י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כל ילד יקבל מענה

מהפכה חינוכית בעפולה: מבנה חדש ועשרות כיתות חדשות

בכירי משרד החינוך סיירו בעיר עפולה ביום חמישי האחרון יחד עם ראש העיר אבי אלקבץ במוסדות החרדים בעיר, והבטיחו לספק את הצרכים הנדרשים הן מבחינת בינוי והן מבחינת תקצוב | לאחרונה אושרו 15 דונם נוספים להקמת קריית חינוך חדשה בעיר ועשרות כיתות חדשות

מהפכה חינוכית בעפולה: מבנה חדש ועשרות כיתות חדשות
התפתחות תורנית בעפולה צילום: חיים מייזל

עפולה הפכה בשנים האחרונות לאחת מערי העתיד המתאימות ביותר לציבור החרדי. בשנים האחרונות קהילות גדולות התבססו בעיר, כמו קהילת ויזניץ שבימים אלו מציינת עשור להגעתה לעיר וקהילת ליטאית ענקית שמונה כ-400 משפחות, וקהילה ספרדית גדולה ואיכותית של בני תורה.

אלא שנראה שבשקט-בשקט, עפולה הולכת וממצבת את עצמה בחזית הן מבחינת המענים לציבור החרדי והן מבחינת אופציות החינוך האיכותיות בעיר. בשנים האחרונות גל ההתפתחות אדיר שוטף את העיר, ומוסדות חינוך חדשים, כיתות, גנים ומעונות מוקמים בה על מנת לתת מענה לזוגות הצעירים הרבים, מכל החוגים והמגזרים, שקבעו את משכנם בעיר המתפתחת.

ביום חמישי האחרון ביקר במוסדות ויזניץ בעפולה, גדי מארק, סמנכ"ל מנהל הפיתוח במשרד החינוך, יחד עם פארג' פרג', מתכנן המגזר היהודי והדרוזי מחוז צפון כשאליהם התלווה בכירי העירייה ובראשם ראש העיר עפולה אבי אלקבץ ומנכ"ל מוסדות ויזניץ בעפולה ר' יעקב זורגר.

המשלחת ערכה סיור מקיף במוסדות ויזניץ בעיר בכדי לראות מקרוב את הצמיחה וההתפתחות המהירה, והתרשמה מהגידול המרשים שייצר צרכים רבים עבור הקהילה החרדית בעיר. המשתתפים קיימו דיון מעמיק בדבר מציאת פתרונות בינוי קבע למוסדות החינוך המתפתחים במהירות בעיר.

במהלך הסיור אמר ראש העיר אבי אלקבץ כי הוקצו עוד 15 דונם להקמת קרית חינוך חדשה לבנים, בנוסף לקרית החינוך שכבר הוצתה לבנות. "כל ילד בעיר יזכה למענה חינוכי הולם, ואנחנו מתכוונים לספק את מלוא הצרכים של כלל הקהילות בעיר" אמר ראש העיר במהלך הסיור והוסיף: "יש לנו מחויבות לספק לכל ילד את מלוא האפשרויות להתפתח ולגדול, ואנחנו נמצאים בקשר ישיר עם נציגי הציבור החרדי על מנת לספק מענים לכלל הצרכים הרלוונטיים".

בכיר משרד החינוך גדי מארק אמר לנוכחים כי לאחר מאמצים מרובים של ח''כ יעקב טסלר כבר בשבוע הקרוב יינתנו הרשאות לבניית שלב א' לבניין קבע לת''ת חסידי חדש ומפואר בעיר.

בנוסף, עיריית עפולה, יחד עם משרד החינוך גיבשו תוכנית בינוי אסטרטגית לחמש השנים הקרובות, שיאפשרו להכיל את ההתפתחות החרדית המואצת בעיר, ויאפשרו לספק מענה לכל ילד חרדי תושב עפולה שיוכל לקבל את מלוא התנאים המתאימים לחינוכו.

עפולה חרדים מוסדות חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד