ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לאחר גל מתקפות

נשיא ארה"ב: "מגנה את התקיפות כלפי הקהילה היהודית"

בצל ההתקפות שסופגים יהודים ברחבי ארה"ב על רקע המבצע בעזה, הנשיא ג'ו ביידן מגנה את המתקפות. "ההתקפות האחרונות על הקהילה היהודית מתועבות, והן חייבות להיפסק"

נשיא ארה"ב: "מגנה את התקיפות כלפי הקהילה היהודית"
ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גינה את התקיפות כלפי הקהילה היהודית, וכתב כי "אסור לתת מקום לשנאה", התקיפות נגד יהודים היו על רקע הלחימה בעזה. ביידן הודיע כי מזכיר המדינה יגיע לישראל לקדם שיחות בין הצדדים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הודעת גינוי בחשבון הטוויטר שלו נגד תקיפות יהודים בארה"ב על רקע הלחימה בעזה. ביידן כתב "ההתקפות האחרונות על הקהילה היהודית מתועבות, והן חייבות להיפסק. הוא הוסיף כי "אני מגנה את ההתנהגות השנאה הזו בבית ומחוצה לה - על כולנו להרחיק שנאה".

דבריו של הנשיא הגיעו אחרי ימים של תקיפות ולינץ' נגד יהודים ברחבי ארה"ב, התוקפים היו מוסלמים שהביעו הזדהות עם חמאס.

עוד אמר הנשיא, "ביקשתי מהמזכיר בלינקן לנסוע למזרח התיכון כדי להיפגש עם מנהיגים ישראלים ופלסטינים ושותפים מרכזיים אחרים, הוא ידון בהמשך המחויבות שלנו לביטחון ישראל והמאמץ המתואם להבטיח שהסיוע יגיע לעזה".

מטעם הבית הלבן נמסר מטעם נשיא ארה"ב. "בהמשך לדיפלומטיה השקטה והאינטנסיבית שלנו להביא להפסקת אש בין ישראל לחמאס, ביקשתי ממזכיר המדינה שלי, בלינקן, לנסוע השבוע למזרח התיכון. במהלך נסיעתו ייפגש המזכיר בלינקן עם מנהיגי ישראל בנוגע למחויבות ברזל שלנו לביטחון ישראל".

ביידן הוסיף, "הוא ימשיך במאמצי הממשל שלנו לבנות מחדש את הקשרים עם המנהיגים הפלסטינים, לאחר שנים של הזנחה, והוא ישתף שותפים מרכזיים אחרים באזור, כולל במאמץ הבינלאומי המתואם להבטיח סיוע מיידי שיגיע לעזה באופן שיועיל לאנשים שם ולא לחמאס, ולהפחית את הסיכון לעימות נוסף בחודשים הקרובים".

ג'ו ביידן אנטישמיות ארה''ב שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד