י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אסון מחריד

חמישה ישראלים נהרגו בהתרסקות רכבל באיטליה

אסון מחריד התרחש היום באתר תיירות באיטליה. 14 הרוגים לפחות בהתרסקות רכבל שניתק מכבליו וצנח לוואדי בעומק 1,200 מטרים. בין הנספים חמישה ישראלים, שניים מהם תושבי איטליה. בנוסף, ישנו ילד ישראלי המאושפז במצב אנוש

חמישה ישראלים נהרגו בהתרסקות רכבל באיטליה
רכבל. אילוסטרציה צילום: unsplash

איטליה, ארץ המגף המתאוששת בקושי מנגיף קורונה שהכה בה קשות, ספגה היום (ראשון) מכה נוספת וטראגית בענף התיירות, כאשר קרון רכבל נותק וצנח מגובה רב, 14 הרוגים באסון, מתוכם חמישה ישראלים. ראש העיר שבה התרחש האסון אמר כי בין ההרוגים ישנם מספר תיירים, כולל ילד, בנוסף ילד בן 5 פונה במצב קשה לבית החולים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים הרכבל באתר התיירות בצפון איטליה, בסמוך לעיר סטרזה שעל שפת אגם מאג'ורה, המוביל את המטיילים להר הסמוך, נותק מבסיסו, וצנח ארצה. לצד ההרוגים, ישנם גם כמה פצועים שאושפזו עם דרגות פציעה שונות בבתי החולים בסביבה. 

זירת חילוץ הנפגעים. צילום: דוברות כבאות והצלה הלאומי של איטליה.

האסון התרחש על פי הדיווחים כ-300 מטרים מנקודת הסיום של הרכבל, כשהקרון עומד בגובה 1,200 מטר מעל פני הים. בקרון היו בזמן האסון מעל עשרה נוסעים, הפצועים פונו מהמקום לבתי החולים בעיר טורינו. 15 אנשים היו על הרכבל, 14 מהם נהרגו. הקרון התגלגל מספר מטרים לאחר נפילתו ואז נעצר על עצים.

מטעם משרד החוץ הישראלי נמסר, כי מעדכון שיש בידם מהרשויות באיטליה, "כרגע מדובר בחמישה הרוגים וילד במצב אנוש שנותח בבית חולים מקומי. כמו כן, מדובר בזוג הורים אשר מתגורר באיטליה".

זירת האסון. צילום: דוברות כבאות והצלה הלאומי של איטליה.

בתקשורת האיטלקית דווח כי לאחר תקופת סגר הקורונה, רק לפני כחודש נפתח הרכבל לנוסעים, וכשל בחבלים הוא זה שגרם לאסון. יצוין כי זהו לא האסון הראשון במקום, לפני 20 שנה נתקעו במקום 40 תיירים, שם האירוע נגמר בחילוצם על ידי כוחות ההצלה. ולפני מספר שנים היה המקום סגור לרגל שיפוצים. כעת, לאחר שנת קורונה, מתמודד המקום עם האסון הנוראי.

איטליה התרסקות רכבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד