ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפסיקה השנויה במחלוקת

בעקבות מתקפה על בג"צ, לפיד מאיים להדיח את יו"ר הכנסת

בג״צ מעורר מחלוקת נוספת בכנסת בין הימין לשמאל, אך תגובה אחת של יו״ר הכנסת יריב לוין שטען כי השופטים מנסים "לבצע הפיכה שלטונית" עלולה לעלות לו במקומו הבכיר כיושב ראש הכנסת • התגובה והאיום של לפיד • כל הפרטים

בעקבות מתקפה על בג"צ, לפיד מאיים להדיח את יו"ר הכנסת
יאיר לפיד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתגובה לפסיקת שופטי בג"צ היום (ראשון) שביקרו את ׳פשרת האוזר׳ שדחתה את פיזור הכנסת ה-23, במחנה השינוי מאיימים להדיח את ח"כ יריב לוין מתפקידו כיושב ראש הכנסת. הסערה החלה לאחר ששופטי בג"ץ קבעו היום כי שינוי החקיקה מלפני כשנה ״מהווה שימוש לרעה בסמכות המכוננת״, והורו על ׳התראת בטלות׳ שמעוררת ביקורת פוליטית חריפה מצד ימין.

מהי התראת בטלות? כיוון שאי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה, בית המשפט הסתפק בהוצאת "התראת בטלות", שמשמעותה היא שככל שבעתיד ייערך תיקון במתכונת דומה – הוא צפוי להתבטל. מדובר בפסק דרמטי שבית המשפט מבטל חקיקה, עוד בטרם היא חוקקה בכנסת.

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין שידוע כמי שמוביל קו תקיף כנגד התערבות בג"צ במערכת הפוליטית מיהר לתקוף ואמר: "החלטת בג"צ להוציא התראת בטלות לחוק יסוד היא החלטה משוללת כל סמכות ומזעזעת. אנו עדים לאירוע מטורף כאשר קומץ של שישה אנשים מתכסים בגלימת המשפט כדי לבצע הפיכה שלטונית".

בתגובה, בגוש השינוי שלפו את האיום ששמרו בצד, להדיח את יושב ראש הכנסת, כך שבגוש השינוי שמחזיק רוב שנמצא בספק בשל הישיבה של נפתלי בנט ומנסור עבאס על הגדר, ניתן להדיח את יו״ר הכנסת, כשהשמות הבולטים לתפקיד הם מאיר כהן מ'יש עתיד' או זאב אלקין מ'תקווה חדשה'.

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, שמחזיק כיום במנדט להרכבת הממשלה ובשליטה בוועדה המסדרת של הכנסת, קרא להדיח במיידית את יושב ראש הכנסת לוין, "קורא לכל מפלגות גוש השינוי להתגייס להחלפתו המיידית של יריב לוין״, כתב לפיד בציוץ בטוויטר. לדבריו: "יו"ר הכנסת חצה את כל הקווים האדומים. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה יו״ר כנסת שמנסה להרוס את יסודות הדמוקרטיה ושלטון החוק".

יושב ראש הכנסת יריב לוין יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד