ולסגת מהסיפור הזה. הבנתי שלעולם הפוליטי יש חוקים משלו, ואני לא רוצה להיות בעולם הזה" הסביר גאון את פרישתו, וסיכם: "אם זה היה משאל עם, יכול להיות שהסיכויים שלי לזכות היו גדולים יותר, זה לא שמישהו חדל לתמוך בי, הבנתי איזה עולם זה, זאת פלנטה אחרת שמתנהלת אחרת ואני לא רוצה להתנהל בעולם הזה לחוקיו".

במהלך הראיון התייחס המועמד לנשיאות גם למתרחש במדינה מנקודת מבטו, ואמר: "תשמע, אם הייתי דתי או חרדי אז הייתי אומר: צריך להחליף מזוזה למדינה. כשאתה רואה את מה שקורה במדינה מבפנים: בלוד, ביפו, בחיפה. יש לי דעה ברורה, די נחרצת בסיפור. היא אולי דעה לא פופולרית, אבל היא דעה בכל זאת, זה משהו שנמשך מאה שנה. הטיעונים והסיבות וההצדקות להתפרצויות האלה הם אותם טיעונים שניתנו לנו לאורך כל השנים, ואנחנו מחפשים את האשם רק בנו, כשהוא לא רק בנו".

"אני לא מאוכזב בכלל" אמר גאון במענה לשאלה האם הוא מאוכזב מהערביים: "כי אתה מתאכזב כשיש לך ציפיות. כשאין לך ציפיות אתה לא מתאכזב. אנחנו הרבה-הרבה פחות אשמים מהם. אין שום סימטריה, כי הם לא משלימים עם קיומנו כאן בארץ ישראל כמדינה יהודית". לסיכום אמר במענה לשאלה מתי המתיחות בין היהודים והערביים תיגמר: "מתי שיהיה חבל ארץ של מטר על מטר, ויסכימו על המטר הזה שהוא ייקרא המדינה היהודית. כשזה יקרה תיגמרנה המלחמות".

יהורם גאון נשיא המדינה מזוזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד