י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בצל איסור הפרסום

המהומות והלינצ'ים: זה מה שמיוחס לשישה מהפורעים

במקביל ולפני מבצע 'שומר החומות' סבלו תושבי העיר ירושלים משורה של התפרעויות ומהומות, תחילתן ב'טרור הטיק-טוק', בימים אלו מוגשים כתבי האישום נגדם | הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם

המהומות והלינצ'ים: זה מה שמיוחס לשישה מהפורעים
פינוי פצוע צילום: Roni Ofer/Flash90

לאחר ימי המהומות בכל רחבי הארץ, במקביל ולפני מבצע 'שומר החומות' החלו במשטרה בהגשת כתבי אישום נגד הפורעים. היום (שני) הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר שלושה כתבי אישום נגד שישה נאשמים בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, השתתפות בהפרות הסדר והתפרעות בירושלים.

כתב אישום אחד הוגש נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ועבירות התפרעות, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד ברכב – כל אחד על פי חלקו, וזאת לאחר שהנאשמים לקחו חלק באירועים בירושלים שכללו הפרות סדר והתפרעות אלימה.

על פי כתב האישום, לפני כחודש בדיוק ביום 24.4.21 סמוך לשעת חצות, החלו להתאסף עשרות רבות של פורעים על רחוב פייר ואן פאסן, באותה העת יצא א.ר, בגיר יהודי בעל חזות יהודית יחד עם כלבו, אל עבר ביתו אשר בשכונת שמואל הנביא. משהבחינו בו חלק מהפורעים החלו לצעוק "זר, זר" וכן "מתנחל, מתנחל" ו"להכות, להכות".

מששמעו כלל הפורעים את הקריאות והבחינו כי הקורבן הינו בעל חזות יהודית, החלו לזרוק לעברו אבנים. הקורבן, אשר ניסה להימלט, רץ עם כלבו לעבר מדרכה הנמצאת בין גדר לאוטובוס, אך הפורעים, וביניהם הנאשמים, רצו לעברו, הקיפו אותו מכל צדיו והחלו לתקוף אותו באמצעות אגרופים, בעיטות, אלות עץ, אבנים, סלעים, חפצים שונים ובאמצעות שוקר חשמלי לעבר כל חלקי גופו, וזאת מתוך מניע לאומני אידאולוגי, ובמטרה לגרום לו חבלה חמורה.

הקורבן ניסה להימלט לכל צד, אך בכל פעם הקיפו הפורעים מצד אחר, הפילוהו לארץ והמשיכו להכותו בעוצמה ובאכזריות. גם כלבו של המתלונן ניסה להימלט מתחת לאוטובוס במקום. בשלב מסוים החלה ניידת המשטרה לנסוע לעבר רחוב פייר ואן פאסן. הפורעים, ובהם הנאשמים, הבחינו בכך והחלו להימלט.

הקורבן הצליח לעמוד על רגליו והחל אף הוא לרוץ אל עבר המשטרה, או אז הרים נאשם 2 עגלת סופר ממתכת אשר הייתה במקום והשליך אותה בעוצמה לעבר הקורבן והכל מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי. העגלה פגעה בקורבן במרכז גופו. אישומים נוספים מייחסים לנאשמים השתתפות בהתקהלות אסורה, ניסיון לתקוף שוטרים באמצעות נשק קר ובצוותא עם אחרים במטרה להפריע להם או להכשילם כשהם ממלאים את תפקידם כחוק, יידוי חפץ לעבר כלי תחבורה ועבירות נוספות.

עוד בנושא:

הלינץ' שלא פורסם: ערבים מכים יהודי באכזריות · צפו

הלינץ' ביפו > הקרבן היהודי מספר על רגעי הפחד

שלושה יהודים הואשמו בלינץ' בערבי: "מעשה טרור"

כתב אישום נוסף הוגש נגד קטין בן 15 בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד ממניע גזעני.

על פי כתב האישום, השתתף הקטין בשעות הבוקר של ה-10 במאי בהתפרעות ויידוי אבנים לעבר רכב ובו שלושה נוסעים בעלי חזות יהודית-דתית סמוך לצומת רוקפלר, ממניע לאומני-אידיאולוגי. על פי כתב האישום, נוסעי הרכב נאלצו לעמוד בפקק בדרכם לכותל, או אז, הבחינו צעירים ערבים שעמדו בסמוך כי יושבי הרכב הם יהודים, והחלו לצעוק "מתנחלים מתנחלים". בעקבות כך החלה התגודדות של צעירים ערבים וביניהם הנאשם, שהחלו ליידות על הרכב אבנים, וכן לבעוט ברכב, והכל ממניע לאומני-אידיאולוגי. אחת האבנים ניפצה את השמשה האחורית של הרכב.

כתוצאה מיידוי האבנים, נפצע אחד מנוסעי הרכב בראשו. עקב הפציעה, מטח האבנים, וגז הפלפל שבתוך הרכב, איבד הנהג שליטה ברכב, והרכב סטה ימינה לתוך חומה נמוכה, ופגע בשני אנשים שהיו במקום. הרכב נתקע כשחציו תקוע על החומה. תוך כדי כך המשיכו הפורעים ליידות אבנים רבות לעבר הרכב ויושביו. בשלב זה רץ הנאשם לעבר הרכב, כאשר דלת הנהג פתוחה, ובעט בנוסע בעוצמה, תוך כדי שפורעים נוספים פותחים דלתות נוספות, תוקפים את כל יושבי הרכב ומיידים אבנים.

מיד לאחר מכן, הרים הנאשם אבן גדולה בשתי ידיו, התקרב בריצה לעבר הרכב, וזרק את האבן לתוך המושב האחורי של הרכב, ממרחק של פחות ממטר, והכל מתוך מניע לאומני ובכוונה לפגוע במי מיושביו ולגרום לו חבלה חמורה. השוטר שהבחין בנעשה, הגיע בריצה וירה בנשקו שלוש יריות באוויר כדי להרחיק את הפורעים. הנאשם והפורעים האחרים התרחקו. אחד הפורעים יידה אבן נוספת לעבר השוטר, שלא פגעה בו.

במעשיו האמורים, יידה הנאשם אבן לעבר כלי תחבורה בנסיעה באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותו של הנוסע או מי שנמצא בקרבתו, במטרה לפגוע בנוסע או במי שנמצא בקרבתו, והכל מתוך מניע לאומני אידיאולוגי. כמו כן פצע הנאשם את שלושת הקורבנות, בצוותא חדא עם אחרים, בכוונה להטיל נכות או מום לגרום חבלה חמורה, והכל מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור ובמעשה היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם או ברכושו. כמו כן, הרס הנאשם ופגע במזיד ברכב, מתוך מניע גזעני.

כתב האישום השלישי הוגש נגד שני קטינים בגין מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והיזק לרכוש במזיד ממניע גזעני. ב-13 במאי בשעה שהנאשמים עסקו בניקיון הרחוב, הבחין אחד מהם באדם בעל חזות יהודית-דתית רוכב על אופניו בשער שכם בירושלים.

אחד הנאשמים היכה אותו באמצעות מקל המגב, והוא נפל מאופניו. הקורבן ניסה להימלט מהמקום, אולם הנאשמים המשיכו לרדוף אחריו לאחר שהקורבן נפל ארצה, תקפו אותו הנאשמים והכו אותו מספר פעמים באמצעות מקלות המטאטאים והמגבים שבידיהם. בשלב מסוים הצליח הקורבן להימלט עם אופניו והזעיק עזרה. כתוצאה מהאמור נשבר אפו של המתלונן.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. תוך שעדיין חל איסור על פרסום פרטי הנאשמים הקטינים.

שומר החומות מהומות כתב אישום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד