י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי האיש

"איזה נעל, היום בזול" נפטר וגרם לחיזוק

אלברט חדד, אולי לא היה מוכר בשמו לתושבי הערים החרדיות, אך רכב הוולוו הישנה עם ערמת קופסאות נעליים עליה, הייתה מוכרת היטב | בחודש טבת הוא נפטר מקורונה ורק בשבוע האחרון התבשר הציבור על לכתו | בנו החל לשמור שבת וכשרות 

"איזה נעל, היום בזול" נפטר וגרם לחיזוק
אלברט חדד על רקע מכוניתו על הנעליים צילום: אבי נזרי

"היום בזול, נעליים בזול, איזה נעל...", זהו הכרוז המוכר שהיה בוקע עשרות בשנים מתוך מכונית וולוו ישנה, עמוסה בקופסאות נעליים, שהייתה מסתובבת בשכונות החרדיות ברחבי הארץ, בעיקר בבני ברק ובמקומות נוספים כדוגמת מודיעין עילית ואלעד, והיה זה חלק מנופי הילדות של התושבים החרדים.

מי שהיה מוכר את הנעליים הוא אלברט חדד ז"ל, תושב ראשון לציון, שנפטר ל"ע בתקופת נגיף הקורונה בגיל 78 ודבר פטירתו לא נודע לרבים עקב המגבלות שהיו. 

בשבוע שעבר פרסם אבי נזרי, חוקר שמתעד את ההיסטוריה של עיר התורה והחסידות בני ברק, את דבר פטירתו, וכך כתב בפוסט: "רק היום לצערי שמעתי על פטירתו של אלברט חדד. הבן אדם שמכר נעליים בבני ברק "איזה נעל, נעלים בזול" נפטר מקורונה כבר בכ"ג טבת". 

"אלברט נולד בעיר סטאט במרוקו, אח בכור ל-13 אחים. עלה לארץ בעליית הנוער. עסק ברוכלות כל חייו. היה בנאדם מאמין כל חייו, בנו אמר לי שכיום הוא שומר שבת בזכותו. מי שיוכל לומר משניות לעילוי נשמת אברהם אלברט בן משה וסוליקה ז"ל תודה רבה". 

בשיחה עם בנו הוא מספר ל'בחדרי חרדים': "אבא שלי בשלוש שנים האחרונות חלה, לפני חצי שנה הוא חלה בקורונה ותוך עשרה ימים הוא נפטר לבית עולמו, הוא היה מהאנשים שלא יכלו בלי לעבוד, גם אחרי הפנסיה הוא המשיך לעבוד". 

"אבא היה יהודי מאמין ששמר שבת ותפילין, גם לאכול כשר היה קרוב לליבו. בגלל אבא אני התחלתי לשמור שבת ולאכול כשר, הוא תמיד היה אומר לי תאכל כשר, ובמסגרת עבודתי באוכל התחלתי לעבוד במקומות של אוכל כשר וגם לשמור שבת.

הוא מספר על הלוויה שנערכה במתכונת קורונה בחודש טבת "גם הלוויה שלו תישאר לי חקוקה כל היום כשהיה מגבלות קורונה ולא יכלנו לכבדו מספיק". 

אבי נזרי עצמו שפרסם את דבר פטירתו אומר ל'בחדרי חרדים': "אני קיבלתי הודעה מהבן שלו ורק אז ידעתי על הפטירה שלו. וזה אחרי כל כך תקופה ארוכה שהוא נפטר זה בעצם בא להראות לנו דבר אחד שיש אנשים שקופים שחיים כל הזמן מסביבנו, הם חיים איתנו וגם שהם נעלמים אף אחד לא תמיד שם לב ופתאום שאומרים לנו שהוא נפטר אז כולם אומרים וואו. מה הוא נפטר? אנחנו לא מאמינים?. לכן צריך לשים לב לכל מי שמסביבנו ולדאוג לו לשמוע ולראות מה עם המשפחה הנקודה שתפסה אותי בכל בכל הסיפור הזה שאף אחד לא היה ער ובכלל לא ידע על קיומו איפה הוא מה הוא כמה למה רק אחרי שהוא נפטר התעוררו". 

הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי' וחמישה ילדים. 

תושבי הערים החרדיות שהכירו מתבקשים ללמוד משניות לעילוי נשמת אברהם אלברט בן משה. 

יהי זכרו ברוך.

נעליים אלברט חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד