י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המלצה לסיור: מוזיאון העיצוב בחולון

מוזיאון המוקדש לעיצוב ותהליכיו הבינלאומיים

המלצה לסיור: מוזיאון העיצוב בחולון



בשנת 2004 ביוזמת ראש העיר חולון מוטי ששון ומנכ"לית העירה חנה הרצמן, פנתה עירית חולון לרון ארד, המעצב והאדריכל בעל השם העולמי. ארד התבקש לתכנן מבנה אדריכלי ייחודי שיספק סביבה עשירה שבה יוכלו מבקרי המוזיאון להיחשף לעולם העיצוב ולהעמיק את ההיכרות עמו.

מוזיאון העיצוב חולון מבקש להיות מוקד פעילות בינלאומי מוביל לחדשנות בעולם העיצוב ובין המשימות שלוקח המוזיאון על עצמו עומדת המטרה ליצור, לקיים ולהוביל זירת עיצוב פעילה לבחינה ולהצגה של חידושים בתחום העיצוב, בישראל ובעולם.

במוזיאון, שנפתח בחודש מרץ 2010, כבר ביקרו עד כה כעשרות אלפי אנשים כשהוא זוכה
לשבחים וביקורות חיוביות בארץ ובעולם. עוד בטרם הסתיימה בנייתו של המוזיאון, בתכנונו של האדריכל הישראלי-בינלאומי רון ארד, כבר הפך המבנה הייחודי שלו לאייקון בינלאומי. המבנה ומתכנניו זכו גם בפרס החדשנות והעיצוב השנתי של המגזין הבינלאומי Condé Nast Traveler בתחום התרבות, שגם צירף את מוזיאון העיצוב בחולון לרשימת "פלאי תבל" החדשים בתחום האדריכלות לשנה זו.

הבניין, הוא מוצג העיצוב הראשון המקדם את פני הבאים למוזיאון. חמש רצועות פלדת הקורטן העוטפות את רוב חזיתות המוזיאון נעות בצורה גלית ומתפתלות סביב חללי המוזיאון, לעיתים בהתאמה כגוף אחד ולעיתים הן נפרדות זו מזו, לעיתים הן מקיפות את הבניין ולעיתים הן מגדירות אותו, כמו היו הן עמוד השדרה של הבניין שגם תומך בו וגם מתווה את היציבה שלו ביחס לסביבה.

מוזיאון העיצוב חולון משקף את מחוייבותה המתמשכת של העיר חולון לחינוך ולתרבות ואת שאיפתה לקדם את תחום העיצוב למקום מרכזי בסדר היום התרבותי של ישראל. מאז פתיחתו של המוזיאון בחודש מרץ השנה, ביקרו בו למעלה מ50 אלף איש, כמות אשר עולה על התחזיות הראשוניות והציפיות של מייסדיו.

תערוכה: 'אופנה מכאנית'

מוזיאון העיצוב חולון יציג תערוכה פורצת דרך, שלישית לשנת פעילותו הראשונה, בשם: "אופנה מכאנית: טווים סדר חדש". התערוכה תוצג בין 14.10.2010 - 8.1.2011.

התערוכה הבינלאומית החדשה היא מקורית ובלעדית למוזיאון העיצוב חולון. המנהלת האמנותית גלית גאון, יחד עם ועדת התערוכות של מוזיאון העיצוב, הזמינו את צמד האוצרות האמריקניות, ג'ינג'ר גרג דוגן וג'ודית הוס פוקס, "Curatorsquared", לאצור תערוכה בינלאומית, בה משתתפים מעצבים אשר ניצלו את הטכנולוגיה והמכונות העדכניות ביותר על מנת לבחון ולהגדיר מחדש את המושג "אופנה עילית" (הוט קוטור).

התערוכה החדשה "אופנה מכאנית" ממשיכה ומעמיקה את חזון מוזיאון העיצוב חולון, המזמין את הקהל להכיר את הגורמים השונים בתהליכי העיצוב העכשוויים, לעקוב באופן מפורט אחרי התהליך של יצירת מרחב חומרי-תרבותי חדש, ולבחון מקרוב את תפקידו של העיצוב בחיינו המודרניים.

לדברי גלית גאון, המנהלת האמנותית של המוזיאון, "פתיחתה של התערוכה 'אופנה מכאנית' מסמנת את סוג פעילותו של מוזיאון העיצוב חולון, במרחב המוזיאונים הבינלאומיים בימים אלה.
'אופנה מכאנית' היא ראשונית וייחודית באופן בו נוצרה, ומבטאת את התפיסה שלנו כמוזיאון חדש בדבר מקומו של האוצר לצד ואל מול המוזיאון. תפקידו של האוצר החדש כיוצר עצמאי ללא מגבלות אוסף מצד אחד, ומנגד, ללא הביטחון שבעבודה מולו, מחייב אותו בעמידה על המשמר בפני היסחפות רעיונית.

מוזיאון העיצוב חולון
רחוב פנחס אילון 8, חולון
לרכישת כרטיסים מוקדמת ולתיאום ביקורים וקבוצות
קופת המוזיאון: 073-2151500
שעות פתיחת המוזיאון: א' – סגור; ב', ד' 10:00 - 16:00; ג', ה' 10:00 - 20:00; ו' 10:00 - 14:00
דמי כניסה: 35 ₪

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד