י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקדיש את חייו למלחמה

ניצול שואה שנלחם באנטישמיות ונאבק מול גרמניה הלך לעולמו

רומן קנט, ניצול אושוויץ ופעיל שואה, נפטר בגיל 92 בביתו במנהטן | רומן התפרסם בזכות פעילותו הענפה להטמעת זיכרון השואה והתביעות שהגיש עבור פיצויים לחבריו הניצולים

ניצול שואה שנלחם באנטישמיות ונאבק מול גרמניה הלך לעולמו
בגדי אסירים במוזיאון אושוויץ צילום: משה מילנר, לע"מ

רומן קנט, ניצול אושוויץ ופעיל שואה, נפטר בגיל 92, הוא ניהל משא ומתן מול ממשלת גרמניה על פיצויים של מיליארדים עבור חבריו הניצולים, הוא נפטר ביום שישי בביתו במנהטן.

כחבר דירקטוריון ותיק בתביעות נגד גרמניה יחד עם ועידת התביעות, נלחם קנט גם למען אינטרסים של ניצולים מול חברות ביטוח, התעשייה הגרמנית וממשלות מזרח אירופה.

בשנה שעברה, קנט היה בין ניצולי השואה שדרשו מפייסבוק להסיר פוסטים שהכחישו את רצח העם היהודי. בקמפיין שהוא הוביל נטען כי פייסבוק רכה מדי כלפי מכחישי שואה. הוא הפיק את הסרט התיעודי עטור הפרסים "ילדי השואה", שצולם בחלקו באושוויץ, וזכה לכבוד רב בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בניו יורק בשנת 1980.

הוא נולד בלודז' פולין, והיה בן 10 עם פלישת הגרמנים בשנת 1939, הוא ומשפחתו נכלאו בגטו לודז' זמן קצר לאחר מכן. בעודו בגטו הוא נאלץ לתפור תרמילי עור לחיילים גרמנים, אך הוא והעובדים האחרים האטו את הייצור בכל עת שיכלו. התנאים הקשים שם הובילו למות אביו מתת תזונה בשנת 1943. כך מפרסם ה'ניו יורק פוסט'.

ב-1944 רוקן הגטו והמשפחה גורשה לאושוויץ-בירקנאו. הוא ואחיו ליאון הופרדו מאמם ושתי אחיותיהם. לאחר המלחמה נודע לו כי אמו נרצחה באושוויץ, אך אחיותיו שרדו. אחותו הבכורה, דזה, נפטרה כעבור כמה חודשים.

לאחר השואה היגר לארצות הברית, והתחתן עם חנה שטרקמן, ילידת לודז' וניצולת אושוויץ בשנת 1957. היא נפטרה בדצמבר 2017. הוא הותיר אחריו בן ובת ונכדים ונינים.

גרמניה ניצול שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד