י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבצע 'שומר החומות' מאחורינו

סקרים: מה הציבור חושב על הפסקת האש

אחרי שהקבינט המדיני-ביטחוני העביר את הפסקת האש עם חמאס במסגרת המבצע האחרון, פורסם הערב סקר שבודק את דעותיו של הציבור על הפסקת הלחימה - ולפיו רוב גדול מאזרחי ישראל נגד ההחלטה | וגם: מי ניצח בסבב, חמאס או ישראל?

סקרים: מה הציבור חושב על הפסקת האש
ההפצצות בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

כשלושה ימים לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף, מתפרסמים הערב (ראשון) פורסם סקרים שבדקו את דעתו של הציבור הישראלי לגבי ההחלטה להפסיק את הלחימה בתום 11 ימים.

על פי סקר 'חדשות 12' בשיתוף מכון 'מדגם', רוב הציבור הישראלי נגד החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להסכים להפסקת האש עם חמאס, במסגרת מבצע 'שומר החומות' - כאשר 47% מהמשיבים השיבו כי הם נגד.

למרות הסבב הקצר והטענה כי ישראל לא מוטטה את שלטונו של חמאס בעזה, 35% בסקר השיבו כי הם בעד ההחלטה להפסקת האש, כפי שהחליטו הדרג המדיני.

כמו כן המשיבים התבקשו לענות על השאלה, מי לדעתם ניצח במבצע הנוכחי, זאת על רקע המאמצים הכבדים של שני הצדדים להשקיע רבות בתודעה, כדי לצאת מהסבב כאשר ידם על העליונה.

לפי הסקר, 28% מהמשיבים טענו כי מדינת ישראל היא זו שניצחה בסבב הנוכחי, בעוד 16% השיבו כי דווקא חמאס הוא זה שיצא מנצח. 52% ענו כי אף אחד לא ניצח.

בנוסף, נשאלו משתתפי הסקר, כמה זמן לדעתם יישמר השקט מול החמאס עד למערכה הבאה, כאשר 24% ענו כי הוא יימשך עד חצי שנה, 19% השיבו חצי שנה עד שנה, 12% ענו שנה עד שנתיים, 12% טענו כי שנתיים-שלוש, 9% השיבו כי יותר משלוש שנים ו-24% השיבו כי הם לא יודעים כמה זמן ימשך השקט מול חמאס.

בסקר נוסף, שפורסם הערב במקביל ב'חדשות 13', התוצאות די דומות: באשר לשאלה מי ניצח במבצע, 54% מהציבור חושב שאף אחד מהצדדים, לעומת זאת 24% מהישראלים חושבים שישראל ניצחה ו-16% שענו כי לדעתם חמאס ניצח.

נוסף על כן, רוב גדול מהציבור סבור גם בסקר הזה כי לא הפסקת האש באה מוקדם מדי - כאשר 48% חושבים שהיה צריך להמשיך בלחימה, מנגד 40% ענו שהם תומכים בהפסקת האש ו-12% ענו שהם לא יודעים.

על שיתוף הפעולה בין ראש הממשלה נתניהו לשר הביטחון גנץ במהלך המבצע, נתניהו מקבל מהציבור את הציון הממוצע 5.4% וגנץ מקבל מהציבור 6.2%.

שומר החומות הפסקת אש תקיפה בעזה הפסקת האש בעזה סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד