כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קורא לבנט לחזור לגוש

לפיד מודה: הסיכויים לממשלת שינוי לא גבוהים

כשלא ברור אם ישיג רוב להקמת ממשלה, יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד אומר כי ימשיך לפעול להקמת ממשלת שינוי אך מודה כי "הסיכויים לא גבוהים" | וגם: האם ההצעה לרוטציה עם נפתלי בנט עדיין על השולחן?

לפיד מודה: הסיכויים לממשלת שינוי לא גבוהים
לפיד בישיבת הסיעה צילום: באדיבות המצלם

ביש עתיד מנצלים את הימים שנותרו עד לתום תקופת המנדט בניסיון להרכיב את ממשלת השינוי, ולאחר הדיווח על התקדמות משמעותית והכנה לחתימה עם צוותי המו"מ של כחול לבן, לפיד מודה כי הסיכויים לממשלה כזו אינם גבוהים אך בכל זאת המאמצים ימשכו עד לדקה האחרונה, כשהוא מסרב לומר האם ההצעה שהוגשה בנט: רוטציה על ראשות הממשלה - עדיין תקפה.

בישיבת הסיעה שכינס היום (שני) אמר לפיד, "בזמן שאנחנו כאן, בכפר המכביה יושבים צוותי המשא ומתן שלנו ומנסים להקים את ממשלת השינוי", אך הוא מודה כי "הסיכויים לא גבוהים, אבל כל עוד יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, אנחנו נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה".

לפיד הסביר את הצורך בהחלפת השלטון דרך אירועי התקופה האחרונה: "האסון בהר מירון, האסון בגבעת זאב, המהומות בהר הבית, ההתפרעויות ואובדן השליטה ברחובות הערים המעורבות". לפיד ציין, "תסתכלו איך השר לביטחון פנים תוקף את המפכ"ל שהוא בעצמו מינה. איך המשטרה קורסת תחת העומס ולא מקבלת שום גיבוי. איך השחיתות השלטונית הפכה להיות הסטנדרט".

עוד תקף לפיד: "תסתכלו איך נתניהו יוצא למבצע צבאי. הצבא, מערכת הביטחון, שר הביטחון, עשו כל מה שצריך ויותר מזה מול הטרור הנפשע של החמאס. ראש הממשלה נכשל כישלון חרוץ. הממשלה שלו יצאה למבצע בלי שום אסטרטגיה, בלי מערך הסברה מתפקד, בלי מיגון מתאים לתושבי הדרום, בלי חזון מדיני (לא לפני ולא אחרי) וכמו תמיד – בלי שום לקיחת אחריות".

"מה שאנחנו רואים לנגד עינינו זו התפוררות שלטונית. העסק מתפורר לנגד עינינו. אז אנחנו צריכים לעצור את זה. ואנחנו יכולים לעצור את זה. גם בחקיקה פה בכנסת, גם בהקמת ממשלה״, אמר, "ממשלת השינוי שאנחנו מנסים להקים היא לא פשרה. היא המטרה. היא הדבר שמדינת ישראל זקוקה לו היום כאוויר לנשימה. אנחנו צריכים ממשלה שבה ימין ושמאל ומרכז משתפים פעולה כדרך חיים".

לדבריו, "כמו שימין ושמאל ומרכז משתפים פעולה בשדה הקרב. כמו שדתיים וחילונים משתפים פעולה בבניית עסקים ויצירת תרבות. כמו שערבים ויהודים משתפים פעולה בבתי החולים שלנו. כך גם הממשלה צריכה להיות בנויה. על חתירה לטוב משותף. על אמון הדדי. על היכולת להגדיר מטרות ולעבוד יחד כדי להשיג אותן. אנחנו צריכים להחזיר לעצמנו את השליטה בגורלנו ובחיינו".

לפיד העביר מסר ברור ליו״ר ימינה שהחליט פעם נוספת לשבת על הגדר:, "בימים הקרובים נעשה הכול כדי להקים ממשלה כזו". שהוא קרא לבנט, "כל מי שרוצה לבוא לדבר, דלתי פתוחה. נשב, נדבר, נחשוב יחד איך בונים את הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".

יאיר לפיד ממשלת אחדות לאומית מומ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד