ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פיקד על אגף 'צומת'

לאחר אישור היועמ"ש | נתניהו הכריז: ראש המוסד הבא - דוד ברנע

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום לראש הממשלה נתניהו כי אין עוד מניעה משפטית מלמנות את ראש המוסד החדש לתפקידו | במהלך טקס הענקת פרס רה"מ למבצעי מוסד - הכריז נתניהו על שמו של ראש המוסד הבא שיחליף את יוסי כהן בעוד כשבוע

לאחר אישור היועמ"ש | נתניהו הכריז: ראש המוסד הבא - דוד ברנע
נתניהו, יוסי כהן ודוד ברנע צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה הודיע היום (שני) על מינויו הקבוע של דוד ברנע לראש המוסד הבא. תמונתו ושמו של ברנע הותרו לפרסום לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע הבוקר לנתניהו, כי אין עוד מניעה משפטית מלמנות אותו לתפקיד ראש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים באופן קבוע.

נתניהו הכריז על המינוי במהלך טקס פרס רה"מ למבצעי מוסד. "המבצעים האלה, שהם חובקי עולם, תרתי משמע, מבוצעים על ידי כל אחד ואחת מכם, בשילוב זרועות וכוחות עם כל הגורמים ובהובלה שלך, יוסי", אמר נתניהו בטקס.

"אני מודיע לכם היום על מינויו של דוד (דדי) ברנע לראש המוסד הבא - הקבוע", הוסיף ראש הממשלה. "כדי שהמוסד ומדינת ישראל ימשיכו בדרך ההישגים להבטיח את ביטחון ישראל. המשימה הראשונה של כל אחד מכם – היא למנוע מאיראן מלהתחמש בנשק גרעיני. זו משימת העל".

נתניהו התייחס גם למשא ומתן שמקיימות המעצמות עם איראן והדיווחים על מתיחות עם ארצות הברית: "אני מאוד מעריך את ידידתנו ארה"ב, שעומדת לצידנו הרבה שנים. זהו חלק מנדבך הביטחון הלאומי שלנו. אבל יכול להיות מצב שבו היעד העליון שלנו - להבטיח שהאייתולות לא יפסיקו את הקיום בן אלפי השנים של העם היהודי – יחייב אותנו להחליט החלטות אמיצות ועצמאיות. מדינת ישראל לא תאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני".

"בכל מצב – עם הסכם, בלי הסכם - אנחנו נעשה הכול כדי למנוע מאיראן מלהתחמש בנשק גרעיני וזאת כי מדובר בקיום שלנו. זו המשימה הראשונה שלכם", הוסיף ראש הממשלה.

"למבצעים האלה יש תכלית, לפעילות הזאת יש תכלית, לתחבולות האלה יש תכלית. ראש המוסד סיפר לכם: צריך לשקול, צריך להחליט, ואני גם נותן גיבוי. אבל אני גם לא רק נותן גיבוי אני גם נותן דחיפה. דחיפה כדי להשמיד את כלי ההשמדה של אויבינו", אמר נתניהו.

ראש המוסד הנכנס, דוד ברנע

דוד (דדי) ברנע שירת בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל. לברנע תואר שני במנהל עסקים במגמת מימון מאוניברסיטה בניו יורק. שימש כמנהל עסקי בכיר בבנק להשקעות בארץ. התגייס למוסד בשנת 1996 לקורס קציני איסוף ושובץ באגף מבצעי. לאחר מכן, היה מפקד יחידות מבצעיות בארץ ובחו"ל.

בין השנים 2013-2019 פיקד על אגף צומת במוסד, שם הוענקו לאגף בראשותו 4 פרסי ביטחון ישראל. משנת 2019 ועד היום מכהן ברנע בתפקיד סגן ראש המוסד. בתחילת חודש יוני ייכנס ברנע לתפקידו כראש המוסד.

ראש המוסד יוסי כהן אמר: "שגרת יומו של המוסד היא המלחמה, המלחמה החשאית. אנחנו מבצעים כל הזמן, בכל מקום, פעולות מבצעיות רבות מספור, המתלכדות לאגרופים רבי עוצמה. מבצעים אלה מביאים מודיעין חיוני למדינת ישראל, מסכלים נשק בלתי קונבנציונאלי, מסכלים טרור וריגול ופורצים דרכים חדשות לשלום ולשיתוף פעולה אזורי".

"ראש הממשלה", הוסיף כהן, "רק אנחנו שיודעים בחדרי חדרים כמה אתגרנו אותך בכל רגע ורגע, בכל פעולה של המוסד, שיש בה מן המסוכנות במערכות הביטחון של מדינת ישראל. כמה קשה הוא לעיתים הדיון, כמה קשה היא הדילמה.

"אבל אנחנו כאן יודעים, שכל מה שהוצג כאן, הוצג כי אתה אישרת את זה. כי אתה נתת לכל העובדים שלנו, לכל המפקדות והמפקדים, אלה שבארץ ואלה שבחו"ל, את הגיבוי והאמון המוחלט לבצע את המשימות האלה. על כל זאת מגיעה לך הערכה ותודה גדולה".

בהמשך דבריו, בירך ראש המוסד כהן את ראש המוסד הנכנס, ואיחל לו שפע של הצלחה בתפקיד. ראש המוסד הוסיף ואמר כי הוא משוכנע שראש המוסד הנכנס יעשה חיל וימשיך להוביל את המוסד להצלחות מבצעיות והישגים משמעותיים.

המבצעים שנבחרו הם מבצעים יוצאי דופן וייחודיים, אשר סייעו משמעותית לביצור ביטחונה של מדינת ישראל. כלל המבצעים שנבחרו, מייצגים את קשת הפעילות המבצעית של המוסד, והם יתאפשרו בזכות עבודת יחידות המוסד כולן יחד.

ראש המוסד דוד ברנע יוסי כהן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד