י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי חשיפת נתניהו

ישראל קשורה? פרטים חדשים על הפיצוץ באיראן

מספר ימים אחרי שראש הממשלה נתניהו טען בהצהרה לתקשורת כי איראן שיגרה מל"ט חמוש לעבר ישראל שהופל בשבוע שעבר בעמק בית שאן, מדווח כי הפיצוץ שהתרחש הבוקר באיראן, היה במפעל מל"טים | האם שוב ידה הארוכה של ישראל הגיעה לאיראן

ישראל קשורה? פרטים חדשים על הפיצוץ באיראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

במפעל המייצר מל"טים איראניים אירע הבוקר (ראשון) פיצוץ גדול, מספר ימים לאחר שישראל טענה כי איראן מספקת מל"טים לחמאס בעזה. הפיצוץ הביא לפציעתם של לפחות תשעה עובדים. כך דיווח ה'גארדיאן' הבריטי.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', הפיצוץ התרחש במפעל כימיקלים וזיקוקים במחוז איספהאן המרכזי באיראן,

כך גם דיווחו כלי תקשורת באיראן, דובר מרכז החירום מסר הודעה לתקשורת לאחר הפיצוץ, כי "תשעה אנשים נפצעו באירוע זה והועברו לטיפול רפואי בבית החולים".

היום מדווח ה'גארדיאן', כי המפעל הפטרוכימי בהיספהאן, שייך לחברה התעשייתית לייצור מטוסים איראנית (Hesa), המייצרת מגוון מטוסים ומל"טים לכוחות איראניים ופרו-איראניים, וממוקמת במתחם שבבעלות חברות של תעשיות כימיות. איראן לא סיפקה מידע באשר לסיבת הפיצוץ.

כזכור ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציג ביום חמישי את שרידי המל"ט האיראני, שהופל ביום שלישי לאחר שעבר את המרחב האווירי העירקי או הסורי.

בשבועות האחרונים אירעו מספר תקריות בין ישראל לאיראן. על פי פרסומים זרים, ישראל תקפה אוניות איראניות, ואיראן תקפה אוניה בבעלות ישראלית, בנוסף מספר 'תקלות' אירעו בכורים הגרעיניים של איראן, אמנם לא תקלות רציניות עד כדי סגירת הכור, אך על פי פרסומים זרים, התקלות גרמו נזק רב.

הפרסום האחרון היה ב-11 באפריל, על 'תקלה' ברשת החשמל בנתנז, אז האיראנים הודו כי מישהו חיבל ברשת החשמל, וכינו זאת "טרור גרעיני". לא קשה לנחש שישראל בסייעתא דשמיא נושמת את איראן, ישראל העלימה ארכיון גרעין איראני במבצע מהסרטים, חיסלה במבצע מבריק את בכיר מדעני הגרעין, מוחסן פחריזאדה, לצד מספר מדענים נוספים, זאת כמובן על פי פרסומים זרים.

בשנתיים האחרונות אירעו מספר תקלות רציניות בכורים גרעיניים באיראן, אך אף אדם לא נתפס במעשה בכל המקרים. דבר שמשאיר את איראן נבוכה.

מטוס ללא טייס תקיפה באיראן פיצוץ מסתורי פיצוץ באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד