י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אנשי אמונה אבדו

אבל בחצור: המרא דאתרא הלך לעולמו מהמחלה

לאחר שסבל מהמחלה בשנה וחצי האחרונות הלך לעולמו הגאון רבי מרדכי דיעי זצ"ל רבה הראשי של חצור הגלילית במשך עשרות שנים והוא בן 68. 'בחדרי חרדים' על פטירתו של הרב האהוב מחצור שקירב יהודים רבים והרביץ תורה ויראה 

אבל בחצור: המרא דאתרא הלך לעולמו מהמחלה
הגאון רבי מרדכי דיעי זצ''ל צילום: משה ביטון

ברוך דיין האמת, אבל בעולם הרבנות, לפנות בוקר הסתלק לבית עולמו בבית החולים רמב"ם בחיפה הלך המרא דאתרא של חצור הגלילית הגאון רבי מרדכי דיעי זצ"ל והוא בן 68 בפטירתו.

הרב חלה לאחרונה במחלה הקשה והנוראה ורבים התפללו לרפואתו של הרב מרדכי בן אסתר אך למגינת לב נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

הגר"מ זצ"ל נולד בכ"ה שבט תשי"ג לאביו הגאון חכם עזיזי דיעי זצ"ל ששימש כרב בג'רבה, ולאחר מכן כרב קהילת חג'אב אלעווין במשך שנים רבות. בזמן מלחמת העולם השנייה, עם תפיסת גרמניה הנאצית את השלטון בתוניס באופן ישיר, חכם עזיזי דיעי וכל יהודי קהילתו ברחו למקום מסתור בהרים. בעת בריחתו אבדו כל חידושיו על התורה והיה שרוי בצער גדול.

חכם עזיזי עזב את מקום מושבו ועבר לטוניס, משם הפליג עם משפחתו לצרפת, שם שהו כשנתיים במחנה עולים, עד עלייתם ארצה באניית מעפילים. בשנת תש"י זכה והגיע לארץ ישראל. אביו היה מראשוני היישוב חצור הגלילית, והתמנה לרבה עוד בהליכי הקמת עד פטירתו ביום ט"ו אדר תשנ"ט.

מאז המשיך רבי מרדכי דיעי זצ"ל את מקומו ברבנות והיה ראש חכמי חצור וגלילותיה וראש ונשיא מוסדות התורה והחסד אגודת שערי דעה.

בבחרותו למד בישיבת "פורת יוסף" בירושלים והיה מקורב לראשי הישיבה חכם יהודה צדקה זצ"ל ולחכם בן ציון אבא שאול זצ"ל בעל ה'אור לציון'.  

במשך כל השנים הרביץ תורה והפריח את השממה בחצור הגלילית. הרב היה אהוב על כולם בצורה מיוחדת על ידי כלל התושבים. 

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שיגר הבוקר הודעת אבל עם פטירתו: "קבלתי בצער רב, את הידיעה על הסתלקותו של ידידנו הרב הגאון הרב מרדכי דיעי זצ"ל רב העיר חצור הגלילית. הרב דיעי עמד על משמר הרבנות והכשרות בעיר חצור הגלילית עשרות בשנים תוך שהוא עומד ומרביץ תורה ויראה וקירב את כלל תושבי האזור לאביהם שבשמים. עולם הרבנות יחסר את אחד הרבנים הבולטים בו. תנחומי למשפחתו ויה"ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים". 

מסע הלוויה יתקיים היום לקראת השעה 16:00 אחר הצהריים מבית מדרשו ברחוב הרב עזיזי דיעי חצור הגלילית לבית החיים במקום שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חצור הגלילית הלוויה הרב מרדכי דיעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד