י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"חשבתי שאמות"

"הייתי עושה זאת שוב": הפרו-פלסטיני שתקף יהודי לא מתחרט

ג'וזף בורגן בן 29 היהודי שהוכה קשות על ידי מפגינים באזור טיימס סקוור במהלך הפגנות נגד ישראל ביום חמישי האחרון, מספר על רגעי האימה ואומר כי הוא שוקל לא לחבוש כיפה יותר

"הייתי עושה זאת שוב": הפרו-פלסטיני שתקף יהודי לא מתחרט
אחד מתוקפיו של ג'וזף בורגן צילום: משטרת ניו יורק

יהודי חובש כיפה, שהותקף קשות ביום חמישי האחרון במנהטן על ידי מפגינים מוסלמים שהסתובבו עם דגלי פלסטין וקראו קריאות אנטישמיות קשות נגד יהודים, אמר כי היא היה בטוח שהוא לא יצא מהאירוע בחיים.

ג'וזף בורגן בן 29 היה הקורבן שהוכה קשות על ידי מפגינים באזור טיימס סקוור במהלך הפגנות נגד ישראל ביום חמישי האחרון, יחידת המשטרה נגד פשעי שנאה של ניו יורק, מסרה כי "אנחנו חוקרים את תקיפתו של הצעיר היהודי בכיכר טיימס ביום חמישי בערב". אחד מהפורעים נעצר ולא התחרט על מעשיו, הוא אמר שהוא היה עושה זאת שוב.

המשטרה פרסמה את תמונות שאר החשודים, כולל אחד שזרק מטען נפץ שפצע עוברי אורח, אחד המחבלים שנעצר אמר כי, "אם הייתי יכול לעשות את זה שוב, הייתי עושה את זה שוב. אין לי בעיה לעשות את זה שוב".

תוקפיו של ג'וזף בורגן

היהודי סיפר לרשת 'פוקס ניוז' כי שהוכה קשות: "הם היכו אותי קשות עם כל מיני חפצים, מה שהיה להם ביד, הכול בכל מכל כל, זרקו היכו, קיללו, סתם ללא סיבה".

לאחר שהתיעוד הפך לויראלי, אחד מהפורעים נעצר, המשטרה הודיעה כי היא מחפשת את שאר התוקפים. בורגן אמר ל'ניו יורק פוסט' כי הוא חושב להפסיק ללכת עם כיפה ברחוב. "הרגשתי שנשפך נוזל על הפנים שלי כשהם תקפו אותי, הם ריססו אותי עם גז פלפל. הפנים שלי בערו. הכאב הזה היה גרוע יותר מזעזוע המוח וכל הדברים האחרים שבאו בעקבותיו".

לדבריו, האירוע גרם לו לחשוב מחדש על חבישת כיפה ברחוב. המשטרה אמרה כי ההמון השמיע הצהרות אנטישמיות במהלך ההתקפה ואחד מהם השתמש בקביים כדי להכותו.

היהודי סיפר ל"דיילי מייל" על הרגעים הקשים: "חשבתי שאני אמות. חשבתי שבאמת אמות", בורגן אמר כי שמונה עד עשרה אנשים השתתפו במכות, "הם צעקו השמצות אנטישמיות כמו, אתה יהודי מטונף. אנחנו הולכים להרוג אותך. תחזור לישראל. חמאס הולך להרוג אותך".

"אני אפילו לא רוצה להסתכל במראה" אמר בורגן, כשפניו וגופו חבולים וראשו מתאושש מזעזוע מוח אפשרי. "הם התיזו עלי גז פלפל, כל הפנים שלי בערו. לא יכולתי לראות. בבית החולים הם ממש נאלצו לנקז את עיניי. העור שלי עדיין בוער במקומות מסוימים".

מלבד האשמים בפועל, הוא האשים "פוליטיקאים מסוימים" בכך שהם יצרו אווירה שמעודדת התקפות כאלה, וציין את הציוץ של חברת הקונגרס המוסלמית האנטישמית, אילהן עומר, בו האשימה את ישראל בטרור.

הליגה נגד השמצה דיווחה על כמעט 200 תקיפות על יהודי אמריקה בשבעת הימים החל מה -10 במאי - התאריך בו חמאס ירה לראשונה רקטות לעבר ישראל.

פעילים פרו פלסטינים טיימס סקוור אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד