י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זעם באיחוד האירופי

דיווחו על פצצה במטוס והנחיתו אותו כדי לעצור עיתונאי

גרמניה דורשת הסבר בשל התנהגות 'מחוצפת' של בלארוס, שהסיטה מטוס לכיוון ליטא בכדי לעצור עיתונאי שהיה עליו. מנהיגי האיחוד האירופי הביעו זעזוע ואמרו כי מינסק תישא באחריות

דיווחו על פצצה במטוס והנחיתו אותו כדי לעצור עיתונאי
מטוס ממריא. אילוסטרציה צילום: unsplash

גרמניה דורשת הסבר מממשלת בלארוס לאחר שמטוסי הצבא אילצו מטוס נוסעים של ריאנאייר לנחות בבירה מינסק. משרד החוץ הגרמני אמר גם כי "יש צורך בתשובות לגבי מעצרו לכאורה של הנוסע רומן פרוטסביץ', העורך לשעבר של חברת החדשות מינסק נקסטה".

העיתונאי היה בטיסת ריאנאייר מאתונה לווילנה כשמטוס קרב יירט את דרכו של המטוס. צוות מטוס הנוסעים ביקש אישור לנחות, ועל פי הדיווחים פרוטסביץ' נעצר, לאחר שמתח ביקורת על משטרו של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו.

"העובדה שטיסה בין שתי מדינות באיחוד האירופי נאלצה לבצע עצירת ביניים בתואנה של איום פצצה היא הפרעה חמורה בתעבורה האווירית האזרחית באירופה", אמר שר החוץ הייקו מאס וקרא לנקוט "בהשלכות ברורות נגד הממשלה במינסק".

"אנו מודאגים מאוד מהדיווחים לפיהם העיתונאי רומן פרוטסביץ' נעצר בדרך זו", הוסיף מאס. מזכיר המדינה של משרד החוץ הגרמני, מיגל ברגר, כתב בטוויטר כי ברלין דורשת "הסבר מיידי על האירועים".

שר החוץ הצרפתי, ז'אן לה דריין, הגיב גם הוא לתקרית וכינה אותה "לא מקובלת". הוא קרא "לתגובה חזקה ומאוחדת". ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, אמר כי האירועים היו "חסרי תקדים ומזעזעים".

נשיא ליטא, גיטאנה נאוסדה דרש מצד בריסל ונאט"ו לפעול לפתרון הבעיה. "אני קורא לבעלות הברית של נאט"ו והאיחוד האירופי להגיב באופן מיידי לאיום שנשקף על התעופה האזרחית הבינלאומית מצד המשטר בבלארוס. על הקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדים מיידיים שהדבר לא יחזור על עצמו".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי חברת התעופה האירית ריאנאייר אישרה את האירוע ואמרה כי היא קיבלה הודעה על פצצה שכביכול נמצאת במטוס מצד הרשויות בבלארוס "אך לא נמצא שום דבר". הרשויות שיקרו כי יש על המטוס פצצה כדי להנחיתו.

מעצר עיתונאי בלארוס גרמניה איום פצצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד