י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בצה"ל המליצו להימנע

גורמים בכירים בישראל: מתחרטים על הפגזת המגדל

יומיים בלבד לאחר סיום מבצע 'שומר החומות' ובניו יורק טיימס נחשף היום כי בכירים ישראל הביעו חרטה על הפגזת מגדל התקשורת בעזה שהוביל לביקורת בין-לאומית | לפי הדיווח, בכירים בצה"ל המליצו בשעת אמת לא לעשות זאת

גורמים בכירים בישראל: מתחרטים על הפגזת המגדל
חיל האוויר מפיל רב קומות בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

אחת הדרמות המרכזיות במהלך ימי מבצע 'שומר החומות', הייתה תקיפת חיל האוויר את מגדל אל-ג'לאא ברצועת עזה, מבנה המשמש בין היתר מספר כלי תקשורת זרים, אך לטענת מערכת הביטחון שימש כבסיס למודיעין הצבאי של חמאס.

הפלת המגדל המרשים, הביא לביקורת קשה כלפי ישראל ברחבי העולם בטענה כי היא פוגעת בחופש העיתונות. ישראל מצידה סיפקה הוכחות לארה"ב שמדובר במבנה ששימש את ארגון הטרור ולכן לא היה מנוס אלא להפילו.

גם בתוך ישראל הייתה ביקורת רבה על המהלך מחשש שדבר זה יוביל לחוסר לגיטימציה כלפי המבצע שמנהלת ישראל, בצל הביקורת שגם כך הוטחה מכל עבר.

היום (ראשון), מתברר, כי בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון מתחרטים על הפגיעה במגדל אל-ג'לאא וטענים כי הנזק בעקבות התקיפה, עולה על התועלת.

לפי ה'ניו יורק טיימס', בכירים בממשלת ישראל ובצה"ל מתחרטים על תקיפת מגדל אל-ג'לאא ומודים - הנזק עלה על התועלת. עוד דווח שקצינים בכירים בצה"ל, שידעו שהמגדל מאכלס את משרדיהן של רשתות טלוויזיה וסוכנות AP, המליצו שלא לתקוף את הבניין.

על פי הדיווח, אחד הפקידים אמר כי בעוד שההתקפה האווירית הייתה מוצדקת מבחינה צבאית, הפגיעה במעמדה הבינלאומי של ישראל גברה על כל תועלת בהשמדת ציוד החמאס בבניין.

מנגד מדווח ה'ניו יורק טיימס' על כך שזמן קצר לאחר ההפצצה אמר בכיר צבאי כי הוא אינו מתחרט וכי אם ישראל לא הייתה נוקטת בפעולה, חמאס היה מבין שהוא יכול להגן על משאביו מפני התקפה באמצעות הצבתם ליד כלי תקשורת.

עוד דווח, כי מפקדים בכירים ישראלים רבים הביעו שביעות רצון ממה שהושג בתקיפות נגד חמאס: עשרות הרוגים חמושים, 340 משגרי רקטות נהרסו, 60 קילומטרים של מנהרות תת קרקעיות קרסו.

שומר החומות ניו יורק טיימס רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד