י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אמירה מסוכנת"

יעלון מעורר סערה: "ערביי ישראל היו טובחים בנו"

לאחר דעיכת ההתפרעויות בערים המעורבות, שר הביטחון לשעבר התייחס לאירועים, וטען כי אם ישראל הייתה חלשה, ערביי הארץ היו טובחים ביהודים: "בוודאי, לי אין ספקות בעניין" | לאחר מכן יו"ר תע"ל ח"כ טיבי תקף: "יש כאן התרת דם של הציבור הערבי"

יעלון מעורר סערה: "ערביי ישראל היו טובחים בנו"
משה בוגי יעלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע סיום מבצע 'שומר החומות', היום (ראשון) בוגי יעלון, שר הביטחון לשעבר והרמטכ"ל לשעבר, התייחס לפרעות ולעימותים בערים המעורבות שהיו בשבועות האחרונים.

"אם לא היינו חזקים חבל על הזמן, לא הייתה פה מדינה יהודית", אמר בראיון ל'כאן רשת ב', ונשאל האם ערביי ישראל היו מנצלים חולשה שלנו כדי לטבוח בנו, "בוודאי, לי אין ספקות בעניין", השיב נחרצות.

"רוב ערביי ישראל רוצים להשתלב ויודעים להעריך את זה שהם חיים במדינה דמוקרטית, אבל אם לא היינו חזקים לא היינו פה. טוב שאנחנו חזקים מצד אחד אבל צריך גם לטפל בבעיות - יש פה הזנחה רבת שנים (של המגזר הערבי)", הוסיף.

בתגובה לאמירתו של יעלון, יו"ר תע"ל וחבר הכנסת מטעם 'הרשימה המשותפת' אחמד טיבי תקף: "קיבלתי המון פניות כועסות גם מיהודים וגם מערבים. זאת אמירה מסוכנת - יש כאן התרת דם של הציבור הערבי".

"המשפט הזה כאילו נאמר על ידי 'הצל'. אני קורא לח"כים יהודים וח"כים לשעבר - להפסיק להסית נגד הציבור הערבי", טען טיבי.

לאחר מכן, יעלון הבהיר את דבריו: "אני רואה התייחסות לדברים שאמרתי לגבי ערביי ישראל, כדברי הסתה נגדם, ואני מצטער אם דבריי לא הובנו כהלכה. בריאיון הדגשתי את חשיבות השתלבות ערביי ישראל בחברה הישראלית, ורובם המכריע רוצים זאת. הבהרתי שהממשלה צריכה לפעול לשילובם".

"ברור שאם לא היינו חזקים, גם לא היו הסכמים עם שכנינו, וגם היו טובחים בנו, כמו בטרם הקמת המדינה. טוב שאנחנו חיים במדינה חזקה שגם אינה זקוקה למיליציות בן גביר, כדי להתגונן. עוצמתנו מביאה עמה ביטחון בהמשך קיומה של המדינה היהודית, אך גם אחריות כלפי אזרחי המדינה הערבים", סיכם.

משה בוגי יעלון אחמד טיבי ערביי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד