י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חרף ניסיונות הקיצוניים

שר החוץ האמריקני: "נמשיך עם עסקת הנשק לישראל"

חרף כוונותיהם הזדוניות של חברים קיצוניים במפלגה הדמוקרטית לעצור את הסיוע הביטחוני לישראל, על רקע המבצע בעזה, שר החוץ האמריקני מבהיר כי העסקאות ממשל ביידן ימשיך למכור נשק לישראל

שר החוץ האמריקני: "נמשיך עם עסקת הנשק לישראל"
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

שר החוץ אנטוני בלינקן אומר כי ממשל ביידן ימשיך בעסקת מכירת נשק לישראל בסך 732 מיליון דולר - למרות התנגדותם של דמוקרטים כמו אלכסנדריה אוקסיו-קורטז והסנאטור ברני סנדרס, שניים מהקיצונים במפלגה הדמוקרטית.

במהלך ראיון שהעניק אתמול (ראשון) לרשת ABC אמר בלינקן כי "כשמדובר במכירות נשק, שני דברים ראשונים", לדבריו הראשון, "הנשיא היה ברור, אנו מחויבים לתת לישראל את האמצעים להתגונן, במיוחד בכל הנוגע להתקפות הרקטות נגד אזרחים. כל מדינה הייתה מגיבה לכך ואנחנו מחויבים להגנתה של ישראל".

והדבר השני, "מכירת הנשק תיעשה בהתייעצות מלאה עם הקונגרס כדי להבטיח שהיא תפעל ביעילות", אמר בלינקן.

ברני סנדרס, הסנאטור היהודי הקיצוני מטעם הדמוקרטים, אמר בסוף השבוע, כי "ברגע בו פצצות מתוצרת ארה"ב הורסות את עזה והורגות נשים וילדים, איננו יכולים פשוט לתת למכירת נשק ענקית נוספת לעבור ללא דיון בקונגרס". סנדרס המכהן כיו"ר ועדת התקציב של הסנאט אמר בהצהרה: "עלינו לבחון היטב האם מכירת כלי הנשק הללו אכן מסייעת בכך, או שמא היא פשוט מביאה סכסוך".

במהלך הראיון ביום ראשון, שיבח בלינקן את "הדיפלומטיה היעילה של הנשיא ביידן" על שהצליח להביא להפסקת האש. "הגענו לתוצאה, בזכות ההתמקדות הבלתי פוסקת של הנשיא ביידן בדיפלומטיה שקטה, אבל אני חושב יעילה - בהגעה להפסקת אש ובהפסקת האלימות תוך 11 יום", אמר בלינקן. "אם אתה חוזר ומסתכל על משברים קודמים, הם נמשכו הרבה יותר זמן, אבל כמובן שכל יום ויום שהדברים האלה נמשכים, אנו רואים הפסד עצום בחיי האדם ובסבל האנושי, והיינו נחושים להביא את הפסקת האש עד הסוף" אמר.

אנתוני בלינקן ג'ו ביידן ברני סנדרס המפלגה הדמוקרטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד