כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"בצד של האויב"

עבאס על הפרעות: "לגיטמי ובצורה חוקית" • צפו

בעוד החלטת הוועדה המסדרת תופסת את סדר היום בכנסת, יו"ר 'רע"מ' עורר סערה לאחר שאמר בוועדה לענייני החברה הערבית, כי הפרעות שהיו בשבועות האחרונים לגיטימיות: "עשרות אלפי צעירים מחאו בצורה לגיטמית" | ב'ציונות הדתית' ניצלו כדי לתקוף את מפלגות הימין: "הנה יצא תומך הטרור המחמד שלכם"

עבאס על הפרעות: "לגיטמי ובצורה חוקית" • צפו
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

למרות שביקר בבית הכנסת השרוף וראה את תוצאות ההתפרעויות, היום (שני) יו"ר 'רע"מ' מנסור עבאס הגן על הפורעים והמפגינים הערבים, שהשתוללו בשבועות האחרונים.

"ח"כ אחד הצליח להסלים את הרוחות ולהוביל קבוצות מתנחלים לתקיפות בערים המעורבות, התגרות והסתה של גורמים קיצוניים הם שהלהיטו את הרוחות", אמר עבאס בפתיחת הוועדה לענייני הערבים, בראשה הוא עומד, "בירושלים וגם בערים המעורבות, כפי שהמפכ"ל עצמו אמר".

"עשרות אלפי צעירים וצעירות ומאות אלפי אזרחים ערבים מחאו מחאה לגיטימית ובצורה חוקית, בעשרות אזורים", הוסיף.

עבאס המשיך: "כמו בכל מחאה לגיטימית, יש תופעות לוואי של הפרות סדר וחציית גבול החוק. זה לא מצדיק את הגל המתרחב יום-יום, ולעצור אלפי צעירים ערבים, ומיוחד סטודנטים ועובדים שמפרנסים משפחות".

"פניתי מספר פעמים בימים האחרונים כדי להפסיק את גל המעצרים, ולטפל בנושא העצורים בגישה חכמה ומכילה, ולא בגישה מתריסה ומסלימה את המצב", סיכם.

בתגובה, ב'ציונות הדתית' תקפו דרך האמירה של עבאס את מפלגות הימין: ‏"השותף "החמוד" של כמה חברים תמימים שלי בימין. מקווה שכולם התפכחו כבר", צייץ יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' והמשיך.

"במאבק הלאומי שאנחנו מנהלים כאן מול הערבים על זכותנו למדינה יהודית עצמאית בארץ ישראל כבר למעלה ממאה שנה עבאס בצד של האויב על מלא. הזדהות מוחלטת. ההבדל בינו לבין תומכי הטרור במשותפת, אם יש בכלל כזה, הוא בטקטיקה", טען.

גם מנכ"ל המפלגה יהודה ולד עקץ את מפלגות הימין: "‏הנה יצא התומך טרור לערבי מחמד שלכם. פוגרומים, רצח והתפרעויות הם מחאה לגיטימית".

מנסור עבאס פרעות פורעים ערבים בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד