י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נחשף רק היום

הלינץ' שלא פורסם: ערבים מכים יהודי באכזריות · צפו

על רקע הרגיעה בפראות בערים המעורבות, היום פורסם תיעוד מלפני כשבועיים, שבו נראים כמה פורעים ערבים מבצעים לינץ׳  אכזרי ביהודי שצילם את הפרעות - ושוטרי תחנת יפו עצרה ארבעה מהם | הפרקליטות הגישה כתבי אישום, ללא רקע לאומני

הלינץ' שלא פורסם: ערבים מכים יהודי באכזריות · צפו
הלינץ' ביפו צילום: לירן לוי, כתב משטרה וואלה!

שבועיים אחרי התרחשות התקרית, היום (ראשון) מתפרסם תיעוד שבו נראים כמה פורעים ערבים מכים גבר יהודי, כשהאחרון רק רצה, כך לטענתו, לצלם עימותים בין שני המגזרים.

על פי החשיפה של כתב המשטרה של אתר 'וואלה' לירן לוי, הפורעים, שמונה במספר, ביצעו לינץ׳ ביהודי בן 43 ביפו, כשהאחרון הסתובב בעיר במטרה, כאמור, לצלם ולתעד עימותים בין יהודים לערבים.

בתיעוד נראים המתפרעים תוקפים את היהודי, מכים ובועטים בו בכל חלקי הגוף, עד שהאחרון נופל אל הכביש, והשמונה בתגובה ממשיכים לבעוט בו ולגרור אותו על הרצפה. בנוסף, הפורעים לקחו אלת בייסבול, שהייתה בידו של יהודי לצורך הגנה, והחלו להכות בו.

אחד מהפורעים אף נטל כיסא פלסטיק, ופורר אותו על גופו של הקרבן. לאחר האלימות הקשה, הפצוע קיבל טיפול רפואי והגיש תלונה במשטרת ישראל.

בתחנת יפו החלו לחקור את האירוע, והצליחו להגיע אל ארבעה מהפורעים, ופרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום נגדם, כשהיא לא מציינת כי התקיפה הייתה על רקע לאומני.

בפתח כתב האישום נכתב: "האירוע התרחש בעיצומה של מערכה צבאית בין מדינת ישראל לארגון חמאס ברצועת עזה, אשר מכונה מבצע 'שומר החומות'. במהלך השעות והימים שקדמו לאירוע בכתב האישום, הייתה האוכלוסייה האזרחית תחת מתקפה של אלפי רקטות".

"בה בעת, התעורר גל של הפרת סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני - גזעני שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן של אזרחים יהודים וערבים אחד כלפי השני", כך לשון פתיחת כתב האישום.

לינץ פורעים ערבים יפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד