כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הוא עוד לא בן שנתיים" 

ההספד המרטיט של האבא: "ריבונו של עולם שזה יהיה הקורבן האחרון"

"ריבונו של עולם נתת כל כך הרבה מכות, אתה רוצה אחדות" אמר הרב מנחם מנדל גפנר בעת שנפרד מבנו הפעוט ישראל יצחק גפנר ז"ל בן השנה ושמונה חודשים שלפתע חלה בדלקת קרום המוח ונפטר בביה"ח. צפו בתיעוד וידאו מחזק מדבריו המצמררים של אב העומד מול מיטת בנו יחידו

ההספד המרטיט של האבא: "ריבונו של עולם שזה יהיה הקורבן האחרון"
הלווית הילד ישראל יצחק גפנר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

מסע הלוויה קורע לב לאחר השעה 1:00 בלילה אמש (ראשון) בבית הלוויות שמגר בירושלים את הפעוט ישראל יצחק גפנר ז"ל, בן השנה ושמונה חודשים, שנפטר תוך יממה לאחר שהתגלה כי הוא חלה בדלקת קרום המוח.

חברים ובני משפחה הגיעו למרות השעה המאוחרת לעמוד לצד אביו ר' מנדי גפנר מנהל ישיבת 'המתמידים' ואמו שתחי' בשעתם הקשה לאחר שעם ישראל קרע שערי שמים בתפילות. 

האבא ר' מנדי גפנר שיחי' נשא דברי מספד ופרידה קצרים קורעים כל לב ליד מיטתו הקטנה של בנו יחידו ישראל יצחק ז"ל, וכך פתח: "ה' נתן וה' לקח יהי שם השם מבורך, ריבונו של עולם, הוא עוד לא בן שנתיים. החזרנו לך אותו, בבקשה שזה יהיה הקורבן האחרון. נתת כל כך הרבה מכות, אתה רוצה אחדות. ראינו ביממה האחרונה כמה עם ישראל מאוחד, עם ישראל השתדל. הרבה מאד השתדלו, כל כך הרבה אנשים אמרו פרקי תהילים עליך, שרוליק, כל כך הרבה התפללו עליך, אנא שתהיה הקורבן האחרון".

"אתה עולה עכשיו למעלה, תהיה מליץ יושר על אבא ואמא שלך. אמא שלך כל כך מסרה את נפשה עליך, שבעה ימים בשבוע היא הייתה שם בשבילך, שיהיה לנו כוחות לעבור את הימים האלה. אנא שתהיה הקורבן האחרון" סיים האב את דברי המספד שלא הותירו עין יבשה.

הסבא הרב חיים יוסף גפנר סיפר בהספדו הקצר שרק ביום שישי בנו מנדי סיפר לו שהוא רשם אותו לחיידר ושנה הבאה הוא יביא אותו עם טלית, ועכשיו לקחו אותך עם טלית לפני הזמן וביקש מה שאפשר להתחזק באהבת חינם. 

בתוך כך, סב התינוק העסקן המפורסם הרב חיים יוסף גפנר היה אמור לחתן הערב את בתו, לפני כמה חודשים חברה של הכלה ביקשה ממנה אם היא יכולה לדחות את חתונתה כי אין להם תאריך אחר כי זה יוצא בדיוק באותו יום שהיא מתחתנת, הכלה אכן הסכימה והם דחו את החתונה לשבוע הבא ביום ראשון - כשיקומו מהשבעה. בני המשפחה מציינים את ההשגחה פרטית בתוך האסון הקשה, אם החתונה הייתה אמורה להיערך הערב. 

האבא בקריעה אמש לאחר דברי ההספד בלוויה

ישראל יצחק גפנר מנדי גפנר קהל עדת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד