כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חוקי נתניהו

ניצחון בוועדה המסדרת לגוש השינוי | 'ימינה' הפתיעו בהצבעה

יו"רית הוועדה המסדרת מטעם סיעת יש עתיד חברת הכנסת קארין אלהרר התקשתה לנהל את ישיבת הוועדה הראשונה בראשותה. חברי גוש נתניהו', שאיבדו את השליטה על הוועדה, עשו כל תעלול פוליטי על מנת לעכב את הדיון וההצבעה על ה'חוק הפרסונאלי' נגד נתניהו

ניצחון בוועדה המסדרת לגוש השינוי | 'ימינה' הפתיעו בהצבעה
הוועדה המסדרת צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

כשגרונה ניחר, וכשלצידה חברה לסיעה חבר הכנסת בועז טופורובסקי התקשתה יו"רית הוועדה המסדרת מטעם סיעת יש עתיד חברת הכנסת קארין אלהרר לנהל את ישיבת הוועדה הראשונה בראשותה. חברי גוש נתניהו' שאיבדו את השליטה על הוועדה עשו משעות הבוקר (שני) כל תעלול פוליטי על מנת לעכב את הדיון וההצבעה על ה'חוק הפרסונאלי' נגד נתניהו.

לאחר דיון סוער במיוחד, הצביעה הוועדה המסדרת בראשות אלהרר אישרה 'פטור מחובת הנחה' לשורה של תיקונים לחוקי יסוד כדלקמן. משמעות הפטור, שמגישי ההצעות אינם נדרשים להמתין 45 יום בין הנחת החוק עד להצבעה בקריאה טרומית ואפשר להצביע מיד על הצעות אלו.

הראשונה הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – הגבלת כהונת ראש הממשלה) (פ/449/24), בקשת חה"כ יעל רון בן משה.  השנייה הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון - הגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי תקופות כהונה רצופות) (פ/753/24), בקשת חה"כ אלכס קושניר. והשלישית הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון - הגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי תקופות כהונה רצופות) (פ/526/24), בקשת חה"כ מרב מיכאלי.

בנוסך אושרה הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – סייג להטלת התפקיד להרכיב ממשלה) (פ/189/24), בקשת חה"כ אלי אבידר. כמו גם הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – סייג להטלת התפקיד להרכיב ממשלה) (פ/599/24), בקשת חה"כ תמר זנדברג.

שלוש ההצעות הראשונות אושרו בתמיכת 17 ח"כים מול התנגדותם של 3 ח"כים. ושתי ההצעות האחרונות אושרו בתמיכת 16 ח"כים מול התנגדותם של 3 ח"כים.

לקראת ההצבעה על 'חוקי נתניהו' הפתיעו חברי סיעת 'ימינה' כשהצביעו נגד ההצעות יחד עם חברי הוועדה מ'גוש נתניהו'.

מפלגת ימינה בנימין נתניהו קריאה טרומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד