י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אסון הרכבל באיטליה

שליח חב"ד במילאנו: "האיטלקים בעצמם בשוק"

הרב שמואל חזקיה, שליח חב"ד בבית הספר היהודי במילאנו דיבר הבוקר על האסון הרכבל באיטליה שגבה את חייהם של חמישה ישראלים וסיפר על היכרותו עם בני הזוג בירן שנהרגו באסון והותירו את בנם שנלחם כעת על חייו. "קרה האסון. כולנו בקהילה המומים"

שליח חב"ד במילאנו: "האיטלקים בעצמם בשוק"
זירת האסון באיטליה צילום: באדיבות המצלם

משרד החוץ פרסם הבוקר (שני) את שמות ההרוגים הישראלים באסון הרכבל באיטליה: עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, התגוררו בפאביה (צפון איטליה) ובנם תום בירן בן השנתיים.

בנוסף, באסון הקשה נהרגו גם ברברה ויצחק כהן, תושבי תל אביב, הסבא וסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו ב-19.5.21, לביקור הנכדה והנינים. האחות של עמית, איה, נמצאת בבית החולים ליד מיטתו של איתן בירן. אחיו של עמית בירן, ואחיה ואביה של טל, יטוסו הלילה לאיטליה.

דודתו של איתן שנלחם על חייו סיפרה הבוקר: "גיליתי על הטרגדיה בהודעה מחברים. לא ידעתי מה קרה, בהתחלה חשבתי שעוד רקטה נפלה בישראל. התקשרתי לאחי, וכשלא קיבלתי תשובה ממנו ומאשתו. אז הבנתי שמשהו לא בסדר"

הרב שמואל חזקיה, שליח חב"ד בבית הספר היהודי במילאנו דיבר הבוקר עם אסף ליברמן ב'כאן רשת ב' וסיפר על ההיכרות שלו עם בני הזוג בירן שנהרגו באסון: "עמית היה איש ביטחון שלנו, מישהו שפוגשים כל בוקר, כל היום. הוא עבד בבית הספר, במרכז הקהילתי וגם בבית הכנסת הגדול בעיר. בן אדם מאוד אהוב, תמיד עם חיוך. זה קשה, אסון נורא. כולנו בהלם".

הרב חזקיה התייחס למצבו של בנם שנפגע קשה מאוד באירוע: "זה זוג צעיר, חביב ואהוב שבא ללמוד רפואה באיטליה. אנחנו מתפללים על בנם איתן-משה בן ה-5 שיהיה חזק ויצליח לשרוד. הוא סבל ממכה חזקה ברגליים, הוא מורדם והמצב שלו עדיין קריטי".

לדברי שליח חב"ד, "האיטלקים בכל העיתונות בעצמם בשוק. מדובר באתר מאוד תיירותי שמנוהל דרך חברה פרטית. כל הרשויות, גם נשיא המדינה וראש הממשלה מתעניינים - איך יכול להיות שעד שאפשר לפתוח ולהביא תיירים בחזרה - קרה האסון. כולנו בקהילה המומים".

האסון התרחש על פי הדיווחים כ-300 מטרים מנקודת הסיום של הרכבל, כשהקרון עומד בגובה 1,200 מטר מעל פני הים. בקרון היו בזמן האסון מעל עשרה נוסעים, הפצועים פונו מהמקום לבתי החולים בעיר טורינו. 15 אנשים היו על הרכבל, 14 מהם נהרגו. הקרון התגלגל מספר מטרים לאחר נפילתו ואז נעצר על עצים.

איטליה מילאנו רכבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד