י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עזרה ראשונה לנפש

'בחדרי' וער"ן במיזם חשוב בעקבות האסונות הנוראיים

'בחדרי חרדים' בשיתוף פעולה מיוחד עם עמותת ער"ן – עמותה המציינת בימים אלו '50 שנות הקשבה' ומעניקה שירותי עזרה נפשית בטלפון ובאינטרנט, בצורה אנונימית ומיידית • בצל האסונות הושק קו מיוחד למגזר החרדי ומותאם ל'קומה הכשרה' 076-8844429

'בחדרי' וער"ן  במיזם חשוב בעקבות האסונות הנוראיים
אסון מירון תשפ"א צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

תחת המוטו 'כי גם לאנשים חזקים יש רגעים חלשים' מציינים בימים אלו בעמותת ער"ן – עזרה רפואית נפשית 50 שנות הקשבה. הייחודיות של עמותת ער"ן היא היכולת לקבל עזרה נפשית ואוזן קשבת באופן מיידי ואנונימי, תוך שהמתקשר אינו צריך להזדהות על מנת לקבל את העזרה החשובה לה הוא זקוק.

בתקופה האחרונה השיקו בעמותה קו מיוחד מותאם למגזר החרדי הפתוח למשתמשי הטלפונים הכשרים - 076-8844429. בחיוג למוקד ממתינים מהעבר השני של הקו מתנדבים המוכנים בכל שעות היממה להעניק מזור ומרפא לזקוקים לאוזן קשבת, ולקבלת עצה טובה, כשהדגש הגדול מוטל על איכות המענה, כמו גם הדיסקרטיות שלו.
פעילות העמותה עלתה שלב עם פרוץ מגפת הקורונה, ועד כה העניקו מתנדבי ער"ן סיוע לכ-452,000 פניות מצוקה, כאשר בכל יום מופעל 2-3 פעמים נוהל חירום בו מתנדבי ער"ן בליווי הצוות המקצועי מצילים חיים, הלכה למעשה.

בעמותה מספרים על אב לילד עם צרכים מיוחדים שהתקשר לשתף בדאגה שהוא חש ובקשיים הרבים עמם הוא מתמודד. במהלך השיחה שיתף האב בדברים המחזקים אותו ונותנים לו כוחות. ובעזרת תמיכת המתנדב הוא הגיע להבנה כי הכי חשובה כרגע היא קבלה. המשימה שלו, הוא אמר למתנדב בסוף השיחה, היא לקבל את בנו כמו שהוא ולשים בצד את הציפיות שכבר לא יתממשו.

בנוסף אם צעירה לארבעה ילדים, פנתה בעקבות אסון מירון ושאלה איך להרגיע את הילדים הבוכים. המתנדבת התמקדה באם עצמה. הקשיבה והרגיעה, נתנה לה לגיטימציה לרגשות החרדה. ובשיחה הן שוחחו על גילאי הילדים, דברים שהם אוהבים ועל דרכים להתמודדות עם לחץ ומשבר בקרב ילדים ואצל ההורים.

ד"ר שירי דניאלס – המנהלת המקצועית הארצית של עמותת ער"ן אמרה ל'בחדרי חרדים': "ער"ן שמה לה למטרה לספק עזרה ראשונה נפשית לכל אדם באשר הוא אדם ולספק מענה קשוב, אמפטי ורגיש תרבות. ברמה האנושית הבסיסית ביותר לכולנו צרכים רגשיים דומים. כולנו רוצים להימנע מסבל, לחוות אושר ולחיות חיים של משמעות".

עוד הוסיפה: "כאשר השקנו את השירות לקהילה החרדית בעיצומה של מגפה, בחרנו מתנדבים בעלי היכרות עם אורח החיים החרדי. לכולם לב פתוח ואוזן קשבת. מתנדבי ער"ן נמנעים ממתן עצות, ויהיו לצד הפונה כשהוא מתמודד עם דאגות, משברי, חוויות קשות ומצוקות רגשיות שונות. ההקשבה והשיחה הפתוחה, האנונימית והכנה מחזקות ומעצימות . העידוד והתמיכה משדרים אכפתיות, מפחיתים בדידות ומחזקים כל אדם להתמודד באופן רגוע ויעיל יותר עם משברים בחייו הרגשיים. השיחה מאפשרת לפונה לתת מילים לתכנים שלעיתים מאיימים למשל במצביי חירום ובעת אסון. השיחה היא מרחב מוגן ובטוח ללא חשש משיפוטיות או ביקורת. התחושה ש'אני לגמרי לבד בסבלי' מתפוגגת".

מר דוד קורן מנכ״ל עמותת ער״ן סיכם ואמר ל'בחדרי חרדים': "הקהילה החרדית מתמודדת בימים אלו עם מצוקה קשה, בער"ן פתחנו מוקד ייחודי לקהילה, מסביב לשעון, תומכים ומחזקים – לימים שקטים".

הקו המיוחד למגזר החרדי ומותאם ל'קומה הכשרה' הוא: 076-8844429.
בנוסף לקו הכשר מפעילה העמותה גם שירות עזרה ראשונה נפשית בצ'אט, וואטסאפ, מייל ומסרונים דרך אתר העמותה. לחצו כאן למעבר לאתר<<<

עזרה וסיוע נפשית פגיעה נפשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד