י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא היתה שליטה"

אסון קרלין: פיקוד העורף מאשים את המשטרה

לאחר שמועצת גבעת זאב ביקשה ממח"ש לחקור את ההתנהלות המשטרה בקריסת הטריבונה בחסידות קרלין, הבוקר דווח כי פיקוד העורף מאשים את המשטרה באירוע הקשה: "בפועל לא היה פיקוד ושליטה" | בנוסף האשימו גם את הרשות המקומית

אסון קרלין: פיקוד העורף מאשים את המשטרה
זירת האסון בקרלין צילום: דוברות זק"א

כשבוע לאחר האסון בבית הכנסת של חסידות קרלין, הבוקר (שני) דווח כי פיקוד העורף מאשים את משטרת ישראל באירוע הקשה, וטוען כי היא לא ניהלה אותו כמו שצריך.

בדו"ח שהוציאו, ופורסם ב'ידיעות אחרונות', פיקוד העורף טוען כי פיקוד המשטרה היה רשלני: "על פי חוק פקודת המשטרה, באסון המוני או באירוע חירום אזרחי, הפיקוד והשליטה באחריות משטרת ישראל עד להודעה אחרת. בפועל לא קוימו פיקוד ושליטה".

"כוחות ההצלה התקשו להגיע לזירת האסון משום שהצירים היו גדושים בהולכי רגל ובכלי רכב", נכתב בדו"ח. עוד טענו כי המשטרה לא התעסקה בלפנות כלי רכב שהיו במקום, אלא רק חסמה את התנועה.

בנוסף למשטרה, הפיקוד מאשים את הרשות המקומית כי לא טיפלה באירוע כראוי: "במקום לפנות את ניצולי האירוע שאינם תושבי הסביבה למקום בטוח, בשעה שישראל הייתה נתונה תחת מטחי רקטות מהרצועה, פינתה אותם הרשות לפארק לא מוגן. מרכז החוסן לטיפול נפשי בנפגעי חרדה נפתח רק כשעתיים וחצי לאחר הקריסה".

ליקויים נוספים שצוינו בדו"ח: "היה מחסור בציוד לוגיסטי ובשל כך נעשה שימוש בציוד פרטי של עובדים; היה קושי ממשי במציאת הנעדרים ובחיבור בין בתי החולים למכון לרפואה משפטית באבו כביר, וכן בחיבור בין בתי החולים למשפחות הפצועים. כך, למשל, באחד מבתי החולים נקלט פצוע בטעות תחת שם אחר".

מהמשטרה נמסר: "צר לנו על ניסיון לייצר תמונה מטעה על בסיס חלקי דו"חות מטעם גורמים שונים. בניגוד לנטען, הפיקוד והשליטה באירוע בוצע בראשות המשטרה כבכל אירוע חירום".

"נדגיש כי מפקד המחוז שהגיע למקום פיקד על הכוחות וקיים הערכת מצב עם כלל גורמי החירום וההצלה, לרבות ניהול הסדרי התנועה לפתיחת ציר תנועה סטרילי לכוחות", הוסיפו.

כזכור בערב שבועות אירע אסון בחגיגות קהילת קרלין בגבעת זאב, כאשר טריבונה קרסה ובכך גרמה למותם של האברך הצעיר הרב מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל ושל הבחור מאיר יחיאל מיכל גלויברמן ז"ל, ולפציעת מאות אנשים.

מאז האירוע, שינם חילופי האשמות בין המשטרה לבין הרשות המקומית, ובעוד האחרונים טוענים כי הזהירו את המשטרה שקיים חשש באירוע, ואף בעקבות כך דרשו ממח"ש לפתוח בחקירה, המשטרה טוענת כי יעדה את על המבנה המסוכן, אך האחריות היא על הרשות המקומית.

ביניהם מפלג ההונאה של מחוז תל אביב זימן לחקירה שני בעלי תפקידים בתוך המועצה והם ונחקרו בחשד להמתה בקלות דעת.

קרלין סטולין פיקוד העורף משטרת ישראל גבעת זאב אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד