ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בנט וסער לא נעלמים

סקרים חדשים: מי מתחזק, מי נחלש ומי יזכה בבחירות ישירות

שני סקרי מנדטים שמתפרסמים הערב לא מבשרים טובות לציבור הישראלי, שכן בבחירות חמישיות שוב לא תהיה הכרעה ברורה. עם זאת במידה ויהיו בחירות ישירות לראשות הממשלה, יהיה זוכה אחד ברור, עם כי בפער לא רחוק | בנט וסער בניגוד לתחזיות נשארים בפוליטיקה ומפתיעים

סקרים חדשים: מי מתחזק, מי נחלש ומי יזכה בבחירות ישירות
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

עשרה ימים לפקיעת המנדט להרכבת ממשלה מידיו של יאיר לפיד וכשבאוויר מרחפת שוב בחירות חמישיות לכנסת ה-25, שני סקרים שמתפרסמים הערב לא מבשרים טובות לאף צד במפה הפוליטית.

בסקר מנדטים שערך מנו גבע ופורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של 'חדשות 12', נשאלו המשתתפים, אם הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע? מפלגת הליכוד היתה זוכה ב-30 מושבים ושומרת על כוחה, יש עתיד מתחזקת ל-21, כך גם 'כחול לבן' מ-8 ל-10 מושבים, ש"ס שומרת על כוחה עם 9 מושבים, יהדות התורה גם כן שומרת כל כוחה עם 7 מושבים.

הציונות הדתית מתחזקת ל-7, העבודה נחלשת ל-6, ישראל ביתנו שומרת על כוחה עם 6 מושבים, כך גם 'תקווה חדשה' של גדעון סער עם 6 ואילו 'ימינה' מתרסקת ל-5, אך עדיין למרות 'הבגידה' בגוש הימין צולחת את אחוז החסימה. הרשימה המשותפת עם 5, מרצ נחלשת ל-4 והרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ) של מנסור עבאס עוברת גם היא עם 4 מושבים.

תמונת הגושים לפי הסקר: תיקו בין הגושים 58 לגוש נתניהו ו-58 לגוש הנגדי, כאשר רע"מ של מנסור עבאס לשון מאזניים בין הגושים.

כן נשאלו משתתפי הסקר, "אם היו נערכות היום בחירות ישירות לראשות הממשלה, למי תצביע מבין המועמדים הבאים?".
40 אחוזים השיבו כי היו מצביעים לבנימין נתניהו ואילו 35% ליאיר לפיד. 25% מהנשאלים השיבו "לא אצביע" או "לא יודע".

סקר חדשות 13 - רוב לגוש השינוי , ובנט דווקא מתחזק

סקר נוסף שערך הפרופ' קמיל פוקס, ופורסם במהדורה המרכזית של 'חדשות 13', בדק איך השפיעו השבועות האחרונים על תמונת המנדטים.

"אילו הבחירות היו היום, למי היית מצביע?",  הליכוד ובנימין נתניהו היו נחלשות ל-29 מושבים, יאיר לפיד ויש עתיד היו מתחזקות ל-22, בני גנץ וכחול לבן היו מתחזקות ל-11, ימינה של נפתלי בנט במפתיע דווקא מתחזקת ל-8 מושבים, כך גם 'הרשימה המשותפת' שמתחזקת ל-8, מי שגם כן מתחזקת היא 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ושותפו איתמר בן גביר - 8 מושבים, לעומת 6 כיום.

לפי סקר 'חדשות 13', מפלגת 'העבודה' - שומרת על כוחה הפוליטי עם 7 מושבים בכנסת הבאה, ש"ס לעומתה נחלשת ל-7, כך גם יהדות התורה צונחת ל-6, ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן גם היא במגמת היחלשות ל-5 מושבים וכך גם גדעון סער ומפלגתו 'תקווה חדשה' שזוכה ב-5 מושבים, ואילו מרצ שוב נמצאת בסכנת הכחדה על סף 4 מושבים. רע"ם וּמַנסור עבאס - לא עוברים את אחוז החסימה, לפי סקר זה.

תמונת הגושים לפי סקר 'חדשות 13': לגוש נתניהו - 50 מושבים, לגוש השינוי - 62 ואילו לנפתלי בנט 8 מושבים.

לפי סקר 'חדשות 13', אם ויהיו בחירות ישירות לראשות הממשלה - בנימין נתניהו יזכה ב-41% מהקולות ואילו יאיר לפיד ב-37% מהם. 16% מהנשאלים הצהירו כי לא יצביעו לאף אחד מהם.

עוד נבדק בסקר של קמיל פוקס, בחירות כלליות או ממשלה של גוש השינוי בראשות יאיר לפיד ובנט בהרכב כזה או אחר, כאשר אלה שתי האופציות היחידות על השולחן - מה מעדיף הציבור? 45% מהמשיבים בעד בחירות, 42% בעד ממשלה של גוש השינוי ואילו 13% השיבו כי אין להם דעה בנושא.

סקר 'חדשות 12' נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 505 נשאלים טעות דגימה 3.1%-+ מועד איסוף הנתונים: 23 במאי 2021.

סקר 'חדשות 13' נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל​ 702 נשאלים מהם, 601​ מהאוכלוסייה היהודית ו 101 מהמגזר הלא יהודי.​ התשאול​ במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול​ במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8%.

סקר מנדטים מנו גבע קמיל פוקס בחירות ישירות לראשות הממשלה בחירות לכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד