י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנגיף מאחורינו

זה המועד בו תבוטל חובת עטיית מסכות בחללים הסגורים

אמש בישר שר הבריאות כי נוכח התחלואה הנמוכה והיציבה שנמשכת מזה זמן רב, על אף פתיחה רחבה מאוד של המשק ומערכת החינוך | הערב דווח המועד להסרת המסכות גם בחללים הסגורים

זה המועד בו תבוטל חובת עטיית מסכות בחללים הסגורים
חרדים עם מסכות ברחובות ירושלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בחסדי שמים, לאחר שנה וחצי של הגבלות והנחיות שונות הודיע אמש (ראשון) שר הבריאות יולי אדלשטיין כי לא יבקש להאריך את המגבלות שיפקעו ביום שלישי הבא, 1.6.21. המשמעות היא שהחל מאותו יום יבוטל הצורך בתו ירוק ויבוטלו מגבלות התו הסגול.

הערב דווח ב'חדשות 12' כי באם לא תהיה התפרצות חוזרת של הנגיף, גם חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תבוטל בעוד שבועיים.

ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה לדיווח בריאיון בחדשות 12 ואמרה כי היא לא נוקבת בתאריך בו תוסר החובה, אבל "עושים פעולות ובודקים. חשוב לוודא שלא נכנסת תחלואה מבחוץ, ובזירה הזאת לא רק שיישארו הגבלות אלא שהן אף תוחמרנה. לא זיהינו וריאנט שעמיד בפני החיסון. כל הבדיקות מרוצפות בימינו ואנחנו עושים בדיקות רבות כדי למנוע כניסה של וריאנט כזה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר אמש: "ישראל חוזרת לשגרה! לפני פחות מחצי שנה התחלנו את מבצע החיסונים. בזכות העבודה המצוינת של אנשי מערכת הבריאות - קופות החולים, בתי החולים, מד"א, מגן ישראל ועובדי משרד הבריאות - ובזכות ההתגייסות המדהימה של אזרחי ישראל, ביצענו את מבצע החיסונים הטוב בעולם. מזה זמן רב אנחנו קוצרים את פירות החיסונים עם תחלואה נמוכה".

"לצד זה, משרד הבריאות גיבש לאורך הדרך מתווים לפתיחה מדורגת וזהירה של המשק, שאפשרו שמירה על נתוני תחלואה נמוכים לאורך זמן. כעת לשמחתי ניתן מבחינה בריאותית לבטל את הצורך בתו ירוק ואת מגבלות התו הסגול. המשק ואזרחי ישראל יקבלו אוויר נוסף לנשימה".

עוד הוסיף אדלשטיין: "עם זאת, החזרה לשגרה היא עם 'כוכבית': משרד הבריאות פועל להמשיך את המצב הירוק בשטחי מדינת ישראל וימשיך לעקוב בצורה רחבה יותר כדי למנוע התפרצות. כמובן שאם תהיה התפרצות נאלץ לחזור אחורה".

"אני קורא לאזרחי ישראל לא לצאת למדינות עם תחלואה גבוהה ולעקוב אחרי אזהרות המסע של משרד הבריאות. גם במדינות שניתן לטוס אליהן – חשוב להקפיד על ריחוקים חברתיים. עם החזרה לישראל – מוטלת החובה להקפיד הקפדה יתירה על ההנחיות. היוותרות מצב תחלואה נמוך תלויה בנו" סיכם אדלשטיין. 

קורונה מסכה שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד