י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות המצב הביטחוני

לראשונה מזה 40 שנה: החסידים לא יעלו להר הזיתים

מאות חסידי סלונים לא יעלו להר הזיתים בהוראת האדמו"ר לפקוד את ציונו של הרבי בעל ה'ברכת אברהם' מסלונים זצ"ל, שהיום חל יום היארצייט הארבעים. וגם: מדוע שונה זמן הטיש בחצר החסידות בליל שבת? 

לראשונה מזה 40 שנה: החסידים לא יעלו להר הזיתים
חסידי סלונים בטיש של רבם. אילוסטרציה צילום: אביר סולטן, פלאש 90

לראשונה מזה ארבעים שנה מאות חסידי סלונים לא יעלו היום (ראשון) להר הזיתים לפקוד את ציונו של האדמו"ר בעל ה'ברכת אברהם' מסלונים זצ"ל, שהיום י"ב סיון מלאו ארבעים שנה להסתלקותו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהוראת האדמו"ר מסלונים בעקבות המצב הביטחוני החמור וההסלמה בשבועות האחרונים, בחסידות לא ייקחו סיכון ולא יעלו לפקוד את הציון. הערב ייערך בחצר החסידות טיש מרכזי בהשתתפות אלפי החסידים.  

בתוך כך נרשם בשבת האחרונה שינוי היסטורי בחצר סלונים עריכת הטיש של הרבי בליל שבת התקיימה באולם הטישים מיד לאחר אמירת 'גוט שבת' לאדמו"ר. החסידים שוררו את סדר הניגונים של האדמו"ר לפני קידוש ליל שבת.

מדובר בתקדים היסטורי בחסידות סלונים שבו הטיש הוקדם מיד לאחר התפילה, והסיבה: רצון של החסידים להשתתף בטיש כמדי שבוע, ובימי הקיץ כשלילות שבת ארוכים, ישנו קושי לחזור ביתם ולאחר מכן לחזור חזרה לטיש הדבר מהווה טרחה לחסידים ולכן הוחלט להקדים את הטיש. 

כזכור, בתקופת מגפת הקורונה פעם אחת בלבד בוטל הטיש בחצר סלונים בצעד דרמטי, ואחרי עשרים שנות הנהגה הרבי מסלונים לא ערך את הטיש לציבור. 

חסידות סלונים הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד