י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בליכוד סירבו לתמוך

כך ימנע לפיד מנתניהו להרכיב ממשלה וגם יסנדל את בנט וסער

יו"ר יש עתיד פועל לסנדל את נתניהו מלהקים ממשלה ביום שהמנדט יפוג מידיו בעוד 9 ימים ולצורך כך הוא שלח ח"כ ממרצ שיגיש הערב הצעת חוק לפיזור הכנסת במטרה שהמנדט לא יעבור לכנסת וישמש את נתניהו | אנשי לפיד אף פנו לאנשי נתניהו וביקשו תמיכה | כל הפרטים

כך ימנע לפיד מנתניהו להרכיב ממשלה וגם יסנדל את בנט וסער
יאיר לפיד צילום: Miriam Alster/Flash90

כשנותרו ליאיר לפיד תשעה ימי מנדט בלבד, בסביבתו כבר חושבים על היום שאחרי ובודקים אופציות כיצד לסנדל את בנימין נתניהו מלהרכיב ממשלה בימים שאחרי החזרת המנדט.

לפי הפרסום הערב (שני) של עמית סגל ב'חדשות 12', לפיד, על-אף הכחשותיו, מקדם בימים האחרונים חוק לפיזור הכנסת. לצורך כך הוא משתמש בשירותיו של ח"כ עיסאווי פריג' מ'מרצ', אותו מינה לשליח שיגיש עוד הערב הצעת חוק לפיזור הכנסת.

המטרה של לפיד היא שאם הוא ייכשל בהקמת אותה ממשלת שינוי עם בנט והמרכז-שמאל, אזי ילכו מהר מאוד למהלך של פיזור הכנסת והמנדט לא יעבור לכנסת וישמש את נתניהו.

פרט נוסף מהעניין הוא ששליחים מטעם לפיד פנו בנושא לאנשי נתניהו והציעו להם לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת. כיצד ייתכן שהאינטרסים של השניים נפגשים? כיוון שניתן לשחק עם התאריך לבחירות כך שאף אחד מהם לא יסונדל לתאריך מסוים.

לפי הדיווח, בליכוד לא מתכוונים לתמוך בהצעה של לפיד, אלא מתכוננים כשהמנדט יעבור לכנסת לנסות ולהרכיב ממשלת ימין, בין אם עם גדעון סער או חלקים ממפלגתו.

בנוסף יש לציין, כי המהלך של לפיד, מהווה גם איום כלפי הצמד בנט וסער. אם לא תצטרפו אליי, אפזר את הכנסת ואתם לא תחזרו בבחירות הבאות.

קודם לכן היום, בישיבת סיעת 'יש עתיד' אמר לפיד: "בזמן שאנחנו כאן, בכפר המכביה יושבים צוותי המשא ומתן שלנו ומנסים להקים את ממשלת השינוי", אך לפיד הסתייג והודה כי "הסיכויים לא גבוהים, אבל כל עוד יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, אנחנו נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה".

יאיר לפיד בנימין נתניהו עיסאווי פריג' פיזור הכנסת הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד